mijn vader heeft longkanker

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
Mirella
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Wo 12 Okt 2005 18:57

mijn vader heeft longkanker

Berichtdoor Mirella » Vr 18 Nov 2005 18:10

Mijn vriend en ik waren op vakantie op Kreta. Het liep tegen het einde en me ouders zouden ons maandags weer ophalen van Schiphol. Me vader belde zaterdags dat hij ons niet kon ophalen want hij had vanacht in het zh gelegen en aangezien het weekend was moest hij zich zondag avond melden en werd hij opgenomen voor onderzoeken. Hij had een hele zere buik. Nou en me vader is echt geen piepert want die kom never nooit bij een dokter. Mijn gevoel zei meteen dat het mis was. De laatste 3 dagen van de vakantie waren dus k.. maar goed dat is bij zaak. Ik wilde zo snel mogelijk naar huis, maar goed dat kon dus niet.

Woensdags na de onderzoeken mocht hij naar huis, want pijn had hij niet meer n het wachten was nu op de uitslag.

We( me ouders en ik) moesten 25-08-05 bij de arts komen en die vertelde dat me vader longkanker had met uitzaaiingen naar de lever. Nou het is net of je hele wereld instort. Hij zou een week later in de VUT gaan. Ja is hij nu ook wel gegaan, maar niet zo als hij had gedacht.

29-08-05 hadden me ouders een gesprek met een andere dokter aangezien het longkanker was en hij nu onder een longarts kwam te staan. Nou en wat die vertelde dat geloofde je gewoon niet. Me vader was zo ziek dat hij nog een paar dagen tot een week te leven had. Terwijl hij nergens last van had. Allen toen op de bewuste vrijdag een zere buik, maar niet benauwd of hoesten.

De arts vertelde dat eigenlijk geen enkele behandeling meer mogelijk was en volgens het boekje dit ookniet zou mogen, maar hij wilde wel een chemo geven maar dat was dan erop of eronder. Ja hij had geen keus en hij zei ook wat er gedaan kan worden doe ik.

Meteen de volgende dag heeft hij een chemo gekregen die 6 uur duurde. Me moeder en ik zijn de hele dag bij hem gebleven aangezienhet erop of er onder was. Om de haverklap werd ook van alles gecontroleerd. bloeddruk enzo. Die kuur was op dinsdag en vanaf vrijdag werd hij steeds zieker. Zondag savonds had ik echt het idee dat hij zou overlijden. Hem ook boven in bed bij hem gezeten en gepraat en gehuild. Hij vond zelf ook dat hij slecht te pas was en zei als ik me morgen nog zo voel dan laat ik me opnemen, hij at ook niets meer. Alleen een beetje vla.

Maandag smorgens heeft me meoder de huisarts gebeld en die was er binnen 5 min. die heeft de ambulance gebeld en hij is met spoed naar het zh gegaan. Daar heeft hij 2 weken gelegen. Hij bleek er dubbele longontsteking bij te hebben gekregen. Gelukkig mocht hij een dag voor zijn verjaardag naar huis.

Om de 3 weken krijgt hij een kuur en de laatste is woensdag 23-11-2005.

Ik ben zo bang om me vader te verliezen, ik ben enigst kind en momenteel vanaf dat ik weet dat hij ziek is ga ik vanuit me werk naar me ouders om daar te eten met me vriend en dan tegen 18.00 naar huis zodat me vader kan rusten en tegen 19.30 20.00 gaan we of ik in ieder geval er weer heen.

A.s maandag moet hij weer bloed laten prikken om te kijken hoe hij er voor staat en na de laatste kuur woensdag dan hebben we een gesprek hoe het nu verder gaat en wat we kunnen verwachten.

Het is een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat er mensen zijn die dit herkennen en er ook over willen praten

Gr. Mirella

Miep

Berichtdoor Miep » Do 24 Nov 2005 22:58

Ha Mirella,

Ik herken heel veel in je verhaal.....

Mijn moeder is 15 sep. jl op 52 jarige leeftijd gestorven aan longkanker met diverse uitzaaíngen. Mam heeft ruim een jaar gevochten als een leeuw maar mijn kanjer heeft deze oneerlijke strijd verloren.

Dus ik kan me heel goed voorstellen dat t leven van jou en je omgeving hartstikke op z'n kop staat.

Daarom; héél veel sterkte en geniet en praat nog zovéél mogelijk!!!

Heel veel sterkte,

Liefs Miep (25) :wink:

Mirella
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Wo 12 Okt 2005 18:57

longkanker

Berichtdoor Mirella » Ma 05 Dec 2005 19:01

Ha Miep,

Hoe is het nu met je na het overlijden van je moeder?

Kun/wil je beschrijven hoe het bij jouw moeder allemaal is gegaan?

Gr. Mirella

pappie
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 26 Dec 2005 10:18
Locatie: kerkrade
Contact:

Berichtdoor pappie » Ma 26 Dec 2005 10:46

hallo allemaal,

mijn vader heeft ook longkanker en dat kreeg hij in juli te horen.
toen dachten we eigenlijk dat er gewoon een long eruit werd gehaald en
dat hij dan chemo kreeg,maar helaas zo ging het niet toen hij de uitslag kreeg bleek dat hij uitzaaiingen heeft naar de lever en de botten,en ze konden ook helemaal niks meer voor hem doen,alleen zoals bij jou vader chemo geven.nou dat ging echt heel goed hij is nog twee keer op vakantie kunnen gaan waarvan een keer met ons gezinnetje. En het ging echt goed totdat twee weken geleden een goeie kennis van mijn ouders en mij is overleden aan longkanker,toen begon hij niet meer te eten want dat kwam er dan weer uit,hij praat bijna niet meer en slaapt heel veel,gister nacht ging om drie uur de telefoon en dat was mijn zusje helemaal overstuur en vroeg of ik snel kon komen, ik ben zo vlug mogelijk met mijn vriend erheen gegaan, ik stond helemaal te trillen toen ik naar de slaapkamer liep lag hij op het bed en viel steeds weg en hij was helemaal nat zo warm had hij het, de broer van mijn vader vroeg of hij ons nog kon maar hij kon ons nog maar hij had geen pijn ofzo, toen eenmaal de ambulance kwam ging het weer wat beter hij stond echt versteld te kijken wat er aan de hand was hij wist niks meer.En volgens de dokter had hij dus een epileptice aanval erbij gekregen en dat betekend dat de tumor al in de hersenen zitten. ik ben nu zo bang omdat ik nu weet dat het niet lang meer gaat duren, ik ben echt ontzettend bang om mijn vader te verliezen, hij wou nog zoveel doen in zijn leven en is nu pas 48 jaar.

Gebruikersavatar
sjelly
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: Do 22 Sep 2005 10:16
Locatie: Haarlem
Contact:

Berichtdoor sjelly » Di 27 Dec 2005 18:47

pappie schreef:hallo allemaal,

mijn vader heeft ook longkanker en dat kreeg hij in juli te horen.
toen dachten we eigenlijk dat er gewoon een long eruit werd gehaald en
dat hij dan chemo kreeg,maar helaas zo ging het niet toen hij de uitslag kreeg bleek dat hij uitzaaiingen heeft naar de lever en de botten,en ze konden ook helemaal niks meer voor hem doen,alleen zoals bij jou vader chemo geven.nou dat ging echt heel goed hij is nog twee keer op vakantie kunnen gaan waarvan een keer met ons gezinnetje. En het ging echt goed totdat twee weken geleden een goeie kennis van mijn ouders en mij is overleden aan longkanker,toen begon hij niet meer te eten want dat kwam er dan weer uit,hij praat bijna niet meer en slaapt heel veel,gister nacht ging om drie uur de telefoon en dat was mijn zusje helemaal overstuur en vroeg of ik snel kon komen, ik ben zo vlug mogelijk met mijn vriend erheen gegaan, ik stond helemaal te trillen toen ik naar de slaapkamer liep lag hij op het bed en viel steeds weg en hij was helemaal nat zo warm had hij het, de broer van mijn vader vroeg of hij ons nog kon maar hij kon ons nog maar hij had geen pijn ofzo, toen eenmaal de ambulance kwam ging het weer wat beter hij stond echt versteld te kijken wat er aan de hand was hij wist niks meer.En volgens de dokter had hij dus een epileptice aanval erbij gekregen en dat betekend dat de tumor al in de hersenen zitten. ik ben nu zo bang omdat ik nu weet dat het niet lang meer gaat duren, ik ben echt ontzettend bang om mijn vader te verliezen, hij wou nog zoveel doen in zijn leven en is nu pas 48 jaar.


Goh wat zul je geschrokken zijn zeg tis niet zomaar wat
en weten ze al zeker dat het naar z,n hersens zit

hij had zelf een schok gehad kan het niet zo zijn dat hem dat zo aangegrepen heeft?

Tja ik probeer altijd het goeie te vinden in alles terwijl ik het hier zelf ook wel spaans benouwd heb soms

wens je veel sterkte met je vader en hoop nog alle goeds
knuf van mij

groetjes Elly
begin de dag met een lach

pappie
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 26 Dec 2005 10:18
Locatie: kerkrade
Contact:

Berichtdoor pappie » Wo 28 Dec 2005 09:45

hoi sjelly

het is nog niet helemaal zeker dat de tumor al in de hersenen zit ze hebben gisteren en vandaag onderzoeken gedaan en dat krijgen we binnenkort te horen,maar hij ligt vanaf gisteren in het ziekenhuis ook omdat hij niet meer at,nu heeft hij ook sterkere medicatie gekregen voor de aanvallen maar nu is hij daar erg door elkaar van hij klimt uit het bed van het ziekenhuis en is overal zijn beurs aan het zoeken terwijl mijn moeder had gezegd dat hij thuis ligt, maar ja ik hoop dat dat weg trekt.
met wie heb jij dat zoal meegemaakt dan.
ik kom er heel slecht mee klaar ik heb zeker een half jaar niet beseft dat hij zo vroeg moet overlijden tot nu toe, vele groetjes cindy

ps.bedankt voor je berichtje

Gebruikersavatar
sjelly
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: Do 22 Sep 2005 10:16
Locatie: Haarlem
Contact:

Berichtdoor sjelly » Wo 28 Dec 2005 17:54

pappie schreef:hoi sjelly

het is nog niet helemaal zeker dat de tumor al in de hersenen zit ze hebben gisteren en vandaag onderzoeken gedaan en dat krijgen we binnenkort te horen,maar hij ligt vanaf gisteren in het ziekenhuis ook omdat hij niet meer at,nu heeft hij ook sterkere medicatie gekregen voor de aanvallen maar nu is hij daar erg door elkaar van hij klimt uit het bed van het ziekenhuis en is overal zijn beurs aan het zoeken terwijl mijn moeder had gezegd dat hij thuis ligt, maar ja ik hoop dat dat weg trekt.
met wie heb jij dat zoal meegemaakt dan.
ik kom er heel slecht mee klaar ik heb zeker een half jaar niet beseft dat hij zo vroeg moet overlijden tot nu toe, vele groetjes cindy

ps.bedankt voor je berichtje


Ik heb dat zelf niet meegemaakt maar wel een kennis en die had niet eens kanker , had wel symtonen die jij beschrijft hier
ik wens jullie alle goeds toe en dat de uislag maar positief mag zijn
groetjes Elly
begin de dag met een lach

pappie
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 26 Dec 2005 10:18
Locatie: kerkrade
Contact:

Berichtdoor pappie » Do 29 Dec 2005 21:35

hoi sjelly

helaas was het bericht niet goed,want de uitzaaiingen zijn nu in de hersenen. Hij heeft nu heel veel last van demensie zal ik maar zeggen
en heeft totaal geen pijn meer.
maar helaas komt hij niet meer naar huis want we zijn bang dat hij weg loopt of valt want er moet echt konstant iemand bij hem zijn hij moet nu naar de hospies dat is eigenlijk een sterf tehuis, we hebben het er echt heel moeilijk mee en denk ook dat hij niet lang meer zal leven,want hij is in een dag zo drastisch verandert dat is gewoon ongelofelijk.

groetjes cindy

Gebruikersavatar
sjelly
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: Do 22 Sep 2005 10:16
Locatie: Haarlem
Contact:

Berichtdoor sjelly » Vr 30 Dec 2005 10:05

pappie schreef:hoi sjelly

helaas was het bericht niet goed,want de uitzaaiingen zijn nu in de hersenen. Hij heeft nu heel veel last van demensie zal ik maar zeggen
en heeft totaal geen pijn meer.
maar helaas komt hij niet meer naar huis want we zijn bang dat hij weg loopt of valt want er moet echt konstant iemand bij hem zijn hij moet nu naar de hospies dat is eigenlijk een sterf tehuis, we hebben het er echt heel moeilijk mee en denk ook dat hij niet lang meer zal leven,want hij is in een dag zo drastisch verandert dat is gewoon ongelofelijk.

groetjes cindy


Ja dat hoor ik meer :?
wens je de komende tijd veel sterkte


knuf Ellly
begin de dag met een lach

pappie
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 26 Dec 2005 10:18
Locatie: kerkrade
Contact:

Berichtdoor pappie » Zo 08 Jan 2006 11:10

hoi jelly

mijn vader is afgelopen zondag gestorven. groetjes cindy

Gebruikersavatar
sjelly
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: Do 22 Sep 2005 10:16
Locatie: Haarlem
Contact:

Berichtdoor sjelly » Di 10 Jan 2006 05:29

pappie schreef:hoi jelly

mijn vader is afgelopen zondag gestorven. groetjes cindy


goh toch nog snel

gecondoleerd en veel kracht de komende tijd

knuf Elly
begin de dag met een lach


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten