Moeder met Hodgkin

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
Sofietje
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 07 Apr 2008 13:53
Locatie: Tilburg

Moeder met Hodgkin

Berichtdoor Sofietje » Ma 07 Apr 2008 14:02

Sinds een paar maanden weet ik dat mijn moeder de ziekte van Hodgkin heeft. Een van de best behandelbare vormen van kanker, maar toch met een enorme impact op het gezin.
Hoewel ik best veel vrienden heb die best wel naar me willen luisteren, mis ik toch het contact met iemand die me echt begrijpt. Die die angst ook voelt, die je niet kunt omschrijven, maar wel constant met je meedraagt.
Afgelopen vrijdag is mijn moeder begonnen aan een periode van intensieve chemo-therapie. De eerste keer viel gelukkig mee, maar je leven wordt toch ineens anders als je moeder een heleboel dingen niet meer mag en op den duur ook niet meer kan.
Zaterdag hebben we samen een petje uitgezocht, voor als het moment straks daar is dat haar haar uitvalt.
Het moeilijkste aan alles vind ik dat ik door de week in Tilburg woon en studeer, zo'n uurtje reizen bij mijn ouders vandaan. Het kan zomaar gebeuren dat mijn moeder op maandag nog al haar haar heeft en dat ze kaal is als ik terug kom op vrijdag....
Is er iemand die met mij zou willen msn'en/mailen die in dezelfde situatie zit. Die snapt wat ik bedoel als ik dit zo opschrijf? En die begrijpt wat ik bedoel met een machteloos gevoel??
Stuur me dan een berichtje, dan kunnen we e-mail adressen uitwisselen.
Kijk omhoog, naar de zon, zoek niet naar een antwood...

anael2007
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Zo 06 Apr 2008 12:38

Berichtdoor anael2007 » Ma 07 Apr 2008 14:36

Hey Sofietje

Op dit moment hebben mijn beide ouders kanker. Chemo is op dit moment nog niet aan de orde (wel allebei operatie + bestraling), maar ik snap heel goed wat je bedoelt. het "aftakelen" van mijn ouders vind ik heel confronterend en die angst is gewoon heel logisch..

misschien lijkt het je wat om te mailen?

Groetjes Monique


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten