De kanker is terug... en nu?

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
Marsha
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Za 22 Jan 2005 22:29

De kanker is terug... en nu?

Berichtdoor Marsha » Za 22 Jan 2005 22:33

Mijn moeder (53 jaar) is anderhallf jaar geleden behandeld voor eierstokkanker en heeft een zware operatie ondergaan. Daarna ging het in alle opzichten goed, maar sinds woensdag jl weten we dat het weer terug is. Alhoewel haar CA slechts 22 is, en er maar een paar vlekjes op de scan te zien waren, redeneert de arts: 1 en 1 is 2. Oftewel: de kanker is terug en deze keer is er geen hoop op herstel. Wij, haar dochters, hebben nog heel veel vragen en surfen ons dan ook gek op het internet om vooral ervaringsverhalen van mensen met eierstokkanker of familie van deze patienten te lezen, maar het lijkt alsof eierstokkanker weinig voorkomt. Vragen als: welke behandelingen zijn er nog mogelijk, wat kan ze verwachten van de komende tijd, hoe is het verloop van de ziekte (nu meer 'buikkanker' dan eierstok, want die zijn dus verwijderd), wat is de levensverwachting van deze soort patienten, en wat kunnen wij als haar dochters het beste doen zijn dingen die ons erg bezighouden. We hopen dan ook dat dit forum heel veel lotgenoten (en familie van) aantrekt, zodat we elkaar wellicht kunnen steunen in zware tijden en hoop kunnen putten uit de positieve verhalen!

miekebullinger@chello.nl

eierstokkanker

Berichtdoor miekebullinger@chello.nl » Za 10 Sep 2005 18:44

Hi,

Ook ik heb eierstokkanker en ben op zoek naar antwoorden, heb fantastische artsen en een familie die er altijd is voor mij, maar uiteindelijk moet je het zelf doen. Ik heb 2 chemo kuren ondergaan, de 2de had eigenlijk al niet meer hoeven plaats te vinden, want ook mijn arts gaf aan dat als het niet lukt met de eerste kuur, er weinig hoop is.
Maar toch, ik had een zoon van 17, uiteindelijk heeft het maar 10 maanden geholpen, toen was het weer terug, nu voel ik me nog steeds redelijk, intussen 4 jaar later, af en toe buikpijn, maar met de hulp van een goede huisarts die me pijnstillers geeft en een goed gesprek, Tabor huis in Nijmegen en gewoon steun van mijn familie hoop ik het nog een tijdje uit te zingen, probeer positief te blijven en jullie kunnen misschien wel met jullie moeder hier over praten, ik heb een zoon die wel alles wil weten maar er verder niet over wil praten, ik probeer gewoon iedere dag te genieten en ik vind de steun van iedereen gewoon geweldig, dit maakt ook niet iedereen mee.

Heel veel sterke.

Mieke

p.s. het advies wat ik kreeg, altijd eerlijk blijven tegeover elkaar.

Debora Bu

Eierstokkanker

Berichtdoor Debora Bu » Do 29 Dec 2005 11:16

Hallo,

Bij mijn moeder werd een jaar geleden eierstokkanker geconstateerd wat uitzaaiingen had naar haar baarmoeder en maag.
Ze heeft in totaal 9 zware chemokuren gehad. Van 's ochtends 10 tot 's middag's 17 uur aan het infuus en met resultaat want 3 maanden geleden werd ons verteld dat ze kankervrij was.
Een maand geleden kreeg ze toch weer last van haar buik en ging weer voor controle en onderzoeken naar het ziekenhuis.
Verleden week kregen we te horen dat de kanker terug is gekomen en wel in zodanige agressieve vorm dat genezing uitgesloten is en zij nog 3 lichte chemo's mag hebben om haar leven iets te rekken.
De arts zou tevreden zijn als mijn moeder er over een halfjaar nog is.

Kan in 3 maanden tijd de prognose kankervrij veranderen in geen genezing mogelijk??
Het gaat ons allemaal te snel.


Ik wens jullie allemaal veel steun en gezondheid toe...

DeboraB

Gebruikersavatar
sjelly
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: Do 22 Sep 2005 10:16
Locatie: Haarlem
Contact:

Re: Eierstokkanker

Berichtdoor sjelly » Do 29 Dec 2005 12:40

Debora Bu schreef:Hallo,

Bij mijn moeder werd een jaar geleden eierstokkanker geconstateerd wat uitzaaiingen had naar haar baarmoeder en maag.
Ze heeft in totaal 9 zware chemokuren gehad. Van 's ochtends 10 tot 's middag's 17 uur aan het infuus en met resultaat want 3 maanden geleden werd ons verteld dat ze kankervrij was.
Een maand geleden kreeg ze toch weer last van haar buik en ging weer voor controle en onderzoeken naar het ziekenhuis.
Verleden week kregen we te horen dat de kanker terug is gekomen en wel in zodanige agressieve vorm dat genezing uitgesloten is en zij nog 3 lichte chemo's mag hebben om haar leven iets te rekken.
De arts zou tevreden zijn als mijn moeder er over een halfjaar nog is.

Kan in 3 maanden tijd de prognose kankervrij veranderen in geen genezing mogelijk??
Het gaat ons allemaal te snel.


Ik wens jullie allemaal veel steun en gezondheid toe...

DeboraB


wens jou ook alle kracht toe nu
zul je wel nodig hebben

dikke knuf Elly
begin de dag met een lach


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten