Mijn Vader heeft kanker
Mijn Vader heeft kanker
Ik heb gisteren van mijn vader te horen gekregen dat hij prostaat kanker heeft en de tumor kwaadaardig is. Hij gaat hier zeer waarschijnlijk aan dood, en ik weet gewoon niet meer wat ik nou moet. Mijn level was zowieso al heel moeilijk en als je denkt dat het niet erger kan krijg je dit. Heeft iemand wat advies of zo voor me. :'(
Gr. Bart V
Gr. Bart V
Wat moet ik nou
Re:Mijn Vader heeft kanker

Het is bevestigd dat het terminaal is, en ook al went het nu een beetje denk ik toch dat ik het niet aan kan. Ik heb foto's gezien van mensen met kanker en ik raakte toen al zowat in shock. Stel je voor dat ik mijn iegen vader zo zie zonder haar en met allemaal donkere plakken op zijn lichaam. Ik denk niet dat ik dat kan verwerke
Wat moet ik nou

Heel erg bedankt ik heb echt wat aan uw advies gehad en denk er nu niet anders over maar kan me misschien wel better voorberijde
Tnx
Tnx
Wat moet ik nou
Je zult het zien jullie allemaal gans de famillie zal geholpen worden ik weet niet of je gelovig bent maar indien van wel geloof me,er zal hulp zijn we hebben ook al zo een zware tijd gehad en nu ook nog en het is bijna niet mogelijk zonder hulp van hierboven veel liefs en tracht goed te slapen het is heel nodig slaap zacht .

Wat moet ik nou
-
- Lid
eeu ritt! jouw man is precies nog vrijgoed dat jullie nog van het leven kunnen genieten! met mijn vader is et megaslecht! 13 jaar geleden heeft hij maagkanker gehad maar dat hebben ze opgelost door ene operatie! en nu 13 jaar later krijgen we te hore dat dezelfde kankercelle nu in zijn lever zitte! dat is nu 7 maand geleden!! en tja dan zijn ze gestart met chemo! maar dat hielp niet veel! we wete nu ongeveer een maand dat hgij maar enkele maanden niet meer te leven heeft! de dokter zei zelfs misschine maar enkele weken niet meer! en je ziet ùijn vader echt aftakele! beneden hebben we een bed gezet en voor de trap op te gaan (waar de slaapkamer en het bed zijn) heeft hij niet veel krachten meer! hij valt regelmatig omdat hij bena gene kracht meer heeft! ook is hij graatmager en altijd heel moe! gisteren was er een familiefeestje (weliswaar klein) omdat mijn ouders 30 jaar getrouwt waren! en mijn vader wou persé dat het doroging! hij zat daar dan in de zetel (et was bij mijn meter) en tegen 23u is hij naar huis gegaan! met hulp vna mij moeder en hij is dan ook nog is gevallen!! en mijn moder kreeg hem niet recht! pff! het gaat helemaal niet goed met hem en het doet echt heel veel pijn om je papa zo te zien aftakele!
en dan de woensdag ik was zo kwaad op school! we ginge naar een toneelstuk kijke en de titel was: romeo en juliet maar wie in godsnaam verwacht er da julia kanker eeft en doodgaat?? ik heb kweenie oe hard zitte blijte tijdens dat toneelstuk, echt hysterisch zitte doen! en de school wist over wat het toneelstuk ging en die wiste dat ook vna mijn vader! dan konde ze me wel inlichte vind ik!!
en eeuh bart, bereidt je maar voor, het gaat nog zwaar afzien zijn! bij ons ook nog en het is nu al zomoeilijk! het belangrijkste is dat je je niet laat gaan en niet wenen ofzo in het bijzijn vna je vader, want hij heeft het et moeilijkste van allemaal! en als je eens zin hebt om met vriende weg te gaan, doe da dan ook en denk niet dat je geen plezier moogt maken! dat kan echt heel goed doen! en vergeet neit dat je altij vrienden hebt en natuurlijk je mama en broers of zussen.?
xxies
en dan de woensdag ik was zo kwaad op school! we ginge naar een toneelstuk kijke en de titel was: romeo en juliet maar wie in godsnaam verwacht er da julia kanker eeft en doodgaat?? ik heb kweenie oe hard zitte blijte tijdens dat toneelstuk, echt hysterisch zitte doen! en de school wist over wat het toneelstuk ging en die wiste dat ook vna mijn vader! dan konde ze me wel inlichte vind ik!!
en eeuh bart, bereidt je maar voor, het gaat nog zwaar afzien zijn! bij ons ook nog en het is nu al zomoeilijk! het belangrijkste is dat je je niet laat gaan en niet wenen ofzo in het bijzijn vna je vader, want hij heeft het et moeilijkste van allemaal! en als je eens zin hebt om met vriende weg te gaan, doe da dan ook en denk niet dat je geen plezier moogt maken! dat kan echt heel goed doen! en vergeet neit dat je altij vrienden hebt en natuurlijk je mama en broers of zussen.?
xxies
Als ik dat van jou allemaal zo hoor denk ik dat ik nog niet wil nadenken over wat mij nog allemal te wachte staat. Maar ik kan ook maar een ding tegen u zeggen, Blijf sterk voor uw vader en moeder. En probeer zo langzaam aan afscheid te neme want geloof me dat wild ge wel doen. Stel u voor dat ge thuis komt en uwe papa is er nie meer. Dan hebde nie eens afscheid van hem kunnne nemen. En als ik da zo van mijn vriendin hoor (die beide haar ouders aan kanker is verloren) dan is geen afscheid kunne nemen een van de ergste dingen. Mijn advies dus zorg dat ge afscheid neemt.
Heel veel liefs en Sterkte van Bart V
Heel veel liefs en Sterkte van Bart V
Wat moet ik nou
-
- Lid
en idd, ja mag niet nadenken van wat er allemaal nog gaat gebeuren! er gaat nog zovele gebeuren! en laat dat maar gewoon met de dag komen en begin je gene zorgen te maken over de toekomst!
xxies
xxies
-
- Lid
Re:Mijn Vader is overleden
de 17de mei! hij i rustig ingeslape! ik wou alleen maar zegge ja kan je nooit op doe dag voorbereide, je weet wel da die komt, ma je verwavht nooit zo snel! dus asls je nog iets belangrijk wilt zegge tege he vader doe da dan nu!! voor et te laat is!
Lieve Kristel mijn oprechte deelneming , als ik niet geantwoordt heb op uw vorig bericht was het juist ook voor mijn man (ze verhogen altijd maar de morfine) het is messchien veel beter zo dat je papa zacht ingeslapen is.Achter al hetgeen u mij verteld heb uw vader zag veel af .En nu Kristel probeer je mama te helpen zoveel mogelijk want ze heeft je hard nodeg.Alhoewel het verdomt lastig en pijnlijk moet zijn.voor u Ik bidt de Heer omdat mijn man juist niet zou gaan tot het einde want het wordt nu al heel moeilijk voor ons beiden . het is maar een kleine, troost messchien helemaal niet maar ik schrijf u dit van diep uit mijn hart voor u en uw moeder veel liefs van ritt
-
- Lid
dankjewel ritt!!
het os verdomd moeilijk! savonds tijdens het ete, is er een lege plaats, savonds als ik slaapwel zeg is hij er niet! en tja, nu kan ik hem nog altij zien in het mortuarium, maar zaterdag (begrafenis) gaat dat niet meer en dan zal et pas echt moeilijk worde!!
bij mijn papa ginge ze gaan beginne morfine geve! maarja, hij zag eel vele af en het is mss beter dat hij zo is ingeslape! voor hem dan, voor de pijn! de vrijdagmorgend is er iets in zijn hersenen geschoten en hij was hersendood toen, zijn hart heeft et daarnaa nog 4 ur volgehoude, om 15u is hij gestorve!! en ik ben zo blij dat ik em nog eb gezien, dat ze me uit de kals zijn kome hale!!
het os verdomd moeilijk! savonds tijdens het ete, is er een lege plaats, savonds als ik slaapwel zeg is hij er niet! en tja, nu kan ik hem nog altij zien in het mortuarium, maar zaterdag (begrafenis) gaat dat niet meer en dan zal et pas echt moeilijk worde!!
bij mijn papa ginge ze gaan beginne morfine geve! maarja, hij zag eel vele af en het is mss beter dat hij zo is ingeslape! voor hem dan, voor de pijn! de vrijdagmorgend is er iets in zijn hersenen geschoten en hij was hersendood toen, zijn hart heeft et daarnaa nog 4 ur volgehoude, om 15u is hij gestorve!! en ik ben zo blij dat ik em nog eb gezien, dat ze me uit de kals zijn kome hale!!
:-*oh kristel, het zal wel een hele tijd duren een rauwproces duurt wel heel lang tracht alle goede momenten te onthouden alhoewel in het begin het zal heel moeilijk zijn maar met de tijd zal het slijten en surtout moet absoluut je mama helpen zo veel mogelijk .Van de'n andere kant denk ik dat het wel beter is voor je papa. hij is nu rustig en geen pijn meer en kristelltje het schijnt, dat hierboven het zo mooi is het leven hierboven gaat verder ik ben heel zeker nog een dikke kus en veel moed voor je mama.
-
- Lid
bedankt en mijn mama zit iere ook op et forum maar op ene andere topic: over terminale patienten
lieve kristel
ik wilde fftjes vragen hoe het nu met jou en je moeder gaat. ik heb je al lang niet meer gesproken. hoop je snel weer te spreken dikke kus en sterkte Imke
ik wilde fftjes vragen hoe het nu met jou en je moeder gaat. ik heb je al lang niet meer gesproken. hoop je snel weer te spreken dikke kus en sterkte Imke
-
- Lid
pff, eigenlijk gaat et de laatste week slechter as anders! ik begin nu pas te beseffe da hij der echt nie meer is! en pff, das echt wel moeilijk! en dan kweenie oevele probleme int school! pff, en nu de examens, hopelijk gana ze lukke
xxies
xxies
nou meid dan wens ik je maar heel veel succes met je examens! kussies Im
-
- Lid
bedankt!!
xxxx
xxxx
-
- Lid
neen!! omda ik mijn mama ni allee wou achterlate en bovenal omdak mijne schat da ni wou aandoen!!
gijk wel? vooral ni doen é, zoek hulp!
gijk wel? vooral ni doen é, zoek hulp!
Ik weet het gewoon af en toe nie meer, zaterdagnacht is een zeer goede vriendin van mij Mary Turner overlede aan kanker , ze werdt 16 jaar oud. Toen had ik het zo zwaar dat ik blij mogt zijn dat ik geen stenlimesse ofzo bij me had. Serieus als ik toen op een balkon had gestaan was ik gespronge. Het is gewoon soms te veel de realiteit.
Wat moet ik nou
-
- Lid
idd, ma ge moet et lere aanvaarde! en das heel moeilijk en da zal lang duren, maar het is nu eenmaal echt waar, dusja!! ge weet as ge is wilt babbele, kzen nu ni vaak meer online me de exaams; ma binnenkort zit ik terug op msn é! en anders moete ma is maile é!
xxxxies
xxxxies
beste bart,
ik zit toevallig op deze site te kijken voor informatie. ik zal mij even voorstellen. ik ben davida, 26 en ik heb mijn vader 19 nov. 2001 verloren aan een hersentumor.
het is vanaf dat je de uitslag over je heen krijgt tot het vervelende moment dat hij echt overlijdt een ontzettend moeilijke tijd. helemaal voor je vader. mijn advies is dan ook om nu het beste te maken van alle tijd die jullie nog over is. hoe moeilijk ook je eigen leven op het moment zal zijn. je hebt tenslotte maar 1 vader.
groetjes davida
ik zit toevallig op deze site te kijken voor informatie. ik zal mij even voorstellen. ik ben davida, 26 en ik heb mijn vader 19 nov. 2001 verloren aan een hersentumor.
het is vanaf dat je de uitslag over je heen krijgt tot het vervelende moment dat hij echt overlijdt een ontzettend moeilijke tijd. helemaal voor je vader. mijn advies is dan ook om nu het beste te maken van alle tijd die jullie nog over is. hoe moeilijk ook je eigen leven op het moment zal zijn. je hebt tenslotte maar 1 vader.
groetjes davida
Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”