Alvleesklierkanker

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
Simoontje
Lid

Alvleesklierkanker

Berichtdoor Simoontje » Do 12 Jun 2008 11:47

Hallo Nathalie,
Ik kan mij heel goed vinden in jouw verhaal. Mijn vader heeft in dezelfde maand te horen gekregen dat hij alvleesklierkanker heeft. Ze hebben ook proberen te opereren maar dit ging niet door want de tumor was, net als bij jouw vriend, om 2 belangrijke bloedvaten heen gegroeid.
Dik vet KLOTE dus. Het ging de eerste maand na de operatie erg slecht met hem, we dachten dat hij het niet lang meer zou redden.
Ook werd hij erg geel, de tumor drukte de galweg dicht. Daar hebben ze toen een stent in gezet, waarmee de geelzucht meteen is gestopt en hij zich een stuk beter voelde.
Toen hij weer wat meer was opgeknapt zijn ze begonnen met chemokuren Gemcitabine. Dit kon hij goed verdragen (en nog steeds), met medicatie tegen misselijkheid en morfine-pleisters redt hij zich goed.

Nu, 9 maanden later gaat het heel goed met hem! De tumormarkers in het bloed zijn gedaald en de tumor is gekrompen. De chemo slaat dus heel goed aan.
Wel is hij erg mager en dit zal ook zo blijven helaas. Kan hij eten wat hij wil... Ook ligt hij vaak K.O. op de bank, dan is hij te moe om recht te zitten.

Hoe gaat het nu met jouw vriend? Omdat we alweer wat maandjes verder zijn ben ik daar wel benieuwd naar. Heeft hij ook chemo?
Mijn vader wordt behandeld in Belgie, in Genk. Ontzettend goede zorg daar.
De arts had gezegd: als u in Nederland behandeld was, dan had u na 3 maanden al niet meer geleefd want daar geven ze geen chemo bij dit soort kanker....

Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen, geniet van elke dag dat jullie samenzijn en haal alles nog eruit.

O ja, mijn vader heeft ook veel baat bij visolie capsules, met Omega vetzuren. Misschien kan je vriend dat ook eens proberen?

Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”