bang voor hodgkin bij zoon 13 jaar

Op "ons themaforum" kun je reageren op zaken en stellingen die heel erg van invloed zijn op hetgeen ons overkomt rondom de ziekte 'kanker'.

frannie
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 04 Jun 2007 08:16

bang voor hodgkin bij zoon 13 jaar

Berichtdoor frannie » Ma 04 Jun 2007 08:30

Bij mijn zoon van 13 jaar moet een stukje uit een klier gehaald worden, die klier was plotseling zo groot als een ei. Bloedonderzoeken zijn goed hij voelt zich prima. Er is al gezegd dat er kans kan zijn dat het kanker is.
Ik probeerde informatie te vinden maar daar werd ik niet vrolijk van overal waarbij opgezette klieren waren zonder infectie kwam vrijwel altijd diagnose kanker. Weet iemand of ik nog kan hopen dat het iets onschuldig is. groetjes frannie

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Re: bang voor hodgkin bij zoon 13 jaar

Berichtdoor starfleet » Za 09 Jun 2007 05:21

frannie schreef:Bij mijn zoon van 13 jaar moet een stukje uit een klier gehaald worden, die klier was plotseling zo groot als een ei. Bloedonderzoeken zijn goed hij voelt zich prima. Er is al gezegd dat er kans kan zijn dat het kanker is.
Ik probeerde informatie te vinden maar daar werd ik niet vrolijk van overal waarbij opgezette klieren waren zonder infectie kwam vrijwel altijd diagnose kanker. Weet iemand of ik nog kan hopen dat het iets onschuldig is. groetjes frannie


Hallo Frannie,

Wat een angst moet je hebben. De angst om je kind is denk ik veel erger dan angst om jezelf. Ik hoop dat je snel de uitslag hebt en in ieder geval weet wat het is. Mocht het Hodgkin zijn dan is dat gelukkig goed te behandelen en heeft meestal een heel goede prognose, maar dat neemt niet weg dat je natuurlijk hoopt dat het iets onschuldigs is, want de behandelingen zijn niet niks en de uitkomst nooit 100% zeker.

Nou is het wel zo dat je op internet de naarste dingen tegenkomt als je wat intikt, ik hoop dat je je daardoor niet helemaal gek laat maken. Zoeken op internet is prima, maar eigenlijk alleen echt zinvol als er een diagnose is. Zolang die er niet is, is er toch niets te zeggen. Ik ben er op een gegeven moment mee opgehouden, ook toen ik met mijn dochter zorgen had (was gelukkig niets ernstigs) heb ik heel bewust niet gezocht, juist omdat je altijd wel bij kanker uitkomt bij opgezette lymphen. En je hebt er toch niets aan je gek te maken.

Duurt het lang eer jullie wat horen? Ik hoop dat het allemaal een beetje snel kan gaan en dat jullie niet lang in onzekerheid hoeven te zitten. En natuurlijk hoop ik heel erg dat het iets onschuldigs is en je je voor niets zo'n zorgen maakt.

Heel veel sterkte met het wachten.

Anne


Terug naar “Ons themaforum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten