Research documentaire - Kinderen en kanker

Hier kunnen de media een oproep doen, waarna patiënten zelf hierop kunnen reageren.
Dit is alleen voor officiële organisaties en programmamakers (geen alternatieven etc.).
Claudio

Research documentaire - Kinderen en kanker

Berichtdoor Claudio » Ma 04 Feb 2019 11:33

Beste lezers,

Voor een nieuwe documentaire ben ik momenteel vooronderzoek aan het doen. Ik doe dit als onafhankelijk documentairemaker. Hieronder zal ik kort beschrijven waar deze over zal gaan.

Met deze film wil ik de gevolgen van deze vreselijke ziekte in beeld brengen vanuit het perspectief van een kind. De onbevangenheid van een kind is iets waar wij, als volwassenen, vaak een hoop van kunnen leren. In het bijzonder ben ik daarom op zoek naar een gezin waarvan één van de twee ouders ziek is. Enerzijds moet deze film een inzicht geven in het acceptatieproces van kinderen en anderzijds wil ik met deze film graag een mooi document maken waar de deelnemers later nog iets aan hebben. De film zal dus niet enkel over de ellende en het verdriet gaan. Een ziekte als kanker legt vaak ook de nadruk op hoeveel mensen van elkaar houden en welke fijne dingen ze aan elkaar gaan missen. Natuurlijk is het niet de bedoeling om aan de ernst van de situatie voorbij te gaan, maar uit eigen ervaring weet ik dat het ook pijnlijke maar liefdevolle momenten op kan leveren. Tot slot, ik zoek bij voorkeur een kind in de leeftijd 8-12. Andere leeftijden zijn zeker niet uitgesloten, maar afhankelijk van de situatie.

De rede dat ik het belangrijk vind om deze film te maken is omdat ik zelf een aantal dierbaren ben verloren en daaruit voortvloeiend een interesse heb gekregen in verlies en afscheid. Ook is mijn ervaring dat het vaak moeilijk kan zijn om er veel over te praten met naasten, of een stap naar een lotgenotengroep te zetten. Deze film moet daarom steun bieden aan eenieder die hiermee worstelt.

Hopelijk vind een van jullie zich bereid om mij met dit project te helpen en samen een document te maken waar we anderen mee kunnen steunen en houvast aan kunnen bieden. Alleen uw verhaal delen in het kader van dit vooronderzoek stel ik ook zeer op prijs. Ik kan mij voorstellen dat dit bericht niet direct al uw vragen beantwoord, dus schroom alstublieft niet mij een berichtje te sturen.

Al het contact is uiteraard vrijblijvend en blijft vanzelfsprekend anoniem.

Met een vriendelijke groet.

Claudio

Terug naar “Media oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten