De Angst die mij kapot maakt ;( (Echt steun nodig)

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Bilaal
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Zo 07 Jun 2015 14:40

De Angst die mij kapot maakt ;( (Echt steun nodig)

Berichtdoor Bilaal » Zo 07 Jun 2015 15:06

:cry: De vogeltjes fluiten.. De kinderen voetballen auto's die voorbij zoefen het is een normale dag in Juni maar niet voor mij ik als 14 jarige jongen kan alleen maar denken aan 'KANKER'.
Heb ik kanker? , Hoe verder met moeder als ik dood ben?, Waarneer krijg ik te horen? , Haal ik de Zomervakantie nog wel? Allemaal vragen die door mijn hoofd spoken..

Maar nu even naar de realiteit. Hallo ik ben Bilaal 14 jaar en bijna klaar met 2 h/v.
Ik was altijd al bang aan gelegd voor ziektes al toonde ik een symtoom bam 'Kanker' .. Zag ik in het nieuws een virus 'EHEC,Ebola etc bam de angst zat er weer in..

Nu ook weer het begon 5 weken geleden hoofdpijn. Normaalste zaak van de wereld voor iemand met lichte migraine.. Maar hij hielt aan 1 week om precies te zijn ik was bang heel bang ik ging zoeken op Dr google deze was heel gemeen en sprak me dingen in van MS maar het ergste was een Hersentumor ; Geen genezing mogelijk ! , 98% op terugkomst , 20% vijf jaar overlevingskans..
Ik was bang en kreeg meer klachten (stress klachten). Maar vertikte het om naar de huisarts te gaan (heb namelijk vroeger allemaal zalfjes gekregen tegen droge huid maar ik zit nu wel met 2 brandwonden !!).
Naar twee weken toch maar gegaan er was geen mogelijk heid meer hij zij het was een bijholte onsteking en ik was gerust gesteld maar niet voor lang 3 dagen sloeg het noodlot toe ik kon iets slechter Zien (Dacht ik) en racete naar de opticien 'Meneer Ali er is niks veranderd' en ik was weer gerust maar toen kreeg ik problemen met lopen/evenwicht ik voelde dat ik naar een kant liep heel beangstigend ging naar de huisarts die zij weer spanning en nog nagevolgen van bijholteonsteking.. De volgende dag vertrouwde ik het weer niet meteen weer de arts gebeld en deze stuurde me naar een psgyoloog en gaf me oxazepam heb een paar gesprekken met de paygoloog gehad het is fijn maar ik vertrouw het nog steeds niet vooral met het lopen/evenwicht vandaag meer last van let er voordurend op ga expres met ogen dicht lopen om te kijken o ik recht loop en ben de hele dag aan het huilen kan iemand me helpen of steunen ik deZe zware strijd :( ik ben echt zo bang dat ik een
Hersentumor heb het ene is nog niet weg of de volgende klacht klopt al op de deur ;(
En de artsen nemen me voor mij gevoel niet meer serieus naar 7 keer op consult ze worden boos op me dat het zo niet langer kan enzo en dat is het ergste want ik ga zelf gewoon kapot en durf nu met me klachten gewoon niet eens naar de huisarts :cry:

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: De Angst die mij kapot maakt ;( (Echt steun nodig)

Berichtdoor liddy » Zo 07 Jun 2015 15:34

Wat erg voor je, dat je zo ziek bent, dat meen ik serieus.
Ik ben het met je eens en helaas heb een heel vervelende ziekte te pakken,
die ook nog eens lastig te genezen is.
De ziekte waar ik aan denk is:
ik wil je vragen om de volgende link te openen en met al je aandacht te lezen wat er staat
ziektevrees
Maak een afspraak met de huisarts voor een gesprek en zeg erbij dat je het over hypochondrie wilt hebben.
Echt doen hoor, want je hebt dringend behandeling nodig.
Ik hoop zo dat je er van afkomt.

Bilaal
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Zo 07 Jun 2015 14:40

Re: De Angst die mij kapot maakt ;( (Echt steun nodig)

Berichtdoor Bilaal » Zo 07 Jun 2015 15:56

Ik ben naar ProPresona gestuurd een geestelijke instituut en wordt daar vanaf 17 juni behandeld nog 10 Heldagen te gaan en dan komt er een hemel hoop ik :(

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: De Angst die mij kapot maakt ;( (Echt steun nodig)

Berichtdoor liddy » Zo 07 Jun 2015 16:47

Wat fijn dat je al een verwijzing en een datum hebt.
Ik hoop dat je je daar op je plaats voelt.
Helaas zullen je klachten niet na een gesprek over zijn.
Er zullen momenten zijn waarop je de behandeling wilt staken.
Echter als je volhoudt, hard werkt, dan kom je echt van je klachten af
met als beloning weer meer kleur in je leven.

Bilaal
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Zo 07 Jun 2015 14:40

Re: De Angst die mij kapot maakt ;( (Echt steun nodig)

Berichtdoor Bilaal » Ma 08 Jun 2015 22:13

Bedankt en voor alle kankerpatiënten hier sterkte en doorgaan net als mij gaan jullie deze ziekte overwinnen blijven geloven !!
Zelf schaam ik me dat ik niet van me leven geniet omdat jullie maar al te een normaal leven willen maa nogmaals sterkte iedereen en staoptegenkanker SAMEN STERK !! :D

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: De Angst die mij kapot maakt ;( (Echt steun nodig)

Berichtdoor liddy » Di 09 Jun 2015 13:03

Waarom zou jij je moeten schamen?
Je hebt een ziekte.
Okee, het is geen kanker, maar is jouw ziekte daarmee minder belangrijk? Nee toch.
De ziekte is je overkomen en net als bij kanker heb je behandeling nodig.

Bilaal
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Zo 07 Jun 2015 14:40

Re: De Angst die mij kapot maakt ;( (Echt steun nodig)

Berichtdoor Bilaal » Di 09 Jun 2015 17:09

Dat klopt maar het gewoon zo van bij jullie is het tikkende tijdbom bij mij niet zo zeer..


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten