Mijn intuitie zegt wat anders..

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
vivala
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 08 Mei 2014 15:03

Mijn intuitie zegt wat anders..

Berichtdoor vivala » Do 08 Mei 2014 15:12

Beste allen,

Ik heb al langere tijd last van klachten. Het begon bij buikpijn, onregelmatig ongesteld en tussendoor bloedverlies. Op een gegeven moment kwam daar een opgezette buik bij, rugpijn, als ik de huid bij mijn lies aanraak is het pijnlijk, net een spier die zich opeens aanspant. Daarna kwamen er duizeligheid, hoofdpijn, vaak moe bij. Nu ben ik ook vaak buiten adem, benauwd, heb ik pijn in mijn linkerflank. Ik ben snel misselijk. 's Nachts val ik nauwelijks in slaap van de pijn, en kan ik maar op één manier liggen zodat ik voor mijn gevoel nog genoeg zuurstof binnen krijg. Ik kan me slecht concentreren.

Ben laatst naar de huisarts gegaan hiermee, eerst een algemeen bloedonderzoek: niks raars. Later een longfoto plus een echo van de gehele buik: ook niks raars. Conclusie van de huisarts: ik heb wel lichamelijke klachten maar de oorzaak ligt niet lichamelijk. Nu wilt ze me doorsturen naar een psycholoog. Ik kan me zeker voorstellen dat een groot gedeelte van mijn klachten zouden kunnen komen van iets mentaals, maar mijn intuitie zegt dat dit wel degelijk lichamelijk is. Ik voel het. Ik merk het aan alles. Deze pijn is fysiek. De opgezette buik is fysiek.

Wat vinden jullie dat ik het beste kan doen? Hoe kan ik mijn huisarts op andere gedachten brengen? Wat voor vervolgonderzoeken zouden nog nuttig zijn?

Alvast heel erg bedankt..

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn intuitie zegt wat anders..

Berichtdoor liddy » Do 08 Mei 2014 19:28

Het is mogelijk dat je lijf je voor de gek houdt.
Ik heb jarenlang hoofdpijn gehad. Diverse onderzoeken leverden niets op.
Terwijl die hoofdpijn er toch echt was.
Toen ik hoortoestellen kreeg, was ik in klap van mijn hoofdpijn af.
Conclusie: ik had me altijd te ingespannen om alles te verstaan.
Er was dus niets fysiek met me aan de hand.

Mijn advies zou zijn: ga moutbrood eten, sla gefrituurd eten over en kijk
of je een relatie kunt leggen tussen je klachten en bepaalde voedingsmiddelen of drank.
Daarnaast zou ik naar de psycholoog gaan en kijken hoe je daarop reageert.
Geef het een paar maanden en ga dan terug naar de huisarts om te bekijken hoe het
dan met je gaat.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten