Bult buik en opgezette lymfen lies

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
elleke45
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Zo 16 Mar 2014 19:02

Bult buik en opgezette lymfen lies

Berichtdoor elleke45 » Zo 16 Mar 2014 19:14

Hallo Allemaal

Dit gaat niet om mezelf maar om mijn dochter. Drie maanden geleden kreeg ze opgezette lymfeklieren in rechter lies die ook pijnlijk zijn. Later ook 1 in de linkerlies.
Ze is naar huisarts gegaan daar is bloedgeprikt. Geen afwijkingen. Ze moest het 6 weken weer afwachten. Daarna terug gegaan en toen kreeg ze echo.
Daarop was te zien dat er opgezette lymfeklieren waren maar niet verontrustend groot. De pijn trekt nu in haar been maar de dokter wil dat ze langer wacht.
Nu voelt ze sinds vier dagen bult rechts in buik net boven schaambeen. Ze wil zelf nog wel afwachten....maar ik maak me zorgen. Ze is 19 jaar.
Ze heeft trouwens jaren geleden pfeiffer gehad. Nu met vlagen lichte temperatuurverhoging en erg moe.
Er komt in familie darmkanker voor (haar oma). Wat vinden jullie? Zijn dit specifieke symptomen?
Alvast bedankt voor de reactie!

Groetjes Elleke

elleke45
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Zo 16 Mar 2014 19:02

Re: Bult buik en opgezette lymfen lies

Berichtdoor elleke45 » Ma 17 Mar 2014 14:51

Vanmiddag om tien voor 5 moet ze bij de huisarts zijn.

Jannek
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2014 15:09

Re: Bult buik en opgezette lymfen lies

Berichtdoor Jannek » Do 20 Mar 2014 20:35

Weet je al iets meer?
Ik zou toch niet te lang wachten met laten doorverwijzen, huisartsen zijn niet altijd even alert en bulten/opgezette lymfeklieren hoeven niet persé iets engs te zijn maar dat wil je dan toch wel zeker weten.
Bloedprikken zegt trouwens ook niet alles, ik weet niet waarop hij het heeft laten onderzoeken?

elleke45
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Zo 16 Mar 2014 19:02

Re: Bult buik en opgezette lymfen lies

Berichtdoor elleke45 » Vr 21 Mar 2014 19:33

Hallo, bedankt voor je reactie. 7april moet ze naar internist. Dus afwachten maar weer. Ze is heel moe en soms savonds verhoging. Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes Els

Jannek
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2014 15:09

Re: Bult buik en opgezette lymfen lies

Berichtdoor Jannek » Vr 21 Mar 2014 21:40

Ik hoop toch zo dat het niets ernstigs is, dat ze het kunnen oplossen.
Ze is nog zo jong.
Hier brandt een kaarsje voor jullie.

elleke45
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Zo 16 Mar 2014 19:02

Re: Bult buik en opgezette lymfen lies

Berichtdoor elleke45 » Za 22 Mar 2014 14:06

Lief van je Janneke. Bedankt!

elleke45
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Zo 16 Mar 2014 19:02

Re: Bult buik en opgezette lymfen lies

Berichtdoor elleke45 » Za 29 Mar 2014 15:39

Gisteren weer met haar naar de huisarts geweest. De ene bult in linkerlies is groter geworden. Ze heeft af en toe verhoging. Ze heeft het dan weer te koud en dan weer te warm. Ikbelde naar huisarts om te vragen of het verstandig was tot 7 april te wachten. Hij voelt idd meerdere zwellingen. Hij heeft vingerprik gedaan op ontstekingswaarden. Die uitslag was goed en hij zei dat hij geen acute dingen zag. En hij zei dat 7april toch best snel was. Ook heeft mijn dochter onder haar linkerrib pijnlijke plek enook dat voelde de huisarts.Dus nog zeker een week in onzekerheid! Groetjes Els

Jannek
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2014 15:09

Re: Bult buik en opgezette lymfen lies

Berichtdoor Jannek » Za 29 Mar 2014 18:29

Voor doktersbegrippen is een week inderdaad niet lang, maar als je het moet wachten... pfff


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten