Mijn moeder

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
mariel
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 25 Mei 2013 23:39

Mijn moeder

Berichtdoor mariel » Zo 26 Mei 2013 00:25

Graag hoop ik in contact te komen via deze weg met mensen die zich herkennen in mijn verhaal en wellicht ons kunnen adviseren hoe wij verder moeten gaan om duidelijk te krijgen wat mijn moeder heeft.

Twee maanden geleden krijgt mijn moeder griep die door homeopatische behandeling weer verdwijnt. 1,5 week later weer griep en een opgezette lymfklier in haar nek. Zo dik dat ze last heeft haar nek te bewegen.Na een antibiotica kuur verandert er niks en word ze gestuurd naar de internist.

De internist deelt haar zorg en laat een echo uitvoeren wat bloedtests en een ct csan. de bloedtest wijkt war af maar niet ernstig. uit de ct scan valt niets op te maken behalve die dikke klier. Mijn moeder wil naar het AVL en krijgt daar weer onderzoeken. Ctscan mri scan en 2x biopt en echo. bij Het 2e biopt waar zowel links als rechts word geprikt wijst niets uit . Ook de andere onderzoeken leveren niets op. Het lichaam heeft wel histamine aangemaakt dus is er wel sprake geweest van een ontsteking of virus. Dat zou een griepvirus kunnen zijn maar wellicht zou het hem ook kunnen zitten in een staaroperatie die niet volledig goed is gegaan in Februari.De operatie heeft complicaties waar door ze antibiotica krijgt.

Er word niets duidelijk en daar word mijn moeder heel emotioneel door en wij als familie ook.Het AVL reageert heel vreemd want zij willen nu nog een biopt doen 3e keer! kan iemand mij vertelllen waarom? Daarbij negeert de dokter de vraag of mijn moeder niet een wait and see beleid kan toepassen.
Immers zij heeft geen klachten en het verwijderen van de halslymfklieren is niet zomaar wat met alle complicaties van dien. Het AVL wil eigenlijk de lymfklier in de hals verwijderen en heeft al een afspraak gemaakt met de anestesist terwijl mijn moeder niet weet wat ze moet doen.Er bestaan op het internet ook vele verhalen van mensen die reactive lymfklieren hebben al jaren die niks mankeren als of het iets chronisch is.

Mijn vraag herkent iemand zich in dit verhaal en heeft er iemand advies hoe verder te zoeken? Daarbij willen wij weten hoe kankercellen ontdekt worden als er uit onderzoeken niks blijkt kun je dit alleen bevestigen wanneer je een tumor vind?



Bedankt voor je reactie

Mariel

Bart1974
Lid
Berichten: 216
Lid geworden op: Zo 18 Sep 2011 13:24

Re: Mijn moeder

Berichtdoor Bart1974 » Zo 26 Mei 2013 11:25

Beste Mariel,

Dit soort situaties zijn erg lastig. Ik lees dat ze onder behandeling is in het AvL en dat ziekenhuis staat wel erg goed aangeschreven. Ik denk ook wel dat je er vanuit moet gaan dat zij serieus met je moeder bezig zijn.

Als je met klachten komt onderzoeken ze je lichaam globaal helemaal en op de "klachtplekken" goed. Van welke delen van je moeders lichaam hebben ze een ct scan gemaakt ? Ik denk alleen van de betreffende lymfeklier ? Op vele soorten kanker kunnen ze je bloed testen maar niet alle vormen. Het is positief dat de uitslagen goed zijn maar dit geeft geen 100% garantie.

Ik denk dat jullie of terug moeten naar de huisarts of misschien nog beter naar de behandeld arts van het AvL. Bespreek nogmaals jullie zorgen. Het zal denk ik niet makkelijk gaan, maar als het nog niet gebeurd is, probeer een volledige ct scan te krijgen van heel het lichaam, dus van teen tot en met hoofd. Als die scan goed is, zou ik er denk ik wel vrede mee hebben. Met een ct scan kan je de iets ver gevorderde kanker eventueel zien, een petscan kan hele kleine uitzaaiingen weergeven maar die krijgen alleen patienten waarbij kanker is geconstanteerd. Vaak doen ze eerst een echo als die afwijkt gaan ze meestal een ct doen.

Ik heb het idee dat ze alles goed onderzocht hebben. Maar wat belangrijker is, is wat jullie ervan vinden. Bespreek dit met de behandeld arts. Toen mijn moeder ziek was, toen was er al longkanker gevonden en ze was geopereerd was ze ook heel bang voor uitzaaiingen. De arts vroeg hoe ze mijn moeder gerust konden stellen, dit was een volledige ct scan, die ze toen ook gekregen heeft.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten