help!!!!!! zooooo bang

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
liekejasmijn
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 28 Apr 2013 09:26

help!!!!!! zooooo bang

Berichtdoor liekejasmijn » Zo 28 Apr 2013 10:03

eindelijk, ik kan van me af typen!! is er iemand die hier na wil kijken en advies wil geven?
mijn leven is echt zoooo 'donker' nu. (ik ben trouwens 26 jaar)

hert begon 8 weken geleden, met een flinke mond infectie (blaasjes op de tong etc) was best pittig, deze is uiteindelijk vanzelf weer overgegaan, daarna werd ik flink
verkouden. opzich niets om te direct zorgen te maken, op een ochtend gebeurde het... bam! ineens knapte er iets... het was er (mijn gedachte) ik had kanker! in paniek volgende ochtend naar de HA ik zei eerlijk wat ik dacht en voelde etc, hij heeft bloed laten prikken en de waardes waren (licht) verhoogd de leukocyten, bezinking etc.. maar dit kon horen bij de infecties die ik had gehad! maar ik nog meer in paniek! zie je nou wel... steeds dacht ik dat.. 6 dagen later weer prikken.. en de waardes waren al bijna normaal (nog heel inimini afwijkend) maar al wel beter dan 6 dagen ervoor. Sinds ik die angst in men lichaam heb de heledag!! heb ik diarree, GEEN eetlust, en ben totaal op!! moe moe moe moe en nog eens moe, ik moet eerlijk toegeven dat dit begonnen is sinds ik deze angst heb. ik slik inmiddels 6 oxaepam en krijg over 2 weken therapie voor mijn angsten. Ik heb zelfs een total body scan laten doen. hier kwam uit: onderaan men rug lichte slijtage, en een flinke neus bij holtontsteking en daarbij die een iets vergrote lymfklier. (maar ik heb verder geen last van deze ontsteking) alleen soms slijm bij het slikken (geen bloed of iets). maar het blijft een cirkeltje. mijn HA zegt Lieke jij heb geen kanker! maar ik geloof haar niet al zou ik willen, ik mag morgen bloed laten prikken op heeeeeel veel dingen!! echt veel. puur om mij gerust te stellen. wat vinden jullie van mijn verhaal?
wat zouden jullie doen?? want ik ben zo moe de heledag!!! wil ik slapen en huilen ik ben op!

ik denk aan iets van leukemie ofzo? of weet ik veel....

hieronder op een rijtje en dan wil ik graag jullie advies.

flinke neus bijholtontsteking iets vergrote lymfklier maar geen pijn klachten alleen iets van slijm bij het slikken
geen eetlust (sinds men angst)
diarree (sinds met angst)
vermoeid al sinds 7/8 weken van de infecties en exstreem moe (sinds men angst)
en val wel iets af.
de bloedwaardes zijn: leukocyten 11,2 (mag 4-10 zijn)
neutrofielen 79 (mag 35-62 zijn)
lymfocyten 16 (mag 21-48 zijn)

wat raden jullie mij aan? helpppppp! zouden jullie de HA geloven als deze zegt je hebt geen kanker?

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: help!!!!!! zooooo bang

Berichtdoor liddy » Zo 28 Apr 2013 13:02

Angst is een raar iets.
Eigenlijk geef jezelf al het antwoord.
Er knapte iets en sindsdien heb jij klachten.
Ik ben wel geen arts, maar dat klinkt toch als actie reactie.
Je bloed wordt nu uitgebreider getest.
Stel dat de uitslag is dat er helemaal niets aan de hand is, geloof je die uitslag dan, ben je dan gerustgesteld?
Nogmaals, angst is een raar iets, net wat je zegt het overkomt je, de kunst is om te weten hoe er mee om te gaan.
Gelukkig ga je therapie voor je angst krijgen, dat lijkt me een heel goede zaak.

Francois
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 08 Jun 2013 13:59

Re: help!!!!!! zooooo bang

Berichtdoor Francois » Zo 09 Jun 2013 22:26

Wil je een eerlijke maar mischien "harde" reactie? Ik denk dat je jezelf gek maakt, en niet zo'n beetje. Ik beneidt je niet daarvoor, dat kan heel erg lastig zijn. Maar jou oplossing is waarschijnlijk niet ergens anders te vinden dan bij jezelf; verander jezelf! Ik wens je daarbij veel moed en sterkte en uiteindelijk beterschap.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten