opgezwollen klieren: kan het kanker zijn?

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
F

opgezwollen klieren: kan het kanker zijn?

Berichtdoor F » Za 13 Sep 2003 17:28

Haai allemaal!

Ben een meisje van 20 en voor de zomervakantie (eind juni) voelde ik ineens een bobbel in mn nek, die goed zichtbaar bleek te zijn. Erg ongerust ging ik na een week of 2 naar de dokter. Aangezien ik voor het ontstaan van die bobbel erge keelpijn(keelontsteking?) had gehad en ik het idee had dat ie al iets verkleind was, ging hij er vanuit dat het gewoon een opgezwollen lymfeklier was, die na een paar weken gewoon weg zou gaan. Na een paar weken was ie echter nog helemaal niet weg en begon ik er aan te twijfelen of ie wel echt kleiner was geworden. Tevens voelde ik ook 2 bobbels onder mn oksel, aan dezelfde kant als die in mn nek. Ben toen naar de vervangende arts geweest en die heeft weer even gevoeld. Ze vond de bobbels niet voelen als iets kwaadaardigs, maar vond het wel merkwaardig dat ze zo groot waren. Aan de andere kant van mn nek voelde ze dat mn lymfeklieren ook n beetje opgezet waren, maar dan in mindere mate. We dachten ook aan een heropleving van de ziekte van Pheiffer (heb ik 2 jaar geleden gehad), maar bij bloedtests kwam er niets uit (ook geen ongewone hoeveelheid ontstekingen in mn lichaam). Ik zou het weer even afwachten. Inmiddels is de bobbel in mn hals veel kleiner geworden, af en toe lijkt ie bijna helemaal weg en dan zet ie weer iets meer op. Die in mn oksel lijken nu eindelijk ook kleiner te worden. Mn borsten voelen af en toe wel gespannen en pijnlijk aan. Nu voelde ik alleen weer op mn achterhoofd n beweegbaar bobbeltje, wat aanvoelt als die andere klieren maar dan een stuk kleiner. Ook op andere plekken voel ik kleine bobbeltjes, maar misschien is dat normaal en vallen ze me nu pas op. Moet ik me terecht zorgen maken? Of zou het een andere ziekte kunnen zijn? Ben erg bang voor kanker!

grtzzz,

ikke

Arriflex02
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: Ma 26 Mei 2003 11:49
Contact:

Re: opgezwollen klieren: kan het kanker zijn?

Berichtdoor Arriflex02 » Ma 15 Sep 2003 11:33

Hallo meisje van 20. Antwoord op jou vraag kan denk ik alleen maar zijn dat je de doctor misschien moet vragen om een kweek te laten zetten indien nodig. Meestal maar niet altijd is kanker zichtbaar in het bloed door bijvoorbeeld ongewoon aantal hormonen etc. Als je er erg bang voor bent moet je dat ook gewoon kenbaar maken aan je arts. Vaak doen doctoren ook een test om je gerust te stellen. Een ding moet je altijd onthouden...het is jou lichaam en als jij denkt dat er iets mis is moet je altijd zekerheid zien te krijgen. Niet alle kankers ervaar je als pijnlijk...Ik heb met de zaadbalkanker nooit echte pijn gehad voordat het geconstateerd werd maar het was wel voelbaar zodoende ben ik naar een arts gegaan. Veel succes en laat even een berichtje achter als je wat meer weet. Groetjes Max

studentje

kanker

Berichtdoor studentje » Wo 10 Mar 2004 13:16

Ik denk persoonlijk niet aan kanker, als vind ik dat je wel terug moet naar je arts (of misschien een internis ofzo), omdat er blijkbaar iets ander in je lichaam aan de hand is. Ik denk niet aan kanker, omdat de klieren dan in principen niet meer kleiner worden.

Succes!

Nafthali
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 19 Okt 2004 09:18
Locatie: Zeeland

Berichtdoor Nafthali » Di 19 Okt 2004 09:20

Misschien erop aandringen om doorgestuurd te mogen worden? Het is toch jouw lichaam?
Het kan zo donker niet zijn of het wordt weer licht


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten