zorgen om zoontje van 4

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
mama80
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 13 Sep 2012 12:52

zorgen om zoontje van 4

Berichtdoor mama80 » Do 13 Sep 2012 13:07

Hallo allemaal,

Ik hoop maar dat ik hier verkeerd zit, maar mijn moederinstinct laat me niet los.

Onze zoon van 4 jaar is sinds juli erg vermoeid. We dachten dat dit kwam omdat het bijna zomervakantie was. Alle kinderen zijn dan moe toch?
In de vakantie zal dat wel beter gaan. Helaas is dit niet het geval. Hij werd alleen maar vermoeider. Ligt veel op de bank. Kan andere kinderen niet bijhouden (bijvoobeeld met rennen) en komt dan snel en buitenadem weer terug.

In de vakantie werd hij steeds bleker en ik had het idee dat hij afviel. Dus even spitten. In juli hebben wij hem gewogen en toen woog hij 17,9 kg
in augustus (vakantie) woog hij 17,4 kg
Vorige week woog hij 17,1 kg en afgelopen maandag woog hij 16,9 kg.
Deze dag zijn wij met hem naar de huisarts gegaan.
Omdat hij veel drinkt en veel plast dacht de huisarts aan Diabetes. Meteen bloedprikken..
Dit is dinsdag gebeurd en gister kregen wij de uitslag.. geen Diabetes.

Zijn hb was 7,7 (mocht wel wat hoger van de huisarts)?? hij krijgt al tijden floradix en dit moesten we maar blijven doen
Ook is er algeheel bloedonderzoek gedaan BSE, Leuko/diff, etc en alles onder het kopje dat bij de nieren hoort.

Zij Kaliumgehalte was op het randje (aan de lage kant), maar niet zorgelijk. Ik moest hem maar een extra tomaat geven.

Hij is snel ziek, regelmatig verhoging, koorts wat ook spontaan weer verdwijnt.
Hij eet prima zijn fruit en groente al is zijn eetlust wel verminderd de afgelopen weken, snoept weinig (dat wil hij zelf niet meer)

De huisarts wil het nu twee maanden aankijken, maar het afvallen baart me toch wel behoorlijke zorgen.
Hij is gewoon echt niet fit. ten einde raad het internet maar afgezocht en ik kom steeds bij Leukemie uit. Mijn grootste angst..
Het onderbuik gevoel laat me gewoon niet los.. de andere kinderen zijn zo anders (we hebben er 4)

ben ik overbezorgd????

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: zorgen om zoontje van 4

Berichtdoor liddy » Do 13 Sep 2012 14:01

Er is zo iets als moederinstinct.
Ik kan niet beoordelen of er met je kind wat aan de hand is.
Wel kan ik je aanraden om naar de huisarts terug te gaan.
Bespreek met hem/haar dat jij het veel te lang vind om 2 maanden te wachten.
En laat je huisarts dan maar uitleggen waarom hij/zij het verantwoord vindt.
Niets kost zoveel energie als je zorgen maken.
Het kan heel goed zijn dat er niets ernstigs aan de hand is, echter nu kun jij zo niet verder.

mama80
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 13 Sep 2012 12:52

Re: zorgen om zoontje van 4

Berichtdoor mama80 » Do 13 Sep 2012 14:17

Dank je wel Liddy voor je reactie..

Ja dat moederinstinct. Ik zou willen dat ik er iets mee kon.
ik zit vaker bij de huisarts. Dat heb je sneller met vier jonge kinderen, maar ben geen paniekzaaier. Het is gewoon een akelig gevoel waar ik mijn vinger niet op kan leggen.
Ik wil ook niet dat de huisarts me overbezorgd gaat vinden en me straks niet meer serieus neemt. Dan wordt er niets meer gedaan..
Op dit moment is hij rustig aan het spelen. oogt niet ziek en dat stelt me ergens gerust al ziet hij er niet gezond uit. Aan de andere kant vind ik het zo ook lastig om de situatie goed en objectief in te schatten.

Iedereen vraagt me constant of hij ziek is of wat hij mankeert.. ik kan wel zeggen "niks" , maar zo lijkt het duidelijk niet.. af en toe is hij net een spook zo wit!.

is een hb van 7,7 echt aan de lage kant?? voor mijn idee is dit prima.. zeker bij een kind..

mama80
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 13 Sep 2012 12:52

Re: zorgen om zoontje van 4

Berichtdoor mama80 » Do 13 Sep 2012 17:09

Hij klaagt nu ook over spierpijn in zijn benen (vooral achter zijn knieen), maar hij loopt er wel gewoon mee..
en hij voelt zich niet lekker.. misselijk.. ik ga zo maar even zijn temperatuur opnemen

Bart1974
Lid
Berichten: 216
Lid geworden op: Zo 18 Sep 2011 13:24

Re: zorgen om zoontje van 4

Berichtdoor Bart1974 » Do 13 Sep 2012 21:17

Ik zou ook gewoon terug gaan. Waarom 2 maanden wachten als er nu klachten zijn
die niet verklaarbaar zijn en jij je zoveel zorgen maakt. Als anderen ook al zeggen
dat hij er niet gezond uiziet dan heb jij reden genoeg om nu al een doorverwijzing
te vragen. Als hij een goede huisarts is, neemt hij je serieus en stuurt hij je door.

Succes

desiree
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: Vr 20 Mei 2011 12:43

Re: zorgen om zoontje van 4

Berichtdoor desiree » Vr 14 Sep 2012 11:49

Inderdaad bellen!!


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten