Non hogdkin?!

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Daphne-Bakker
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 28 Aug 2012 09:37

Non hogdkin?!

Berichtdoor Daphne-Bakker » Di 28 Aug 2012 09:51

Hallo,

Ik ben een tijdje terug bij mijn huisarts geweest omdat ik opgezette lymfklieren heb in m'n hals.
De arts liet gelijk bloedprikken en daar kwam uit dat ik iets wat verhoogde witte bloedcellen in mijn bloed had hij heeft een echo laten maken waarop te zien was dat er meerdere lymfklieren in mijn hals opgezet waren en ben dus doorgestuurd naar de internist.
De internist deed er allemaal een beetje makkelijk over en wilde voor mijn geruststelling opnieuw een echo laten maken en een punctie.
Bij de echo kreeg ik direct te horen dat er meerder lymfklieren waren waarvan de niet zeker wisten of dit wel goed was of niet maar een punctie wilden ze nog niet doen.
Het leek hun verstandig om 3 maanden te wachten en dan nog een echo te doen en eventueel die punctie.
De dag erna belde de internist me om nogmaal de uitslag te bespreken en die gad mij echter hele andere informatie waarna ik heb verteld wat de radioloog mij had verteld. De dokter moest inderdaad bevestigen dat het verhaal van de radioloog wel klopte.
Ik moest eerder dan die 3 maanden bellen als er veranderingen waren.
Dat heb ik gedaan en nu kreeg ik te horen dat ik weer eerst bloed moest laten prikken bij de huisarts..
Ik krijg vandaag de uitslag maar weet niet goed wat ik hier nou allemaal mee moet.

Dit is een lijstje van mijn klachten:

Ik ben meer dan 30 kilo onbedoeld afgevallen in een jaar tijd.
Ik heb verminderde eetlust maar ondanks dat probeer ik toch elke ochtend middag avond te eten.
Ik heb vlagen van nachtzweten/koortsaanvallen.
Ik ben ontzettend moe en als ik de kans heb kan ik soms wel 18 uur slapen op een dag.
Zoals ik al beschreven heb in mijn verhaal heb ik dus meerder vergrote lymfklieren in mijn hals en verder willen ze nog niet kijken en ik twijfel zelf teveel of het opgezette lymfklieren zijn of normale als ik ga voelen en wil mezelf niet verder onnodig ongerust maken.

Wie weet of dit typische klachten zijn voor non hodgkin of heeft een andere verklaring voor mijn klachten en waar kan ik het beste naar vragen bij mijn arts?

Maanmaan
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: Do 25 Okt 2012 13:17

Re: Non hogdkin?!

Berichtdoor Maanmaan » Za 27 Okt 2012 12:11

Als ik jou was zou ik echt terug gaan en eisen dat ze je helemaal onderzoeken op hodgkin en non-hodgkin.
Veel sterkte ! Misschien is het het niet maar je kan het maar beter zeker weten.

Groetjes maan


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten