Toch maar bloed laten prikken!!! Hodgkin???

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Kimmie27
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Di 07 Aug 2012 10:51

Toch maar bloed laten prikken!!! Hodgkin???

Berichtdoor Kimmie27 » Di 07 Aug 2012 11:09

Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik weer eens bloed laten prikken, dat heb ik de afgelopen tijd meerdere malen moeten doen voor mijn schildklier, die zo'n 1,5 jaar terug ontstoken is geweest. Hier waren ze achter gekomen toen ik een echo kreeg voor mijn klieren welke al een tijd opgezet zijn en dan vooral aan de linkerkant zit er 1 die al een paar jaar vrij groot is, langwerpig en beweegbaar. Uit die echo was overigens niks verontrustends naar voren gekomen betreft de klieren. Na mijn schildklierontsteking heeft deze een tijdje te langzaam gewerkt, hiervoor heb ik even tyrax moeten gebruiken. Sinds een half jaar zijn de waardes normaal en hoef ik geen medicijnen meer te slikken.
Om mijn speekselklier blijf ik me echter zorgen maken, ik ben hiervoor inmiddels weer 2 keer bij de dokter geweest die elke x aan geeft dat het niks is om me morgen over te maken maar ik krijg er steeds meer vage klachten bij, zoals: wanneer ik een avond alcohol op heb, heb ik de dag erna last van mijn klieren, of dat het evt mn schildklier kan zijn durf ik niet te zeggen maar het is vooral wanneer ik buk of opsta, dan voel ik zon drukkende en zeurende pijn. Daarbij heb ik van die momenten dat ik overal over mijn lichaam vage jeuk heb. Eerst dacht ik dat het aan mijn allergie lag (huisstofmeid en hooikoorts) maar hiervoor heb ik medicijnen. Ik ben ook al geruime tijd kortademig, het gevoel dat ik zuurstof te kort kom waardoor ik veel moet zuchten.
Verder heb ik soms weleens een nacht dat ik zweet maar dit is niet opvallend veel en ook niet elke nacht, koorts heb ik verder ook niet dus voel me verder prima.

Een tijd terug heb ik iemand gesproken die in zijn nabije omgeving iemand kent die hodgkin heeft en in eerste instantie ook allemaal met die vage klachten rond liep, tijdens het gesprek met hem bedacht ik me dat het niet onverstandig is om toch maar weer terug naar de dokter te gaan en te eisen dat er verdere onderzoeken plaats vinden.
Ik maak me er toch zorgen om en elke x probeer ik te denken.. 'nee kim, het zal allemaal wel meevallen en verder heb je geen klachten zoals afvallen enz' maar ik heb dus ook begrepen dat wanneer je in stadium A zit je dus verder ook nog niet veel of geen symptomen hoeft te hebben. Dus na toch een tijdje uitgesteld te hebben, ben ik vanmorgen bloed gaan prikken op bezinking en schildklierwaardes en verder algemeen bloedbeeld. Ik heb mezelf ook al voorgenomen dat wanneer er niks uit de bloedtest komt ik ga vragen om nogmaals een echo te laten maken en wellicht een punctie van die klier. Ff spannend dus ....

Ik ben benieuwd of dat er meer mensen hiermee bekend zijn en wat jullie ervaringen zijn en evt tips hebben. Heb ik gelijk dat er niet altijd uit zo'n bloedtest hoeft te komen?
Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes!

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Toch maar bloed laten prikken!!! Hodgkin???

Berichtdoor liddy » Wo 08 Aug 2012 17:24

Probeer je niet gek te maken met 'wat als'.
Stel jezelf de volgende vraag:
Je krijgt een echo en een punctie. De uitslag is dat er niets aan de hand is, toch voel jij je nog niet lekker.
Geloof jij dan dat de echo en de punctie een juiste uitslag hebben gegeven of blijf je dan nog twijfelen?
Kort gezegd, wanneer vertrouw jij op het oordeel van de arts?
Laat je huisarts weten waar jij bang voor bent, dan kan hij/zij daar op ingaan.
Succes.

Kimmie27
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Di 07 Aug 2012 10:51

Re: Toch maar bloed laten prikken!!! Hodgkin???

Berichtdoor Kimmie27 » Wo 08 Aug 2012 18:35

Hi Liddy,

Bedankt voor je reactie. Ik heb toendertijd alleen een echo gehad, er is nooit een punctie genomen. Morgen krijg ik de bloed uitslag binnen en mocht daar niks uit komen zit ik er aan te denken om nogmaals een echo te laten maken incl punctie. Gezien de klachten die ik heb vertrouw ik het niet helemaal ...

Ik zal nog een gesprek bij de dokter hebben en dan maak ik dit bespreekbaar!

groetjes

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Toch maar bloed laten prikken!!! Hodgkin???

Berichtdoor liddy » Wo 08 Aug 2012 19:28

Stel Je krijgt weer een echo en deze keer ook een punctie.
Stel dat de uitslag is dat er niets aan de hand is, toch voel jij je nog niet lekker.
Geloof jij dan dat de echo en de punctie een juiste uitslag hebben gegeven of blijf je dan nog twijfelen?
Kort gezegd, wanneer vertrouw jij op het oordeel van de arts?

Kimmie27
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Di 07 Aug 2012 10:51

Re: Toch maar bloed laten prikken!!! Hodgkin???

Berichtdoor Kimmie27 » Do 09 Aug 2012 14:28

Hi,

Ik heb net de uitslag gehad van het bloed prikken en dat was allemaal in orde. Ik geloof wel dat wanneer ik punctie heb uit laten voeren en daar niks uit komt, ik er vrede bij heb en het naast me neer kan leggen. Al voel ik me bij de uitslag van het bloed al goed!! Ik weet vanuit mijn omgeving dat bloeduitslagen niet altijd alles zeggen, vandaar dat ik er dan zelf ook nog weleens over twijfel! Niet fijn .. : ( maargoed, afspraak met de huisarts staat :)

gr

annelies37
Moderator (lijstbeheerder)
Berichten: 10
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012 20:56

Re: Toch maar bloed laten prikken!!! Hodgkin???

Berichtdoor annelies37 » Za 11 Aug 2012 20:41

Zo ik zou me niet gek laten maken hoor kimmie en genieten dat de bloeduitslagen oke waren!
gr annelies


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten