vraagje

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
bloempie
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 01 Feb 2012 23:55

vraagje

Berichtdoor bloempie » Do 02 Feb 2012 08:23

Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik gebruik inmiddels 9 maanden hormonen om een eisprong op te wekken. Deze maand had ik volgend de bloedwaarden geen eisprong gehad. Volgens een echo wel, omdat mijn baarmoederslijmvlies heel dik was. Inmiddels nog steeds niet gaan menstrueren. Had al lang gemoeten. Als ik dan ga googlen bij oorzaken dik baarmoederslijmvlies, kom ik telkens uit bij baarmoederhalskanker. Ik heb PCOS, hierdoor kun je ook baarmoederhalskanker krijgen en dan heb ik het nog niet eens over mijn bmi van 34 en altijd stevig gerookt. Ik las dat dit allemaal oorzaken kunnen zijn.
Ik zie ze vast vliegen, maar ik wou toch graag vragen of het klopt dat bij baarmoederhalskanker je baarmoederslijmvlies heel dik is. Ik verlies geen bloed na het vrijen, doet soms wel zeer, dan denk ik het lijkt wel of ik mijn baarmoeder voel. Heb wel veel last van afscheiding.

Alvast bedankt,

bloempie

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: vraagje

Berichtdoor liddy » Do 02 Feb 2012 10:58

Als je hormonen gebruikt, dan loopt alles een beetje anders.
De hormonen vragen het lichaam doe dit, doe dat en het lichaam sputtert nog wat tegen, snapt het allemaal niet zo goed.
Oke, je baarmoederslijmvlies is dikker, je hebt een eisprong gehad. Voor jouw lichaam al een hele prestatie
en nu hoop jij dat lichaam nu ook ineens snapt wat erna moet komen. Dat is deze keer niet gelukt.
Als men bij de echo ook maar enig vermoeden had dat het niet goed was, dan hadden ze meteen ander onderzoek gedaan.
Je moet nu, iets wat heel moeilijk is, gewoon wachten op de natuur. Je zult vast een vervolgafspraak hebben bij de arts.
Zo niet, ga dan in de loop van volgende week naar de huisarts en bespreek daar wat je dwars zit.
Je merkt wel dat ik je angst begrijp, maar ik niet bang ben dat je nu ineens kanker zou hebben.
Kennelijk wil je zwanger worden, je zult het vast al gehoord hebben, echter probeer te stoppen met roken.
Dat is beter als je zwanger wil worden en ook voor je gehele gezondheid.

bloempie
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 01 Feb 2012 23:55

Re: vraagje

Berichtdoor bloempie » Vr 03 Feb 2012 10:44

Bedankt voor uw reactie. Voor volgende week woensdag heb ik een afspraak bij de fertiliteitsarts en dan zie ik wel verder. De verpleegkundige zei ook
dat het vaker voor kwam. Ik maakte me ongerust omdat ik op internet andere dingen heb gelezen. Komt vast goed. Ik heb de gedachte aan kanker uit
mijn hoofd gezet.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten