Huidkanker

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Peppie69
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 30 Jan 2012 18:47

Huidkanker

Berichtdoor Peppie69 » Ma 30 Jan 2012 18:56

Ruim drie weken geleden ben ik naar de huisarts gegaan, omdat ik een plek heb onder mijn sleutelbeen én een op mijn onderarm. Ik maak me ongerust over die plekken vooral die onder mijn sleutelbeen. Die is rood en schilferig. Het jeukt niet. MIjn huisarts dacht dat het om exceem geen, en schreef me een hormoonzalfje voor. Dat heb ik netjes twee keer per dag aangebracht maar de plekjes gingen niet weg. Sterker nog, het plekje onder mijn sleutelbeen werd groter, is nu 1,5 cm bij 1 cm. Natuurlijk ga je op internet zoeken en met alle beschrijvingen die ik geef en de plaatjes die ik zie, denk ik toch echt dat er sprake is van Basaalcelcarcinoom... Natuurlijk, er is veel aan te doen, en ik ben ook niet in paniek, maar toch... het vreet wel aan me. Woensdag ga ik weer naar de huisarts, met de mededeling dat het zalfje niet geholpen heeft en met de wens om doorgestuurd te worden.
Geen huidkanker in de familie.... wel een vader die op 53 jarige leeftijd is overleden aan cardio-sarcoom en een moeder die vorig jaar darmkanker verslagen heeft...
Dit wilde ik even kwijt...
Groetjes, Peppie

Bart1974
Lid
Berichten: 216
Lid geworden op: Zo 18 Sep 2011 13:24

Re: Huidkanker

Berichtdoor Bart1974 » Ma 30 Jan 2012 19:21

hallo Peppie,

Probeer je via internet niet gek te laten maken. Een plaatje van huidkanker en jouw plek op je huid hoeven maar iets te verschillen wat het verschil maakt tussen goed- en kwaadaardig. Het is goed dat je woensdag terug naar de huisarts gaat. Als jij een goede huisarts hebt en je aangeeft waar je aan denkt, zal hij/zij je wel doorsturen naar een dermatoloog. Die kan zo zien of het goed- of kwaadaardig is.

Ik wilde je heel veel succes toewensen en hoop natuurlijk dat het niets is ! Ohja een tip. Check voor je huisartsen bezoek even de wachttijden om bij een dermatoloog terecht te kunnen. Ik keek bijvoorbeeld net even bij ons ziekenhuis en daar is de wachttijd om op de polikliniek te komen 5 weken !! De huisarts kan er voor zorgen dat jij eerder terecht kan. Ziekenhuizen houden namelijk plekjes vrij voor spoedgevallen. Dan kan je je huisarts vragen of hij een afspraak voor jou wilt maken.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten