Hoe angst en zorg kan overheersen...

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
desiree
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: Vr 20 Mei 2011 12:43

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor desiree » Wo 05 Sep 2012 18:20

Moedervlek ziet er niet raar uit..moet over twee geheeld zijn anders haalt ie m alsnog weg.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor liddy » Wo 05 Sep 2012 20:04

Wat een goed bericht, dat zal een hele geruststelling voor je zijn.

desiree
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: Vr 20 Mei 2011 12:43

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor desiree » Vr 07 Sep 2012 14:47

Zeker, al was ik er ook niet bang voor hoor!
Nu de rest nog...die moeheid is echt vreselijk...dat moet toch ergens vandaan komen?

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor liddy » Vr 07 Sep 2012 15:09

Ja, moeheid die je niet kunt verklaren is vreselijk.
Omdat je vrouw bent, komt gelijk de vraag bij me op hoe is je ijzergehalte en wat is je bloeddruk.
Door de menstruaties kan het ijzergehalte te laag zijn.
Van een lage bloeddruk kun je heel moe worden.
Drink eens als je je moe voelt een beker boullion, gewoon uit zo'n potje, dan krijg je zout binnen en dat verhoogt je bloeddruk.
Probeer niet te veel suiker te eten, denk aan limonades. Want suikers vragen veel energie van het lichaam in de verwerking, zo ook gefrituurd eten en chip e.d.
Eet zes keer per dag, door tussen de hoofdmaaltijden door wat fruit te eten, of een boterham, wie weet vind je het lekker om wat groenten (bijv. wortel) te knabbelen,
of drink een glas halfvolle melk of karnemelk.
Als je dan minder moe bent, is de tijd tussen de hoofdmaaltijden te lang. Je porties eten niet over 3 maaltijden verdelen, maar over 6.
Kijk eens of dit verschil maakt.
Succes

desiree
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: Vr 20 Mei 2011 12:43

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor desiree » Vr 07 Sep 2012 16:50

Mijn hb is goed.. 8,8 ... Mijn bloeddruk is ook steeds prima..
Eten...ik ga eens kijken wat ik er mee kan. Veel eetlust heb ik niet, maar ik eet wel normaal. (als moeder moet je toch het voorbeeld geven..).
Suikers gebruik ik niet veel... Dank voor je tip!

desiree
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: Vr 20 Mei 2011 12:43

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor desiree » Za 08 Sep 2012 09:48

Oké...toen ik gisteravond onder de douche vandaan kwam vroeg mijn man gekscherend waar mijn rechter sleutelbeen was gebleven. Door het afvallen waren deze beide altijd goed te zien. Waar er links een kuil boven zit is die kuil rechts nu verdwenen. . Een bult kan ik e niet echt van maken
Het is meer vlak nu rechts. Ook lijkt mijn sleutelbeen aan die kant meer naar boven te staan. Het is een raar gezicht....morgen met ik mijn mijn zoontje naar de ha.. Zal het hem laten zien...

desiree
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: Vr 20 Mei 2011 12:43

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor desiree » Di 25 Sep 2012 11:20

mijn sleutelbeen heeft de ha gezien, maar kon en niks van maken. Hij vind het wel vreemd. Inmiddels weer afgevallen (3 kg) en de laatste nachten vreselijk zweten. Er zit nu ook een harde pijnloze bult vlak onder mijn oor. Morgen afspraak bij de huisarts. Die bult is duidelijk..het bevalt me niks..

desiree
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: Vr 20 Mei 2011 12:43

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor desiree » Wo 26 Sep 2012 10:05

Ha heeft gevoeld en voelde duidelijk een keiharde opgezette klier. .. Of ik ziek was geweest, verkouden, oorpijn... Nee! Hmmm.. Toch maar even twee weken aanzien en weer bloedprikken.. Zucht.. Daar komt toch niets uit. Nou ik ben er zo klaar mee.. Constant die vage klachten en goede bloed uitslagen.. OP zich fijn hoor, maar hoe ik me voel is niet goed! Nu heb ik eindelijk iets concreets...en moet ik weer afwachten.. Pffff

oeps
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 12 Okt 2012 09:00

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor oeps » Vr 12 Okt 2012 09:16

Hoi Desiree,

hoe gaat het inmiddels met je? Ik heb heel jouw verhaal blijven volgen.
Wou je even zeggen over die jeuk dat dat ook van iets kan komen waar je allergisch aan bent. Ik heb zo maanden mijn hele romp en armen en benen liggen krabben
en toen merkte ik dat het kwam van een halshangertje gemaakt uit titanium. Toen ik dat uit deed heeft het nog enkele dagen nagejeukt en toen stopte het eindelijk want ik werd er gek van.

Ook over het nachtzweten en de vermoeidheid wil ik iets kwijt, welke antidepressiva neem je? deze geven heel vaak zweten en vermoeidheid.

groetjes

desiree
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: Vr 20 Mei 2011 12:43

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor desiree » Di 16 Okt 2012 17:59

Hoi,

inmiddels is er een klier onder mijn oor gaan groeien. De huisarts heeft me weer doorgestuurd. Mijn bloed blijft in orde en dat baart hem inmiddels zorgen.

Allergie lijkt hem onwaarschijnlijk, maar zou kunnen. Sieraden draag ik niet, op mijn trouwring na.
Vandaag ben ik al gebeld door het zh dat ik morgen moet komen. Bij de oncoloog!
Zucht...

Er zijn ook klieren in mijn oksel opgezet. Aangezien er geen ontsteking te vinden is en ik ook niet ziek of verkouden ben of geweest komt hij steeds dichter uit bij (non) hodgkin.
Dit wil hij nu eerst uitgesloten hebben.

Ik slik fluoxetine. Maar inmiddels is door de psycholoog en de interne psychiater bevestigd dat deze klachten niet meer van de medicijnen kunnen komen. Ben ze overigens aan het afbouwen.
Mentaal gaat het gelukkig erg goed!.



Dus nog steeds gat het bagger, en nog steeds geen diagnose. Inmiddels begin ik m nu wel te knijpen. Eerst morgen ochtend een gesprek. ...

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor liddy » Di 16 Okt 2012 19:23

Gelukkig dat je zo snel terecht kunt.
Heel begrijpelijk dat je nu wel eens wil weten wat er aan de hand is.
Succes morgen.

oeps
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 12 Okt 2012 09:00

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor oeps » Wo 17 Okt 2012 08:28

Ik hoop echt voor jou dat het niets ernstigs is,

veel succes vandaag !

desiree
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: Vr 20 Mei 2011 12:43

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor desiree » Do 18 Okt 2012 09:08

Oncoloog heeft gevoeld... Hij vond de klier die ik bedoelde, maar het harde gedeelte leek hem meer een pees..(kunnen die ook opzetten??), maar vlak daaronder nog een klier die iets groter is. Had ik nog niet opgemerkt. Zit ook wat dieper. volgende week een hals echo met punctie (als de radioloog dat wenselijk vindt)...

Brrrrr

oeps
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 12 Okt 2012 09:00

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor oeps » Do 18 Okt 2012 10:11

jouw bobbeltjes zijn al anderhalf jaar aanwezig, ik zou me er niet druk in maken want op die tijd is er eigenlijk toch weinig veranderd,niet?

Als die punctie normaal verloopt zou ik op andere terreinen verder zoeken. Pezen kunnen inderdaad ook verharden,ik kan er van meespreken...

desiree
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: Vr 20 Mei 2011 12:43

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor desiree » Do 18 Okt 2012 16:20

De klieren waar het nu om gaat zitten er pas en week of 5. Het kliertje van 1,5 jaar geleden zit er ook nog, maar die veranderd niet. Oncoloog voelde m wel, maar was niet zorgelijk. Die zal altijd wel blijven

niels06
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 24 Mar 2013 11:47

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor niels06 » Zo 24 Mar 2013 11:51

dag iedereen,
ik ben een jongen van 15 en heb al een paar weken een bobbeltje in mijn hals.
mijn ouders zien er niets ergs in maar ik wel.ik ben bang voor kanker.
moet ik ongerust zijn?

groetjes

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor liddy » Zo 24 Mar 2013 13:18

Kennelijk maak jij je ongerust.
Er is maar een manier om zekerheid te krijgen en dat is naar de huisarts gaan.
Die kan het bobbeltje beoordelen en je uitleggen waar je op moet letten als het om bobbeltjes gaat.
De huisarts heeft liever dat jij komt, i.p.v. jezelf blijven afvragen wat het nu is.
Immers hoe graag ik je ook gerust zou willen stellen, via het internet is geen diagnose te krijgen.
Doe daarom iets aan je ongerustheid, ga naar de huisarts.

oeps
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 12 Okt 2012 09:00

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor oeps » Zo 24 Mar 2013 16:10

Hoi Desiree,

hoe gaat het intussen met je? Ben je er al uit ?

desiree
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: Vr 20 Mei 2011 12:43

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor desiree » Zo 14 Apr 2013 14:39

Een tijd geleden.

De bobbel bij mijn speeksel klier groeit langzaam. Ik voel t duidelijk en ik heb er last van. Toch blijft de arts volhouden dat het niets is. Een opgezet kliertje. Hij heeft er aan gevoeld. .. even. .. het ding is niet te bewegen. Zit net onder mijn oorlel en loopt Door Tot onder mijn kaaklijn. Ik schat en cm of 2, 5 / 3. Tis hard en pijnloos. Mijn zenuwen dat doen af en toe vreselijk pijn. Heel hevig om ook ineens weer te verdwijnen. Zichtbaar is ie niet echt. Ik heb zelf het gevoel dat ie erg diep zit. Tot onder mijn kaak.

Hoe dan ook. Het is niets en daar moet ik me maar bij neerleggen. ..
Verder gaat het prima. ..

Richard3843
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Za 20 Apr 2013 21:46

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor Richard3843 » Za 20 Apr 2013 22:01

Hoi Desire

Ik hoop echt voor je dat alles een keer weggaat en je in rustig vaarwater komt

waar ik me wel zorgen om maak is je gewichtsverlies zonder reden

1 van de belangrijkste kenmerken van kanker is onverklaarbare gewichtsverlies
Ik heb zelf ook een grote lymfeklier gehad in mijn hals (geen speekselklier) en dat bleek later toch een uitzaaiing te zijn van een tumor achter op mijn tong

Dus als je weer een keer naar de HA gaat benadruk dan aub wel je gewichtsverlies, Een punctie van je klier is geen optie omdat ze dan vaak alleen vocht eruit halen terwijl de foute cellen niet in het vocht zitten maar in het weefsel

maar vooral hoop ik voor je dat alles is zoals de artsen zeggen en dat je je niet druk hoeft te maken

desiree
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: Vr 20 Mei 2011 12:43

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor desiree » Wo 24 Apr 2013 15:24

Op dit moment is mijn gewicht stabiel. Ik kom niet aan een val ook niet erg veel af.
Dat is goed toch? Ik houd de klier/bobbel in de gaten. Mocht ie echt groter/ zichtbaar worden dan ga ik terug.
Ik ben wel weer erg moe maar dat zijn genoeg verklaringen voor. Nachtzweten blijft maar niet iedere nacht. (Ik slik al tijden geen medicijnen meer) jeuk is weg.

Ik maak me geen zorgen meer een dat scheelt een boel stress.
Wanneer er echt iets veranderd trek ik aan de bel.

JuliavdWerff
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 10 Jan 2014 20:07

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor JuliavdWerff » Vr 10 Jan 2014 20:19

Hallo,

Ik ben Julia, ik ben 14 jaar.
Ik heb ook een bobbeltje, op de linkerkant van mijn nek (niet in hals, in nek.)
Zelfde formaat als u. Ook bij mij doet het geen pijn, ook niet als je 'm aanraakt.
Ook ik was heel erg bang, ik dacht meteen dat ik kanker had.
Ik heb geen idee hoe lang dat geleden is, maar al wel een paar maanden. Ik ben nog niet naar
de huisarts geweest.
Mijn ''symptomen'' zijn:
- Het bobbeltje in mijn nek
- Minder eetlust
- Veel jeuk (vooral in mijn nek. We dachten dat dat kwam door exceem maar nu begin ik toch wel te twijfelen).
- Krampen in mijn onderbuik.
Ik ben nog niet ongesteld geweest, en dacht dan ook dat ik toen ik die krampen voor het eerst had ongesteld zou worden,
maar nee, dus niet. Deze krampen heb ik al meerdere keren gehad.

Ik zie nu dat het best een tijdje geleden is dat dit allemaal is geplaatst maar ik hoop dat iemand dit ziet en / of reageert want ik ben ook
behoorlijk bang :(

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor liddy » Vr 10 Jan 2014 22:01

Kennelijk maak jij je ongerust. En hoe ik ook zou willen, niemand kan jou vertellen wat het is.
Er is maar een manier om zekerheid te krijgen en dat is naar de huisarts gaan.
Die kan het bobbeltje beoordelen en je uitleggen waar je op moet letten als het om bobbeltjes gaat.
Ook wat je krampen betreft, dat zou toch iets met de ongesteldheid hebben te maken.
De huisarts heeft liever dat jij komt, i.p.v. jezelf blijven afvragen wat het nu is.
Immers hoe graag ik je ook gerust zou willen stellen, via het internet is geen diagnose te krijgen.
Doe daarom iets aan je ongerustheid, ga naar de huisarts.

Ric
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 05 Dec 2014 23:21

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor Ric » Vr 05 Dec 2014 23:24

Hoi Desiree,

Ik ben benieuwd hoe het nu net je is. Ik herken heel veel in jou verhaal. Ik ben zelf ook voor vele dingen onderzocht en er is maar niks te vinden!

Hoop iets van je te horen.

Groet,

Riccardo

sun
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 27 Mar 2015 06:37

Re: Hoe angst en zorg kan overheersen...

Berichtdoor sun » Vr 27 Mar 2015 06:44

hoi Desiree,
hoe gaat het nu met je? ik heb je verhaal gelezen en herken praktisch al je klachten. zoals metaalsmaak in de mond en continu misselijk, opgezette klieren, vermoeidheid en jeuk.
ook ik ben net hersteld (of eigenlijk nig herstellende) van een burn-out en vraag me ook af of het niet daarmee te maken kunnen hebben. Maar toch kan ik mijn klachten niet langer negeren.
heb al wel een afspraak bij de gyn omdat er aan de onderkant ook van alles mis is, maar zag jouw verhaal en ben heel benieuwd of er iets uitgekomen is.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten