Ook ik heb een bult naast mijn oor [Marianna21]

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Ook ik heb een bult naast mijn oor [Marianna21]

Berichtdoor liddy » Do 12 Mei 2011 18:47

Het kan zijn dat de scan geen duidelijkheid geeft.
Als er dan een punctie gedaan wordt, houd er dan rekening mee dat het nog een week duurt voordat je de uitslag van de punctie krijgt.
Het vocht/weefsel wat ze verkrijgen, moet door de patholoog onderzocht worden.
Dus oefen nog even in het hebben van geduld.

Rwin
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: Do 08 Jul 2010 22:24

Re: Ook ik heb een bult naast mijn oor [Marianna21]

Berichtdoor Rwin » Do 12 Mei 2011 20:34

Marianna21 schreef:Rwin,
Jij hebt dus kanker? Wat voor kanker dan? (Of is dat een brutale vraag?!) Gaat alles wel een beetje goed dan? En gaat het allemaal weer goed komen? Of ben je er al vanaf?
Toch nog sterkte!


Dat mag je gewoon vragen hoor, geen enkel probleem. Ik heb het hele gebeuren al van me afgeschreven hier op het forum, dus het is geen geheim. Ik ben er sowieso erg open over. Ik ben dus inderdaad behandeld voor kanker en de behandeling ervan ging razendsnel.
Vorig jaar 11 maart werd bij mij de diagnose zaadbalkanker gesteld en eind augustus was ik alweer schoon verklaard. Precies op tijd voor de start van het nieuwe collegejaar.
Op dit moment, ruim 8 maanden verder, gaat alles weer goed. Ik heb gelukkig alles weer op kunnen pakken (studie, werk en sport) en heb er op een paar bijwerkingen na weinig aan overgehouden. En nu blijf ik hier op het forum plakken om mijn ervaringen te delen met anderen.

Jouw geduld wordt helaas nog op de proef gesteld. Zoals liddy al zei, kan de uitslag van de punctie ook nog een week duren.
Probeer er dus niet te veel aan te denken en grijp elke afleiding met beide handen aan. Veel succes met wachten dus.
Uiteraard kun je hier terecht als je nog vragen hebt.

Rwin
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Marianna21
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Ma 02 Mei 2011 18:05
Locatie: Zwartemeer

Re: Ook ik heb een bult naast mijn oor [Marianna21]

Berichtdoor Marianna21 » Vr 13 Mei 2011 00:33

@ Liddy,
Nou daarom willen ze maandag morgen de punctie doen, want dan heb ik vrijdag de uitslag binnen. Dus dat is nog te doen qua tijd.
Alhoewel ik het erg spannend vind hoor.
Zoals ik vertelde ben ik een heel nuchter mens, en kom ik over (tegen bekenden e.d. dat ik helemaal nergens bang voor ben.)
Maar sinds de vorige nacht denk ik toch dat ik onbewust (waarschijnelijk druk ik het weg) toch heel ongerust ben.
Heb namelijk vannacht gedroomd dat ik chemo kreeg en dat al mijn haar uit viel, en ik het eraf moest scheren.
Nou ik werd huilend en zwetend wakker. (Heb heel erg lang haar, en dat is mijn trots!) Zodoende dacht ik echt dat ik me toch best zorgen maak.
En ik weet dat ik helemaal niet zover moet denken!
Maar toch sinds vandaag ben ik zowiezo ongeruster, en ik denk dat dat door al die serieuze onderzoeken komt.
Ik heb het internet ook nagelezen, soms is dat heel handig, maar met zulke dingen is dat helemaal niet goed!

@ Rwin,
Ben erg blij voor jou dat alles weer beter gaat! Dat je hier op de site blijft plakken en mensen gerust steld e.d. vind ik toch heel goed, na wat je allemaal al meegemaakt hebt. Zo te lezen (i.v.m. studie e.d.) ben jij nog heel jong, ofniet?
Ik heb zelf een vriend gehad, waar ik een aantal maanden mee ging, die had teelbalkanker. Helaas is hij gestorven omdat hij er al te laat bij was.
Misschien dat ik daarom wel zo op mijn hoede en ongerust ben!
Ook mijn opa is gestorven aan een tumor in de buik, de dokter dacht eerst dat het een abces was en heeft er in gesneden, en daardood is hij toen gestorven.
Maar dat is al 25 jaar geleden. Daarom is mijn moeder vandaag meegegaan naar het ziekenhuis, want die wil beslist niet hebben dat ze het zo opensnijden.

Ik laat jullie natuurlijk weten als ik ook iets meer weet. En ik vind het erg mooi dat ik hier mijn ''ei'' kwijt kan, en jullie steeds reageren.
Ik ben jullie hier erg dankbaar voor. Jullie stellen me toch wel gerust!

Rwin
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: Do 08 Jul 2010 22:24

Re: Ook ik heb een bult naast mijn oor [Marianna21]

Berichtdoor Rwin » Vr 13 Mei 2011 09:08

Tja... ik was zelf ook heel erg blij dat ik hier mijn ei kwijt kon, maar ik merkte wel dat het subforum over teelbalkanker niet erg actief bezocht werd.
Gelukkig waren er rond die tijd ook mensen die in hetzelfde schuitje zaten. Dat heeft me erg geholpen en is ook de reden dat ik nu juist dat onderdeel van het forum in de gaten houd. Ook bij andere jonge mensen probeer ik altijd te reageren. Die zitten toch in een heel andere fase van het leven en vinden het (denk ik) ook fijn als er een jong iemand reageert. Niet dat liddy en stoffeltje het verkeerd doen (zijn echt fantastisch bezig!), maar de situatie is gewoon net even anders.
Ik ben zelf niet heel erg jong (26 jaar). Ik ben met een tweede studie bezig, want het was me niet eerder gelukt om er binnen te komen :x

Doordat je al vaker de ziekte om je heen hebt gezien zul je inderdaad beter op je hoede zijn. Maar wees niet al te ongerust, want de kans dat het iets anders is, is vele malen groter. Fijn dat je moeder gister is meegegaan naar het ziekenhuis, dan zit je daar toch niet alleen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Ook ik heb een bult naast mijn oor [Marianna21]

Berichtdoor stoffeltje » Za 14 Mei 2011 09:50

hoi marianne,
hoop dat alles goed is gegaan,en iemand bij je is altijd belangrijk.
je hebt ook in de fam. al wat meegemaakt dus je angst ervoor is te begrijpen.
sterkte stoffeltje

Marianna21
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Ma 02 Mei 2011 18:05
Locatie: Zwartemeer

Re: Ook ik heb een bult naast mijn oor [Marianna21]

Berichtdoor Marianna21 » Zo 15 Mei 2011 20:20

Nou ik vind 26 jaar nog wel heel jong hoor... Haha.
Maar gelukkig gaat alles goed met je!

Morgen is het eindelijk zover, ik moet om 9.45 uur weer in het ziekenhuis zijn, dan krijg ik de uitslag van de scan en doen ze direct een punctie.
Nog even een vraag, wat kunnen ze allemaal zien dan op de scan? Kunnen ze daarop ook zien of het een ontsteking of iets anders is?
Vind het allemaal wel spannend!

Jullie horen morgen zeker nog van mij!

Marianna21
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Ma 02 Mei 2011 18:05
Locatie: Zwartemeer

Re: Ook ik heb een bult naast mijn oor [Marianna21]

Berichtdoor Marianna21 » Ma 16 Mei 2011 13:01

Nou heb vanmorgen dus de punctie gehad.
Helaas weet ik nog steeds niks meer, hij dacht misschien een ontstoken lymfeklier, het kon wel een gezwel zijn, maar dan waarschijnelijk niet kwaadaardig.
Dus moet nog gewoon op de uitslag van de punctie wachten, en dat weet ik gelukkig echt meer.
Dus nog gewoon weer wachten....

Marianna21
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Ma 02 Mei 2011 18:05
Locatie: Zwartemeer

Re: Ook ik heb een bult naast mijn oor [Marianna21]

Berichtdoor Marianna21 » Ma 16 Mei 2011 13:34

Trouwens, hij schrok wel hoe groot de bult nou is. Hij groeid nog steeds, hij is nog weer een stuk groter als de foto´s die ik hier vorige week plaatste.
En toen hij de punctie nam zei hij ´´het is wel een beetje veteus'' (of hoe je dat moet schrijven) tegen een assistente.
Weten jullie wat dit betekend? Soort van vettig ofzo? Zoek al op het internet, maar ik weet niet hoe je dat moet schrijven.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Ook ik heb een bult naast mijn oor [Marianna21]

Berichtdoor liddy » Ma 16 Mei 2011 13:55

Helaas ik kan je niet helpen.
Jammer dat je nu nog niets weet.
Het is misschien een lipoom en die zijn bijna altijd goedaardig.
Wanneer krijg je de uitslag van de punctie?

Marianna21
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Ma 02 Mei 2011 18:05
Locatie: Zwartemeer

Re: Ook ik heb een bult naast mijn oor [Marianna21]

Berichtdoor Marianna21 » Ma 16 Mei 2011 14:27

Ja, pfff wachten duurt altijd lang he, haha.
Maar de kaakchirurg zei ook wel dat het bijna niet kwaadaardig kan zijn.
Maar kan een ontsteking wel zo lang duren (bijna 6 weken)? En groeit het dan steeds maar door?
Ik kan donderdag morgen bellen voor de uitslag, maar ze weten niet of de uitslag er dan al is.
En anders hoor ik het pas maandagmorgen, omdat de kaakchirurg donderdagsmiddags en vrijdags niet aanwezig is.
Dit staat mij natuurlijk ook niet aan, maar ga er vanuit dat het er donderdagmorgen al is. En anders maar weer wachten....

Rwin
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: Do 08 Jul 2010 22:24

Re: Ook ik heb een bult naast mijn oor [Marianna21]

Berichtdoor Rwin » Ma 16 Mei 2011 15:18

Nog even wachten dus.
Wel fijn dat ze zeiden dat het praktisch niet kwaadaardig kan zijn. Dat stelt toch ook wel weer gerust.
Ik heb geen idee wat ze met "veteus" bedoelen. Dan moet je inderdaad weten hoe je het echt schrijft.
Helaas weer even wachten dus.
Het is overigens goed dat je je foto's weer hebt verwijderd, want het is niet zo fijn als je wordt herkend.

Succes! Ik zal voor je duimen dat de uitslag er donderdag is :wink:

Rwin
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Marianna21
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Ma 02 Mei 2011 18:05
Locatie: Zwartemeer

Re: Ook ik heb een bult naast mijn oor [Marianna21]

Berichtdoor Marianna21 » Ma 16 Mei 2011 18:29

Ja, het is wel fijn dat de kaakchirurg zei dat het bijna niet kwaadaardig kan zijn.
Maar gerust stellen doe ik niet eerder als ik de uitslag van de punctie heb.
Pfff, je moet de bult eens zien, das echt niet normaal hoor! Ook zit hij helemaal vol met losse velletjes (waarschijnelijk doordat mijn vel zo uitrekt en dan knapt?).
Trouwens toen ze kaakchirurg de punctie maakte kwam er helemaal niks uit, zelfs een pleister was niet nodig.

Heb inderdaad de foto's verwijderd! Typte laatst in op google: ''bult naast oor'', en daar stond mijn foto tussen.
Haha, dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Maar hoop ook echt dat in donderdag de uitslag heb.

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Ook ik heb een bult naast mijn oor [Marianna21]

Berichtdoor riaw » Di 17 Mei 2011 11:06

Hallo marianna,ik volg dit steeds en wil je toch even sterkte wensen,hoop dat je een gunstige uitslag krijgt.

Marianna21
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Ma 02 Mei 2011 18:05
Locatie: Zwartemeer

Re: Ook ik heb een bult naast mijn oor [Marianna21]

Berichtdoor Marianna21 » Di 17 Mei 2011 11:42

Hoi Riaw,
Leuk dat je een berichtje achter laat.
Bedankt, ik hoop zelf ook dat de uitslag gunstig is natuurlijk.
Vind het allemaal ook heel erg spannend.
Maar zo gauw ik de uitslag heb, laat ik dit jullie onmiddelijk weten.

Marianna21
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Ma 02 Mei 2011 18:05
Locatie: Zwartemeer

Re: Ook ik heb een bult naast mijn oor [Marianna21]

Berichtdoor Marianna21 » Wo 18 Mei 2011 20:40

Ik stond net onder de douche, en toen kwam ik perongelijk hard met mijn nagel langs de bult waardoor het korstje van de punctie (klein stipje waar ze de naald in geprikt hebben, er zat geen kop of dergelijk op) er af ging. Ik ging toen gelijk onder de douche vandaan om in de spiegel te kijken, en toen kwam er vocht uit (geel-achtige waterig).
Ik heb het wel een beetje geholpen, beetje met de vinger erop gedrukt zodat er meer uit kwam.
Er komt nu nog steeds wel wat uit, maar een heel klein beetje.
De bult voelt binnen in heel zacht, zoals een blaar, en de buitenste rand voelt keihard, voelt alsof er een ring omheen zit. (Zo voelde hij eerst ook wel.) De bult is niet weg ofzo, volgens mij wel een klein beetje kleiner geworden omdat ik er nogal wat vocht uitgedrukt heb.
Heb net mijn moeder gebeld, en die zegt dat ik er echt niet meer aan moet zitten.
Is het niet erg dat er vocht uit gekomen is? En dat ik eraan gedrukt hebt?
Is het een goed teken dat er vocht uit de bult komt? Kan zoiets alleen gebeuren bij een ontsteking of ook bij een gezwel of dergelijk?

Ik ga me nu eerst weer verder douchen, want stond er net onder.

Marianna21
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Ma 02 Mei 2011 18:05
Locatie: Zwartemeer

Re: Ook ik heb een bult naast mijn oor [Marianna21]

Berichtdoor Marianna21 » Wo 18 Mei 2011 22:16

Nou wil even melden dat mijn bult zo goed als weg is.
Mijn vader en moeder hebben hem net even goed onder handen genomen, en helemaal leeg gedrukt.
Moet vertellen dat het niet normaal was wat eruit kwam.
Maar de bult is zo goed als weg. Dus het was dan toch vast een ontsteking.
De uitslag van de punctie is nu ook niet meer zo spannend! Haha.
Maar als ik de uitslag heb, laat ik het jullie toch nog even weten.
Maar ga er maar vanuit dat alles goed is.
Nu gelukkig na 6 weken van de bult af. Het was ook niet normaal hoe groot hij deze week was.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Ook ik heb een bult naast mijn oor [Marianna21]

Berichtdoor liddy » Wo 18 Mei 2011 22:32

Wat fijn dat de bult nu weg is.
Tja, er zal zich wat opgehoopt hebben tussen twee huidlagen.
Net wat je zegt, de punctie is nu niet spannend meer.
Er is een mogelijkheid dat je toch nog wat antibiotica krijgt, om een eventueel restje ook op te ruimen.
Wat zul je nu vaak in de spiegel kijken ;)

Marianna21
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Ma 02 Mei 2011 18:05
Locatie: Zwartemeer

Re: Ook ik heb een bult naast mijn oor [Marianna21]

Berichtdoor Marianna21 » Do 19 Mei 2011 11:40

Zoals ik er sinds gisteren zo goed als zeker van was dat het niks ergs kon zijn, heeft de punctie bevestigt.
Gelukkig geen enge ziekte, het is een ontsteking (zoals ik na gisteren eigelijk al wist.)
Ze gaan nu onderzoeken om welke bacterie het gaat.

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie steun. Ik vond het echt prettig om hier mijn verhaal kwijt te kunnen.

Nogmaals bedankt!

Groetjes Marianna

Rwin
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: Do 08 Jul 2010 22:24

Re: Ook ik heb een bult naast mijn oor [Marianna21]

Berichtdoor Rwin » Do 19 Mei 2011 13:09

Goed nieuws dus! Gelijk in een klap al je zenuwen weg.
Maarja, gezien je verhaal van gisteravond kon het ook bijna niet anders. Waar je voor vreesde knijp je natuurlijk niet even uit. :wink:
Fijn dat we je hebben kunnen ondersteunen. Nu kun je weer lekker verder zonder zorgen.
Het ga je goed!

Rwin
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Ook ik heb een bult naast mijn oor [Marianna21]

Berichtdoor riaw » Do 19 Mei 2011 20:05

Wat een geweldig goed nieuws,ik ben blij dat het niets ernstigs was en de bult al practisch weg is.
Fijn dat je hier steun hebt gevonden.

Marianna21
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Ma 02 Mei 2011 18:05
Locatie: Zwartemeer

Re: Ook ik heb een bult naast mijn oor [Marianna21]

Berichtdoor Marianna21 » Di 31 Mei 2011 13:44

Weet sinds vandaag de defenitieve uitslag.
Ik heb de kattenkrabziekte.
De bult is nog niet weg, maar wel een stuk kleiner. Het kon ook nog wel een paar maand duren voordat die helemaal verdwenen is.
1 Voordeel, ik ben nu tenminste wel immuun voor de kattenkrabziekte, dus krijg het niet nog eens weer.
Allemaal nogmaals erg bedankt voor jullie medeleven, het was wel even spannend.

Liefs, Marianna


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten