hogkins ???

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
duitser
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 29 Apr 2011 23:12

hogkins ???

Berichtdoor duitser » Zo 01 Mei 2011 11:15

Hallo Ik loop al een best tijd met een aantal klachten. Het begon ong jan 2010 dat ik per schrik merkte dat er een klier in mijn nek opgezet was. Ben ik mee naar de huisarts geweest en kwam met de conclusie een overactief lympfekliertje. Aantal maanden later ontdekte ik dat er een groepje bultjes aan de zijkant van mijn tong zat ongeveer 3 ze zijn dezelfde kleur als mijn tong, pijnloos en hard ( hoelang het er al zat weet ik niet) Ben ik naar de huisarts gegaan en die vertelde me "aften", een maand later zat het er nog, ben ik weer gegaan en de huisarts vertelde me niets aan de hand gewoon een overactief speekselkliertje. Een maand later ontdekte ik bultjes op me kaak (achter in mijn mond) ook kreeg ik last van de keel alsof er te veel slijm in zit en wat daarna een vol gevoel in de buik geeft
(dit alles aan de rechter kant van mijn gezicht ). Weer naar de huisarts, toen stuurde hij me door naar een dermatoloog, die wist niet wat het was en vertelde me dat ik naar een kno-arts moest en heeft me doorverwezen. De kno-arts die heeft er naar gekeken en een afspraak gemaakt om een echo en eventuele punctie te maken. Op de echo hebben ze niets "verontrustigs" gevonden, dus geen punctie, toen vervolgafspraak bij kno-arts, die vertelde me dat er niets aan de hand is en het door roken komt, maar kan geen kwaad en mag er blijven zitten en me keel moest ik niet teveel aan denken. Inmiddels zit ik met een opgezette klier in mijn hals, bultjes op mijn tong ( linkerkant nu ook iets minder groot en erg) opgezette slijmklieren bij mijn kaak, naar gevoel in mijn keel (niet dagelijks, kan alleen geen patroon in vinden) en een naar vol gevoel in mijn buik en weet ik het niet meer. Wil dit alles best geloven, maar het hoort er niet voor mijn gevoel, zijn er eventuele verklaringen voor deze klachten? En kan ik op het woord van de kno-arts bouwen? Of moet Ik hiermee naar een tandarts of iemand anders???
Ben ondertussen wel druk bezig met stoppen met roken en heb Sinds 2009 wel een heel erg stressvol leven...
ik heb deze vragen ook gesteld bij tandartsforum. Daar werd mij verteld dat ik roofbouw op mijn lichaam heb gepleegd en dat het dus met mijn weerstand te maken heeft. Ik wil dit zeker geloven m.b.t. stress en beroep maar toch blijft het woord kanker enmet name hogkins door mijn hoofd spoken.
Na het 1e bezoek.aan de huisarts is er bloed geprikt waarop gecontroleerd is weet ik niet maar het was om het ergste uit te sluiten.

Hopende op een antwoord, Vriendelijke groet RemCo

duitser
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 29 Apr 2011 23:12

Re: hogkins ???

Berichtdoor duitser » Zo 01 Mei 2011 12:11

Oja de zwelling in mijn nek lijkt niet te groeien, hij is ter groote van een erwt en is vrij te bewegen. Hij lijkt de ene dag ook kleiner dan de andere dag, heb geen last van gewichtverlies, geen problemen met eten en drinken. Wel zit ik vaak met mijn tong tegen dat klepeltje (weet de naam niet) aan te tikken/spelen, ik slik ook veel en dat kan mijn gevoel in de buik verklaren.
Groet remco

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: hogkins ???

Berichtdoor stoffeltje » Zo 01 Mei 2011 13:25

hoi duitser,
ben zelf geen arts dus kan niet op deze gecombineerde klachten een antwoord geven.
je kan altijd een second opinion vragen.
zorg er wel voor dat je je leven niet door angst laat leiden.
ms. is het onschuldig zoals gezegt.
dingen zoals roken en op de stress,daar kan je wel wat op letten.
sterkte stoffeltje

duitser
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 29 Apr 2011 23:12

Re: hogkins ???

Berichtdoor duitser » Zo 01 Mei 2011 14:20

Hey bedankt voor de reactie.
angst lijkt me leven ook te lijden maar is het niet zo dat als het iets van hogkins zal zijn het allemaal al veel erger zal moetten. zijn naar zon lange tijd ? Of dat de klachten dagelijks zal zijn ben de laatste tijd wel veel moe maar dat is sinds ik gelezen heb over hogkins
groeten

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: hogkins ???

Berichtdoor liddy » Zo 01 Mei 2011 15:41

Je hebt gelijk als je zegt dat na zo'n lange tijd het geen kanker kan zijn.
Immers je verliest geen gewicht en je legt zelf al een verband met het lezen over Hodgkin en vermoeid zijn.
Ga nog een naar de huisarts en vertel hem/haar waar je bang voor bent.
Laat hem/haar uitleggen waarom het geen kanker is.
Praat over je angst want met angst lopen kost zoveel energie.
Wellicht kun je samen met je huisarts erachter komen hoe je van je angst afgeholpen kunt worden.
Een leven zonder angst gun ik iedereen, dus ook jou.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten