Af en toe dof gevoel balzak

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
klaashaas
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 07 Okt 2010 15:16

Af en toe dof gevoel balzak

Berichtdoor klaashaas » Do 07 Okt 2010 15:25

Ok ik ben nieuw hier, en ik zit met een probleem. Of nou ja, ik ben nogal panisch aangelegd met dit soort dingen.

Ik heb af en toe een dof gevoel in me ballen. Dit ontstaat eigenlijk alleen als ik een rare houding aanneem, kleermakerszit, ene been onder het andere, of met een been zitten in de trein. Als ik dan vervolgens op sta, dan 'slaapt' mijn been, wat op zich logisch is.
Maar dit gevoel trekt dan door naar mijn rechter- of linker bal, wat een heel dof en trekkend gevoel geeft.

Voor de rest zijn er geen knobbeltjes voelbaar. Mijn linkerbal is kleiner en daar heb ik het ook minder sterk, maar dit is altijd al zo, omvang van de ballen is ook niet verandert. Ik weet niet echt precies wanneer dit begon, maar het zal ergens in het afgelopen jaar zijn.

Is dit gevaarlijk? Ik weet dat het misschien dom klinkt. maar ik maak me er toch zorgen over. alvast heel erg bedankt voor jullie advies.

Ik las ergens dat 85% van de mannen linker bal groter heeft, en dat dat ook te maken heeft met of je rechts of links handig bent. Ik las ook dat de grotere bal ook vaak lager hangt
In mijn geval is het zo dat ik rechts ben, mijn rechter bal is groter. Niet schrikbarend veel groter, maar toch (linkerbal ,onder ontwikkeld?).
Mijn linkerbal hangt lager. Zegt dit wat? of ben ik een uitzondering.

Rwin
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: Do 08 Jul 2010 22:24

Re: Af en toe dof gevoel balzak

Berichtdoor Rwin » Do 07 Okt 2010 16:54

Beste Klaashaas,

Ik kan natuurlijk moeilijk bepalen of er echt niks aan de hand is, maar zo op het eerste gezicht lijken je klachten te ontstaan uit verschil in anatomie.
Teelbalkanker zal het zeer waarschijnlijk niet zijn, want dan zou je echt een knobbeltje voelen. Vaak heb je voor de rest ook helemaal geen andere klachten.
Waar het doffe gevoel precies vandaan komt zou ik niet weten, maar aangezien het alleen in bepaalde houding optreed waarbij ook je been gaat "slapen" zal het daar wel mee te maken hebben.

Wat betreft het verschil in grootte... zoals je zelf al zegt:
ik las ergens dat 85% van de mannen linker bal groter heeft, en dat dat ook te maken heeft met of je rechts of links handig bent. Ik las ook dat de grotere bal ook vaak lager hangt

Er zijn dus altijd uitzonderingen. Blijkbaar hoor jij bij die andere 15%... niks mis mee. Zo zie je bij vrouwen ook weer vaak dat de borsten niet exact even groot zijn. Allemaal kleine anatomische verschillen van moeder natuur. Maak je op dat gebied dus niet veel zorgen.

Uiteindelijk kunnen wij natuurlijk jou niet vertellen of er echt (n)iets aan de hand is, daarvoor moet je bij een dokter zijn.
Als je het dus niet vertrouwd kun je ook gewoon even bellen. Het is altijd beter dat je voor de zekerheid even belt/langsgaat, dan dat je met echte klachten door blijft lopen.

Rwin
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten