darmkanker

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
iepje
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Do 19 Aug 2010 21:26

darmkanker

Berichtdoor iepje » Do 19 Aug 2010 21:36

Goede dag,

Ongeveer 4 jaar loop ik met darmklachten In de tijd dat me dochter geboren is. Had een onregelmatige stoelgang met wat bloed ik dacht nou heb ambeiend gehad dus zal wel van overhouden zijn.Had ook veel last van gasvorming en opgeblazen gevoel en maag klachten De klachten zijn stabiel gebleven maar 2009 ben ik weer bevallen door een prachtige zoon. Na hem zijn de klachten erger geworden z n slechte stoelgang dat ik moest rennen (sorry) en met zweet op de wc zat van de pijn. dit is onregelmatig. Ik dacht eerste instantie heb een rot bevallling gehad dus mischien kan t daar door komen darmen niet goed liggen of zo :D . Maar de bloed bleef komen licht tot donker met plasjes of zonder plasjes.En heb door me bevalling een zwaar gekneusde stuit op gelopen en behoorlijke bekkeninstabiliteit wat nu redelijk! over is maar zins de pijnen weer komen dat weer op steekt. Nu ben ik 2 weken geleden met die klachten naar de ha gegaan. Die dacht aan pds. o deze week een scopie laten maken en daar bleek een poliep te zitten en hij zag er nog 1 maar ik krampeerde van de pijn (stuit) dat hij t wilde laten rusten en dat ik volgende week terug moet om verder te kijken en die poliepen weg te halen. Maar ik ben best bang geworden. Ok ik lees te veel maar ik lees ook op forms met sommige mensen met de zelfde klachten en die blijven dan stil ik lees er niks meer verder op nu vraag ik me af of er uberhoud mensen zijn die dit ook mee gemaakt hebben en of t een slechte of kwaadaardage poliep is geweest

Sorry voor t langen verhaal maar moest t kwijt hou me sterk tegen over me fam. en vrienden maar diep van binnen heeft me dit wel geraakt. Er is maar 1 fam. lid die kanker heeft/gehad en dat is borst kanker maar dat is toch een andere vorm dan poliepen geloof ik

iepje
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Do 19 Aug 2010 21:26

Re: darmkanker

Berichtdoor iepje » Do 19 Aug 2010 21:38

ow ja in blijf moe ik slaap gewoon door me eigen zoon heen als hij huilend wakker word dit is nooit gebeurt bij de dochter dat kan toch niet je bent mama dus je hoort wakker te worden voor je eigen kind lijkt me toch

en me bloed was goed geen bloedarmoede of iets

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: darmkanker

Berichtdoor liddy » Do 19 Aug 2010 22:19

Wat goed dat je naar de dokter bent gegaan.
Bel de dokter op en vraag of je een roesje kunt krijgen en een pijnstiller.
Je blijft dan wel wakker, maar je maakt het onderzoek en de pijn minder bewust mee
waardoor je het onderzoek en de behandeling als minder belastend ervaart.
Zorg dat je niet alleen naar huis hoeft te gaan,
tenminste ik was heel blij na enkel een scopie dat er iemand bij me was.
Het is heel belangrijk om de poliepen weg te laten halen.
Een goedaardige poliep kan na jaren toch kwaadaardig worden.
Dikkedarmkanker wordt voornamelijk vastgesteld bij mensen van 60 jaar en ouder
Los daarvan, dikkedarmkanker is één van de best behandelbare vormen van kanker,
mits het in een vroeg stadium gevonden wordt.
Zoek afleiding, probeer aan andere dingen te denken.
Er worden veel, veel meer goedaardige poliepen gevonden dan kwaadaardige.

iepje
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Do 19 Aug 2010 21:26

Re: darmkanker

Berichtdoor iepje » Vr 20 Aug 2010 16:38

Dank je wel voor de reaktie. Ik krijg zo ie zo een roesje omdat ik ontiegelijk veel pijn had tijdens t onderzoek deze week :?
Maar nu vroeg ik me nog af ......... hoelang is t herstel na z n verwijdering? Zal toch wel met 1 dag over zijn lijkt me?

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: darmkanker

Berichtdoor liddy » Vr 20 Aug 2010 18:03

Zelf heb ik enkel een scopie gehad.
Dus ik heb geen ervaring met het verwijderen van poliepen.
De eerste dagen na de scopie kan de ontlasting anders zijn,
omdat je voor het onderzoek je darmen helemaal leeggemaakt hebt.
Het zal na de verwijdering van de poliepen vergelijkbaar verlopen.
Echter een klein beetje bloedverlies na afloop is normaal.
Zeker wanneer er stukjes weefsel zijn weggenomen.
Na afloop van het onderzoek laat men je nog 1 á 2 uur uitslapen.
De dag van het onderzoek is deelname aan het verkeer uit den boze.
Het is daarom raadzaam iemand ter begeleiding mee te nemen.
De voorlopige uitslag kan je begeleider dan onthouden,
want jij bent dan nog lekker onder invloed van het roesje.
Ik verwacht dat je er weinig of geen last van zult hebben.

iepje
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Do 19 Aug 2010 21:26

Re: darmkanker

Berichtdoor iepje » Vr 20 Aug 2010 18:27

Oke dank je wel :D

ja tis percies t zelfde wat ik deze week heb mee gemaakt! dus wijzer ben ik helaas niet hihi :D

En dat bloeden ben ik al gewent haha en de pijn ook wel merkte niet t verschril helaas voor of na die scopie dus dan zal t a.s. dinsdag niet veel anders zijn.
Nogmaals dank zal t wel laten weten hoe t geweest was mischien hebben andere er ook wat aan :D

iepje
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Do 19 Aug 2010 21:26

Re: darmkanker

Berichtdoor iepje » Wo 25 Aug 2010 19:56

Nou eergister onder een roesje geweest.
En ze hebben een behoorlijk grote poliep leek wel zo groot als een bitterbal :D weg gehaald. Word nu onderzocht en kan volgende week bellen naar me huisarts.

Moet wel zeggen door dat super te drinken dat ik nu nog steeds niet kan poepen en nu s avonds erge last heb van me darmen is dit normaal er komen ook bloedstolsels uit ipv ontlasting

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: darmkanker

Berichtdoor liddy » Wo 25 Aug 2010 21:46

Het klinkt als of de wonderolie zijn werk niet goed genoeg heeft gedaan.
Bloedverlies is normaal na verwijdering van poliepen. Stolsels ontstaan als bloed wat langer in het lijf heeft gezeten.
Doordat stolsels groter zijn dan 'gewoon' bloed voel je dit meer.
Ik zou morgen contact opnamen met de huisarts en met hem/haar overleggen of je een extra laxeermiddel moet nemen
om de darm weer aan de gang te krijgen.
Niets verontrustends, maar het heeft wel even aandacht nodig.
Succes/

iepje
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Do 19 Aug 2010 21:26

Re: darmkanker

Berichtdoor iepje » Di 14 Sep 2010 19:34

Nou heb me uitslag eindelijk binnen na 3 weken. Helaas goed en slecht nieuws....
Er zat dus toch een foute poliep! maar hij is gelukkig met steeltje en al weggehaald! zeggen ze

Nu heb ik over 5 weken pas weer een nieuwe afspraak om terug op onderzoek te komen pff vind t
wel heel heftig allemaal want tis kanker en hij is met steel en al weg gehaald gelukkig dat wel
maar vind t wel verdomde moeilijk dat mijn lichaam kanker maakt

heb t er wel moeilijk mee hoor pff


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten