Enorm afgevallen in korte tijd

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Arjan123
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 08 Jul 2009 23:48

Enorm afgevallen in korte tijd

Berichtdoor Arjan123 » Do 09 Jul 2009 00:21

Sinds maart dit jaar tot en met nu ben ik circa 20kilo afgevallen. Nu woog ik altijd al wat te zwaar (tegen de 100), hoewel ik wel gezond leefde met sport, gezond eten (veel groente, weinig vet, weinig snoep), niet roken, weinig drinken etc. Nu weeg ik nog 'maar' 80 kilo en qua lichaam voelt het goed, alleen weet ik niet hoe het komt dat ik 20 kilo kwijt ben in 5 maanden tijd. Vanaf die tijd heb ik ook problemen met poepen, ergens in april had ik ruim een week niet gepoept waarna ik naar de huisarts ben geweest en medicijnen kreeg om weer te poepen. Dat werkte echter bleef ik een opgeblazen gevoel houden. Toen ik weer stopte met die medicijnen kwam het probleem met poepen weer terug echter begon ik ook te merken dat ik WEL afviel, terwijl ik net zo veel at, bijna niet poepte en mij enorm dik voelde (dat opgeblazen gevoel). Kleding begon ruimer te zitten etc. Toen zag ik de voordelen er wel van in, maar toen ik dus weer ruim een week niet had gepoept weer naar de huisarts.... Toen iets uitgebreider onderzocht, moest feces opsturen naar laboratorium voor onderzoek, bloed prikken etc. Daar is allemaal niks uitgekomen en kreeg medicijnen mee voor de maag. Toen ook dat niet hielp maar ook de huisarts constateerde dat ik bleef afvallen ben ik verwezen naar een internist.

Nu ben ik begin deze week naar de internist geweest en ben ook daar onderzocht, foto's gemaakt van buik en longen, weer bloed prikken, urine achterlaten etc. En krijg daar volgende week de uitslag van en als daar niks uit komt moet er verdere onderzoeken plaatsvinden.

En nu begin ik toch steeds zenuwachtiger te worden, mijn vader is ook aan kanker overleden toen ik 17 was. En hoewel ik nog jong ben (27), mijn levensstijl niet ongezond is, ik naast het afvallen verder helemaal geen typische klachten heb (zoals vermoeidheid), is de kans dat ik kanker heb natuurlijk niet enorm groot. Maarja, als ik dan elke keer weer zie dat ik WEER afgevallen ben terwijl ik heel veel gegeten heb de avond ervoor, dan is dat toch elke keer wel schrikken...

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Enorm afgevallen in korte tijd

Berichtdoor stoffeltje » Do 09 Jul 2009 08:54

hallo arjan,
het is goed dat je naar de huisarts bent gegaan.
maar met 1 avond veel eten kom je ook niet aan.
is het geen idee om te vragen aan je huisarts om er een dieetiste bij te krijgen?
niet omdat je gezond eet of te weinig beweegt.
en op uitslagen w88 duurdt altijd erg lang.
maar als ik jou was zou ik niet gaan doem denken,het kan reuze meevallen.
nog gecondoleerd met je vader.
dan gaan je ged88 daar ook sneller naar uit.
veel sterkte met het w88 en de uitslagen,en maak je niet te druk hoor.
groetjes anita


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast