Lymfeklier kanker

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
F Volkert

Lymfeklier kanker

Berichtdoor F Volkert » Ma 20 Jan 2003 16:54

Ik heb een erge zwelling van me linker lymfeklier. En ben bang dat het kanker is. Me moeder heeft in het verleden baarmoederhalskanker gehad, waardoor mijn angst groter is.

Ik ben al naar de dokter geweest. Hij heeft gevoeld en me doorverwezen naar het ziekenhuis voor een bloedonderzoek. Ik word gek van de onzekerheid. Donderdag 23-01-03 krijg ik de uitkomst te horen.

Als het Lymfeklier kanker zou zijn. Weten jullie wat de gevolgen daarvan kunnen zijn?

Pauline
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 06 Jan 2003 19:53
Locatie: Haarlem

twijfel niet aan jezelf

Berichtdoor Pauline » Di 21 Jan 2003 15:51

Goed van je om naar het ziekenhuis te gaan en je bloed te laten controleren, je kunt ook altijd om een punctie vragen.

Voor meer info kun je ook een foldertje bij de Nederlandse Kankerbestrijding aanvragen 0800 - 0226622

Je hebt heel veel vormen van lymfklier kanker, Hodgkin en non-Hodgkin,
en dan nog zijn er zo veel verschillende vormen maar dat staat heel duidelijk omschreven in de foldertjes.

Zelf heb ik Non-hodgkin (al ruim 6 jaar) en niet in al te gunstige vorm, ik heb heel wat chemokuren doorstaan en nog steeds altijd aan het strijden tegen de kanker.
Helemaal beter zal ik wel nooit worden maar ik houd goede moed en probeer positief te blijven. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat jij hetzelfde hebt als ik, ieder mens is anders en misschien klinkt er alleen maar goed nieuws in jou oren.

Probeer niet al te nerveus te zijn bij het bezoek aan de dokter, vraag alles wat er op je hart ligt, twijfel niet aan jezelf.

HEEL VEEL SUCCES EN STERKTE,
Paulien

pien

Berichtdoor pien » Di 21 Jan 2003 17:39

Hoi,

Ik kan me voorstellen dat je bang bent. Gelukkig kan het natuurlijk ook meevallen straks!
Ik heb zelf op mijn 23ste hodgkin gekregen, lymfeklierkanker, en moest chemokuren en bestraling. Het was een zware periode natuurlijk. Maar ik hoefde niet opgenomen te worden, wat scheelde. De chemo kreeg ik op de poli en meteen erna mocht ik weer naar huis om daar een beetje uit te zieken.
Je hebt heel veel vormen van lymfeklierkanker, en daar zijn veel verschillende kuren voor en het een is makkelijker te genezen dan het ander. Hodgkin is een vorm waar de artsen al meer dan een eeuw onderzoek naar hebben gedaan en dus weten ze er veel van. (Non-hodgkin is minder lang bekend geloof ik) Je hoeft dus niet dood te gaan als blijkt dat je het hebt, er zijn veel mensen die er van genezen.

Ik wens je heel veel sterkte donderdag, en het wachten op de uitslag (ik zou ook om een punctie vragen, als het kan, zoals pauline zei)!
Maak je niet te bang, hoe makkelijk dat ook is om te zeggen, maar die stress brengt je niks!

Sterkte!
Pien

Laurens
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: Vr 01 Mar 2002 14:18
Locatie: Ridderkerk

Berichtdoor Laurens » Wo 22 Jan 2003 10:57

zojuist las ik je bericht en dat je morgen voor onderzoek naar het ziekenhuis moet. Zoals ook een ander al schreef: je hebt zoveel soorten lymfklierkanker. Vorig jaar had ik lymfklierkanker in mijn buik en heb 6 chemokuren gehad. Nu ben ik weer kankervrij en hopelijk blijft dat zo.
Dit wilde ik je meegeven, zodat je weet dat bij kanker het leven NIET ophoudt! Er zijn gelukkig genoeg voorbeelden van mensen die de behandeling(en) overleven.
Dus moed houden, óók al is het morgen een slecht bericht!
Sterkte en ik hoop natuurlijk voor je dat het een geod bericht zal zijn morgen.

Hartelijke groet van Laurens

susan02
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 23 Okt 2002 22:22

Berichtdoor susan02 » Do 23 Jan 2003 20:54

Hoi,
ik lees net je bericht en ik ben benieuwd wat voor uitslag je had, als je al iets meer weet. Ik kan me alleen maar aansluiten op wat de vorige mensen schreven. Je hebt zoveel verschillende vormen en het belangrijkste: ook goede resultaten. Je vroeg wat de gevolgen konden zijn, ik kan alleen over Hodgkin iets vertellen (Ik heb Hodgkin gehad en ben nu kankervrij wat ik ook zo hoop te houden). Als je hodgkin zou hebben ligt het er ook aan in welke fase dat je zit. Feit is dat ze over Hodgkin heel veel weten en dus ook over de behandeling. Bij Hodgkin wordt chemo en eventueel bestraling gegeven. Wat voor chemo is ook weer afhankelijk van welke vorm. Er is overigens een hele duidelijke folder over Hodgkin van de Kankerstichting verkrijgbaar.
Hou moed en heel veel succes en sterkte!!

Groetjes, Susan

Pauline
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 06 Jan 2003 19:53
Locatie: Haarlem

geen bericht goed bericht?

Berichtdoor Pauline » Vr 24 Jan 2003 13:54

Ik ben wel reuze benieuwd hoe het is afgelopen met jou ziekenhuis bezoek?

Als je de tijd heb laat het ons dan even weten

Heel veel sterkte en succes natuurlijk.

Pauline

Jos
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 12 Dec 2002 17:06
Locatie: Belgie Westerlo

lymfeklierkanker

Berichtdoor Jos » Do 30 Jan 2003 16:38

Hoi,
Ben benieuwd hoe de resultaten waren in de kliniek. Bij mijn vrouw is ook non hodgkin vastgesteld, juni 2002, is hiervoor behandeld en zit momenteel in remise.
Als ge graag kontakt met mij wil stuur me dan maar een e-mail en zal u zo vlug mogelijk een bericht terug sturen.
Het gaat je goed en zeker de moed niet verliezen.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten