Angst om echtegenoot

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Boomkamp
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 13 Feb 2009 10:39

Angst om echtegenoot

Berichtdoor Boomkamp » Vr 13 Feb 2009 10:44

Ik ben bang, niet voor mijzelf nu maar voor mijn grote steun en toeverlaat, mijn man.
Hij heeft bloed bij zijn ontlasting en moet over 2 weken voor verder onderzoek naar het ziekenhuis.
Nu moet ik er wel bij vertellen dat hij 10 jaar geleden en 3 jaar geleden dezelfde klachten had en toen bleek het om een ontsteking van de endeldarm te gaan. Ik hoop dat het nu weer zo is maar ik ben nu zo bang dat het darmkanker is. Het zit me constant in mijn hoofd, ik kan aan niets anders meer denken. Ze doen dit onderzoek ook bij mensen waarvan ze denken dat ze darmkanker hebben.

Kunnen jullie mij een hat onder de iem steken en mij de komende weken doorhelpen.

Ik heb n.l. niemand anders tegen wie ik aan kan praten

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Angst om echtegenoot

Berichtdoor liddy » Za 14 Feb 2009 14:04

Hoe herkenbaar.
Afgelopen donderdag kreeg ik de uitslag van het laatste bloedonderzoek.
Helaas is de waarde van de tumormarker te hoog.
In de zomer 2007 was de waarde 14, normaal ligt bij controles onder de 10.. Mijn grenswaarde is 16.
(Bij granulosaceltrumor wordt de grenswaarde van de tumormarker Inhinbin B per persoon vastgesteld.)
Drie maanden later was de waarde weer voldoende gezakt.
Afgelopen donderdag was mijn tumormarkerwaarde 17, dus kwam de vraag op is er een uitzaaiing?
We hebben besloten om meteen een nieuwe waarde te laten prikken.
Over drie weken krijg ik de uitslag en dan is de tumormarker of gestegen en dan gaat het hele circus weer draaien óf de tumormarker is weer onder de 16 gezakt en dan is er niets aan de hand.
Kortom, het wordt weer spannend.
Natuurlijk sloeg de schrik toe. Ik ga in mei/juni verhuizen enz. Hoe krijg ik dit voor elkaar als ik aan het kuren ben?
Aan de andere kant ik heb al eerder meegemaakt dat de waarde toch weer zakte!
Daarom ik weet uit eerste hand dat het geen zin heeft me nu al zorgen te maken over een slechte uitslag.
Dus kan ik het beste erkennen dat de waarde van 17 niet leuk is, maar niet het einde.
Dat ik mezelf het beste help door me niet gek te maken, vervelende gedachten te stoppen en goed te eten en bewegen.
Wat de uitslag ook is, hoe beter mijn conditie is, hoe beter mijn weerstand.

Vandaar dat ik ook tegen jou zeg, gezien het verleden heb je dikke kans dat het weer een onsteking is. Niet meer, niet minder.
Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten