Mensen met ervaringen (non-)Hodgkin?

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Liesje2
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Do 29 Mei 2008 12:11

Mensen met ervaringen (non-)Hodgkin?

Berichtdoor Liesje2 » Do 29 Mei 2008 12:20

Hallo allemaal!

Ik heb nu bijna 3 maanden last van opgezette klieren in mijn hals en nek. Het zijn er een stuk of 8 en ze zijn zichtbaar aan de buitenkant. De grootsten zijn 1,4 en 1,9 cm. Daarnaast ben ik extreem moe, heb ik een beetje rugpijn ter hoogte van mn longen en heb ik koorts (rond de 38 graden). Normaal gesproken was ik altijd erg koud, maar de laatste tijd zweet ik ook meer. 's Ochtends word ik vaak klam wakker, maar ik zweet niet zo erg dat ik kleren moet verwisselen. Ik sta nu onder behandeling van een internist die meer onderzoeken heeft laten doen en daar krijg ik volgende week uitslag van. Als daar niets uitkomt dan wil ze een punctie doen of een klier laten verwijderen.

Ik begin me de laatste tijd steeds meer zorgen te maken, omdat de mensen in mijn omgeving (inclusief huisarts) zich zo'n zorgen maken om mij. Zijn er hier mensen die weten of dit (non-)Hodgkin kan zijn? Ik val namelijk helemaal niets af.

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,
Lies

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Do 29 Mei 2008 16:38

Er is er maar één die hier een antwoord op kan geven en dat is je huisarts.
Via het internet is het niet mogelijk om met ja of nee op je vraag antwoorden.
Dus doe jezelf een lol en maak een afspraak met je huisarts.
Het kost veel meer energie om je ergens zorgen over te maken, terwijl je helemaal niet weet of dat terecht is.
Laat je nog iets weten?

Liesje2
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Do 29 Mei 2008 12:11

Berichtdoor Liesje2 » Do 29 Mei 2008 16:42

Bedankt voor je reactie! Zoals ik al aangegeven heb sta ik onder behandeling van een internist. Dus ik ben al doorgestuurd door mijn huisarts. Maar ik lees bij belangrijke symptomen van Hodgkin steeds gewichtsverlies. Dit heb ik echter totaal niet. Dus ik was benieuwd of iemand hier weet of je, ondanks dat je geen last hebt van gewichtsverlies, toch Hodgkin kan hebben?

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Do 29 Mei 2008 19:14

Oeps, dat je al bij een internist loopt, daar heb ik overheen gelezen.

Gewichtsverlies is een van de algemene symptomen en zal daardoor niet altijd aanwezig zijn.
Vandaar dat geen gewichtsverlies nog niets zegt over de mogelijkheid van kanker hebben.

Liesje2
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Do 29 Mei 2008 12:11

Berichtdoor Liesje2 » Do 29 Mei 2008 21:56

Ok jammer :(

Geeft niet dat je er overheen gelezen had! Dinsdag heb ik weer een afspraak dus ik wacht geduldig af. Bedankt voor je reactie!!

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Di 10 Jun 2008 06:03

hoi Liesje,
ben je inmiddels wat wijzer geworden?
Hopelijk hebben ze iets gevonden, zodat je weet waar je aan toe bent, maar hopelijk is dat niet iets ernstigs, zoals hodgkin/non hodgkin!

groetjes jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Liesje2
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Do 29 Mei 2008 12:11

Berichtdoor Liesje2 » Di 10 Jun 2008 09:47

Bedankt voor je berichtje! Ik ben helaas niets wijzer geworden. Mijn urine- en bloeduitslagen zijn allemaal goed en de longfoto ook. Nu moet ik wachten op uitslag van de punctie. Duurt nog een week :?

Ik lees wel eens dat een vergrote milt of lever voorkomt bij (non-)Hodgkin-patienten. Voel je dat ook? Kan dat pijn doen?

Groetjes,
Lies

Mar67
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Wo 02 Jan 2008 20:31

Berichtdoor Mar67 » Di 10 Jun 2008 10:02

..
Laatst gewijzigd door Mar67 op Vr 04 Jul 2008 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Liesje2
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Do 29 Mei 2008 12:11

Berichtdoor Liesje2 » Di 10 Jun 2008 10:06

Hoi Mar!
Bedankt voor je berichtje! Zoals ik van mijn huisarts begrepen heb hebben ze mijn bloed getest op zowel Cytomegalie als Ziekte van Pfeiffer. Hieruit bleek dat ik ooit in mijn leven Ziekte van Pfeiffer heb gehad maar niet recent. De klieren in mijn hals worden nooit kleiner. Ze groeien juist heel langzaam.
Ik hoop in ieder geval wel dat het zoiets is! Voel jij je nu weer helemaal goed?
Nogmaals bedankt!
Groetjes,
Lies

Liesje2
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Do 29 Mei 2008 12:11

Uitslag punctie

Berichtdoor Liesje2 » Do 19 Jun 2008 11:37

Nou, ik heb deze week uitslag gekregen van de punctie! Onschuldig :D
Toch blijf ik onder behandeling van zowel de chirurg als de internist. Als de klieren blijven groeien dan worden ze er toch uitgehaald en verder onderzocht. Nu heb ik vandaag weer een opgezwollen klier erbij gevonden op een andere plek in mn hals, meer naar mn schouder!

Ik blijf onzeker ondanks de uitslag. Ik heb weleens gehoord dat zelfs een punctie onschuldig kan zijn en dat uit een biopsie dan alsnog kanker blijkt.

Heeft 1 van jullie hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Lies

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Do 19 Jun 2008 23:23

Wat jouw vraag betreft: alles is mogelijk.
Ook dat je morgen met de fiets tegen een auto aanrijdt.

Punctie / biopsie
Een punctie en biopsie zijn twee soorten van weefselonderzoek. Bij een punctie worden cellen uit bijvoorbeeld de tumor met een dunne naald opgezogen. Een punctie wordt ook wel cytologische punctie genoemd omdat cellen worden opgezogen (cyto= cel).

Tijdens een biopsie wordt een stukje weefsel weggehaald met een dikke bioptnaald. Dit weggenomen weefsel noemt met biopt.

De keuze voor een van de twee onderzoeken is afhankelijk van de plaats en de grootte van de tumor.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten