poliep

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Isis
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 01 Mar 2008 10:47

poliep

Berichtdoor Isis » Za 01 Mar 2008 10:54

Ik loop al geruime tijd rond met darmklachten, bloed bij de ontlasting en loze aandrang. Ook pijn net onder mijn ribben aan de rechterkant.
Afgelopen week naar het ziekenhuis geweest voor een sigmoidescopie en een poliep gevonden en verwijderd. Deze is nu naar het lab gestuurd om te onderzoeken of het een goedaardige of kwaadaardige poliep is.
De internist zei dat hij me wat jong vond voor een poliep ( ik ben vrouw, 32 jaar ) en dat ze ook nog een colonoscopie willen doen om de rest van de darmen te onderzoeken. ( de poliep zat in mijn endeldarm )
Ik moet nu 5 dagen wachten op de uitslag maar ik ben vreselijk ongerust. Wie herkent mijn verhaal en weet of het tercht is dat ik me zo ongerust maak?
Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Isis

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Za 01 Mar 2008 12:40

Beste Isis,

Logisch dat je vreselijk ongerust bent. Niet dat dit nu al nodig is, maar de aard van het onderzoek brengt dit nu eenmaal met zich mee.

Darmpoliepen. Vooral oudere mensen hebben vaak een of meer poliepen. Deze gezwelletjes zijn meestal goedaardig, maar sommige ontwikkelen zich in de loop van jaren tot dikkedarmkanker.

De kans dat het kwaardaardig is, is klein. Echter zekerheid krijg je pas na de uitslag.
Hoe moeilijk het ook is, denk niet alleen aan een slechte uitslag, denk ook na over een goede uitslag.

Vraag na of je voor de colonscopie een roesje kunt krijgen.
Ik heb zelf net een sigmoidescopie achter de rug en daar vraag ik de eventuele volgende keer ook een roesje voor.
(Waarschijnlijk is bij mij de dunne darm het probleem, zakt in de endeldarm bij poepen.)

Sterkte,

Liddy

Isis
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 01 Mar 2008 10:47

Berichtdoor Isis » Vr 07 Mar 2008 12:59

Hoi Liddy,

Ik heb vanochtend de uitslag gehad, en het blijkt om een kwaadaardige poliep te gaan. Er wordt nu een coloscopie gepland om de rest van de darmen te bekijken.
Volgens de huisarts hoef ik me geen vreselijke zorgen te maken maar dat doe ik uiteraard dus wel.
Kan jij me een zinnig advies geven hoe hiermee om te gaan?

Groet,
Isis


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten