Ik maak me zorgen!

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Linda1985
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 26 Feb 2008 22:33

Ik maak me zorgen!

Berichtdoor Linda1985 » Di 26 Feb 2008 22:45

Hallo,

Ik begin me nu een beetje zorgen te maken over mijn problemen..

Ik ben nl al 2 weken aan de diarree en heb ook al enige tijd bloed bij de ontlasting. Bij ieder toilet bezoek heb ik -naar mijn idee- veel bloedverlies. Het is gemengd met slijm en ik kan je zeggen dat het bloed onaangenaam ruikt, wel logisch ook als je nagaat waar het vandaan komt, maar het geeft een heel vreemde geur. Ook heb ik af en toe aandrang en het enige wat er dan uitkomt is bloed. Verder heb ik geen klachten, dus geen buikpijn, krampen of wat dan ook.

Ik ben hiermee naar de huisarts geweest en die heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis. Er zijn wat tests afgenomen en alles leek in orde. Toen ik vandaag thuis kwam vanuit het ziekenhuis begonnen de krampen en die heb ik nu al bijna de hele dag. Ik heb al 3 keer moeten hollen en de eerste keer was het alleen maar bloed en de 2de en 3de keer wel aardig wat diarree (met bloed).

Sommige mensen denken aan aambeien maar heb je daar dan diarree bij en ruikt je bloed dan zo raar? En is dat gemend met slijm?

Binnen 3 weken krijg ik een maag/darmonderzoek maar begin nu wel een beetje peentjes te zweten.

Kent iemand deze klachten? Of weet iemand antwoord te geven op mijn vragen?

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Di 26 Feb 2008 23:54

Beste Linda,

Bloed bij de ontlasting kan van (inwendige) aambeien komen.
Je zou kunnen overwegen om terug naar de huisarts te gaan, daar te overleggen of het onderzoek niet eerder kan plaatsvinden.
Je huisarts kan altijd naar het ziekenhuis bellen voor advies.