Ik maak me zorgen!

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Linda1985
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 26 Feb 2008 22:33

Ik maak me zorgen!

Berichtdoor Linda1985 » Di 26 Feb 2008 22:45

Hallo,

Ik begin me nu een beetje zorgen te maken over mijn problemen..

Ik ben nl al 2 weken aan de diarree en heb ook al enige tijd bloed bij de ontlasting. Bij ieder toilet bezoek heb ik -naar mijn idee- veel bloedverlies. Het is gemengd met slijm en ik kan je zeggen dat het bloed onaangenaam ruikt, wel logisch ook als je nagaat waar het vandaan komt, maar het geeft een heel vreemde geur. Ook heb ik af en toe aandrang en het enige wat er dan uitkomt is bloed. Verder heb ik geen klachten, dus geen buikpijn, krampen of wat dan ook.

Ik ben hiermee naar de huisarts geweest en die heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis. Er zijn wat tests afgenomen en alles leek in orde. Toen ik vandaag thuis kwam vanuit het ziekenhuis begonnen de krampen en die heb ik nu al bijna de hele dag. Ik heb al 3 keer moeten hollen en de eerste keer was het alleen maar bloed en de 2de en 3de keer wel aardig wat diarree (met bloed).

Sommige mensen denken aan aambeien maar heb je daar dan diarree bij en ruikt je bloed dan zo raar? En is dat gemend met slijm?

Binnen 3 weken krijg ik een maag/darmonderzoek maar begin nu wel een beetje peentjes te zweten.

Kent iemand deze klachten? Of weet iemand antwoord te geven op mijn vragen?

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Di 26 Feb 2008 23:54

Beste Linda,

Bloed bij de ontlasting kan van (inwendige) aambeien komen.
Je zou kunnen overwegen om terug naar de huisarts te gaan, daar te overleggen of het onderzoek niet eerder kan plaatsvinden.
Je huisarts kan altijd naar het ziekenhuis bellen voor advies.
Hij/zij kan je wellicht ook meer informatie kunnen geven, waardoor je je meer op je gemak voelt.
Zelf zou je het ziekenhuis kunnen bellen en vragen of er iemand zijn/haar afspraak heeft afgezegd
en dat jij dan vlugger aan de beurt kunt komen.
Succes,

Liddy

Linda1985
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 26 Feb 2008 22:33

Berichtdoor Linda1985 » Wo 27 Feb 2008 11:33

Vandaag heb ik bericht gekregen dat er volgende week donderdag een onderzoek plaats vindt. Ik mag dan woensdag de hele dag niet eten.. :shock: Hoe ga ik in godsnaam die dag doorkomen :roll: :wink:

Maar even afwachten dus..

Bedankt voor je bericht.

X!

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Wo 27 Feb 2008 18:26

Vaak mag je op zo'n voorbereidingsdag nog wel vloeibaar eten. Zoals bijv. nutridrink.
Wel duur maar je hebt dan tenminste het gevoel dat je nog iets binnen hebt gehad.
Paar jaar geleden bestond mijn eten uit deels uit die pakjes.
Verschillende smaken vond ik warm ook lekker, met name de chocola en vanille.
Vraag het maar eens na bij het ziekenhuis.

Liddy

Linda1985
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 26 Feb 2008 22:33

Berichtdoor Linda1985 » Do 06 Mar 2008 06:21

Goedemorgen!

Vandaag is het dan zover.

Ik heb vier liter van dat spul weg moeten drinken maar heb gister niet meer dan een liter weggekregen. Wat een zooi zeg! Moet nu voor 7 uur weer een liter weg zien te krijgen maar ben bang dat ook dat me niet gaat lukken..

Het niet eten is me best meegevallen. Zit nu wel te knorren als een varken maar kan het makkelijk weerstaan.

Om half 10 krijg ik het onderzoek.

Tot later!

Linda1985
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 26 Feb 2008 22:33

Berichtdoor Linda1985 » Za 08 Mar 2008 17:20

Het viel allemaal wel mee gelukkig..

De laatste 10 centimeter van mijn endeldarm is ontstoken en nu heb ik voor 3 weken zetpilletjes gekregen.

Hopen dat het snel overgaat.

Alle andere mensen wens ik succes en sterkte.

Liefs Linda

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Zo 09 Mar 2008 17:04

"fijn" om te horen Linda! ook al is dit geen pretje.. je kwam niet voor niets naar dit forum... Heel veel beterschap en hopelijk werken de medicijnen snel, zodat je je gauw weer beter voelt! En goed dat je met zulke dingen aan de bel trekt, want ook zo'n ontsteking is niet niets...
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten