grote moedervlek

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Galldora
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 07 Apr 2007 22:23

grote moedervlek

Berichtdoor Galldora » Za 07 Apr 2007 22:38

Heej,
Ik ben bang dat ik huidkanker heb. Ik heb een redelijk grote moedervlek op mijn rug. Verschillende huisartsten die hem toevallig zagen zeiden dat ik ernaar moest laten kijken, omdat het misschien kanker zou zijn. Ik heb het nog steeds niet laten nakijken. De laatste paar dagen heb ik de hele tijd zitten stressen, omdat ik vaak met mensen te maken heb gehad die kanker hebben of gehad hebben. Ik zou het wel willen laten onderzoeken, maar dan zal ik het moeten laten wegsnijden.. Het is natuurlijk fijn om te horen als ik geen kanker heb, maar stel nou dat het wel zo is.. Eigenlijk wil ik het het liefst niet weten en het gewoon wegstoppen ergens achter in mijn hoofd alsof het er niet is. Maar als ik kanker heb en mijn moedervlek vertoont symptomen van huidkanker, dan ben ik wel mooi te laat. En alleen maar omdat ik nu bang ben voor de waarheid..
Is er iemand die me over kan halen om het te laten onderzoeken..?

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Zo 08 Apr 2007 00:48

Beste Galidora,

Hoe bang kun je jezelf maken?
Heel de tijd in angst zitten.
Jij liever dan ik.
Ja, het is niet leuk als het kanker zou zijn. Maar in dat geval kun je tegen iets tastbaars vechten, want nu vecht je tegen luchtkastelen.
Ja, het zou kunnen dat het weggesneden moet worden en dat er dan een litteken overblijft.
Wat heb je liever, een litteken en je leven, of wil je weg blijven lopen totdat je ten onder gaat aan de stress?
Jij mag kiezen!
Succes,

Liddy

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Ma 09 Apr 2007 20:30

hoi galidora,
ik heb bij meer mensen al gezien dat moedervlekken weggehaald werden, en bij allemaal zag het er zeeeeeer netjes uit naderhand. Mooier dan met vlek eigenlijk! Verder is het zo dat de huisarts met een speciaal apparaatje de moeder vlek tig keer vergroot kan zien en dan ook al echt kan zeggen of een doorverwijzing nodig is of niet.
Gewoon gaan. Even die afspraak maken, morgen nog, gelijk doen. Dan ben je er maar vanaf. Geef ook je angst dan aan. Dan kan je arts daar ook op reageren.
wees de wijste en speel geen struisvogeltje; daarmee maak je het jezelf alleen maar moeilijker ; Je lijdt het meest onder het lijden dat je vreest. Als het niets blijkt te zijn verpest je alleen je leventje maar al deze tijd met je angst! Hartstikke zonde!
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Berichtdoor starfleet » Di 10 Apr 2007 06:35

Zo'n moedervlek die de huisarts niet helemaal vertrouwt wordt heel erg vaak ook uit voorzorg weggehaald. Er hoeft nu echt niets aan de hand te zijn, maar zo'n moedervlek kan dan soms problemen ook gaan geven in de toekomst.

Zelfs als het niet in orde is, dan kun je hem natuurlijk beter zo snel mogelijk laten weghalen, voor hij schade kan aanrichten in de rest van je lichaam. Als je een gebroken been hebt zeg je toch ook niet: "Ik doe net of het er niet is misschien gaat het over"?

Ik hoop dat je je snel over je angst heen kan zetten, je moet er toch niet aan denken dat je achteraf tegen jezelf moet zeggen: "had ik maar".
Veel sterkte en wijsheid gewenst.

Anne

Gebruikersavatar
Jetty
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 31 Okt 2003 22:10
Locatie: Almelo
Contact:

Berichtdoor Jetty » Za 21 Apr 2007 15:31

Net wat starfleet al schreef... je kan beter de waarheid horen (en misschien is het wel een hele gunstige waarheid) dan achtraf te moeten zeggen... ' had ik maar'.. En wat het ook is, de waarheid komt er toch wel een keer toch?

Renee
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: Za 11 Mar 2006 11:34

Berichtdoor Renee » Do 26 Apr 2007 12:47

En waarom zou je zo in angst blijven leven? De moedervlek zelf verandert er niet door. En bekijk het eens van deze kant: jij bent er snel bij! Ookal zou deze ene plek kwaadwaardig kunnen zijn, dat wil nog niet zeggen dat het dus ook vollledig misgaat en dat je al uitzaaiingen hebt. Je kunt het jezelf juist makkelijker maken (en veiliger!!!!) door die vlek nu weg te laten halen.

Gewoon doen dus (als je al geen actie hebt ondernomen)


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten