Mijn schoonmoeder

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
jootjekadootje
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Ma 08 Jan 2007 17:41

Mijn schoonmoeder

Berichtdoor jootjekadootje » Ma 08 Jan 2007 17:46

Hallo allemaal

Mijn schoonmoeder heeft vanaf oktober last van een opgeblazen buik zo erg dat ze een paar maten groter is gegaan met kleding. Er is hiervoor onderzoek gedaan, o.a. bloed en haar leverfunctie is verhoogd en ze heeft kalium tekort. Nu heeft ze vanmiddag een echo gehad en het ziet er niet goed uit, eigenlijk zou ze volgende week de uitslag krijgen maar de radioloog vind dat telang en heeft gezegd dat ze vanmiddag een afspraak met de huisarts moest maken voor morgen. Ook moet ze deze week nog voor een ct scan komen naar de radioloog/ziekenhuis.

Nu was mijn vraag zijn er mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt en waarbij de uitslag kanker was? Want volgens mij is dat het, en volgens heel veel mensen. Maar ja, wij hebben dat nog nooit meegemaakt...

Ben echt ongerust, mijn schoonmoeder is zo belangrijk voor me en ze is de liefste schoonmoeder die een meisje of jongen maar kunt wensen.

O ja, ze heeft vroeger al baarmoederhalskanker gehad, kan dit er meet e maken hebben??

Alvast bedankt,

Josien

O ja, en schroom niet om eerlijk te zijn!

maritzwemmer
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: Zo 30 Jul 2006 19:15
Locatie: Zandvoort

Berichtdoor maritzwemmer » Ma 15 Jan 2007 00:30

Hallo Josien,

Ik kan je geen antwoord geven. Dit is een heel spannende tijd voor jullie. Wees er voor je schoonmoeder en laat iemand met haar meegaan naar het ziekenhuis. Ik hoop voor jullie dat de uitslag positief zal zijn.
Heel veel sterkte, groetjes Marit.

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Re: Mijn schoonmoeder

Berichtdoor starfleet » Ma 15 Jan 2007 02:00

jootjekadootje schreef:
Nu was mijn vraag zijn er mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt en waarbij de uitslag kanker was? Want volgens mij is dat het, en volgens heel veel mensen. Maar ja, wij hebben dat nog nooit meegemaakt...



Als het vermoeden niet ernstig is wordt er niet tussentijds gebeld en gelijk een afspraak voor een ctscan gemaakt. Waarschijnlijk weten jullie nu inmiddels al wat meer en ik wil jullie veel sterkte wensen.
Anne

duifje
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Ma 01 Jan 2007 22:02

schoonmoeder

Berichtdoor duifje » Ma 15 Jan 2007 14:58

Beste jootjekatootje, ik heb net je bericht gelezen en hoop dat je al wat wijzer bent geworden bij de dokter. Ik had zelf ook een enorme opgeblaze buik en bij mij hebben ze toen eierstokkanker geconstateerd. Dat was in juni 2006. Na een zware operatie en 6 chemokuren ben ik op dit moment schoon en voel me goed. Nu zijn er weer verschillende vormen eierstokkanker in verschillende fases. Als je schoonmoeder het heeft, heeft zo waarschijnlijk een tumor buiten haar eierstok en hangt alles verder af van eventuele uitzaaiingen. Dat zal wel heel spannend zijn voor jullie. Veel sterkte hiermee en laat je het nog weten?

jootjekadootje
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Ma 08 Jan 2007 17:41

Berichtdoor jootjekadootje » Wo 17 Jan 2007 16:36

Hallo allemaal,

Dank jullie wel voor de lieve woorden. Even voor Duifje, allereerst, heel naar en ook een beetje herkenbaar wat jou is overkomen. Mijn schoonmoeder heeft namelijk laatst met spoed een ct scan gehad en krijgt maandag de uitlsag daarvan. De internist zei inderdaad dat het weleens aan de eierstokken kan liggen, dus ze moet volgende week woensdag naar de gynacoloog. Ook heeft de internist gezegd dat het goedaardig, maar ook kwaadaardig kan zijn. De buik zit nog steeds vol met vocht en is ook nog steeds opgeblazen. Zij moet ook echt 9 keer per dag naar de wc om te poepen en poept soms ook in haar broek omdat het opeens eruit loopt en dat is ook niet goed. Ze heeft heel veel pijn in en aan haar buik. De radioloog zegt dat er dus vocht zit in haar buik en ook dat en een verdikking aan de buikwand zit en dat hij ook het idee heeft dat het weleens aan haar eierstokken kan liggen. En inderdaad, het klopt dus met wat u zegt, dat u ook vocht in de buik had. Ik heb hier heel veel aan, ook omdat de internist zei, het zijn waarschijnlijk de eierstokken en het kan goedaardig of kwaadaardig zijn.

Mijn moeder heef took baarmoederhalskanker gehad en die is verwijderd, ik weet niet of er iets mee te maken heeft, geloof het niet, maar dat vind ik logischer dan lever of darmkanker. Daar zaten wij dan weer aan te denken. Het is inderdaad een hele spannende tijd ,maar ik weet zeker dat het goed gaat komen. Hebben u en uw gezin en familie ook zo lang moeten wachten tot u de uitslag had? Mijn schoonmoeder is in december naar de arts geweest en zou een maand hebben moeten wachten op de uitslag en toen is ze toch met spoed voor echo naar het ziekenhuis geweest en toen doorverwezen naar de internist die vervolgens zei dat er haast was geboden. En dus kon ze een dag later voor een ctscan en krijgt ze maandag de uitslag en woensdag dus naar de gynacoloog.

Ik ben blij dat u schoon bent en hoop voor u dat u dit nog lang zal blijven. Ik vind het ook heel sterk van u, ik vind het echt een rotziekte. En ondanks dat als ze eierstokkanker zou hebben toch nog goed kan leven, ben ik zo bang om haar te verliezen. Het is heel raar misschien maar mijn schoonouders zijn mijn tweede ouders. Ik ben echt dol op ze en met name mijn schoonmoeder. Zij is na mijn moeder en oma gewoon de belangrijkste vrouw in mijn leven.

Sorry voor dit lange verhaal, maar ik ben erg blij met de racties en ook met die van u. Het geeft me hoop voor de toekomst!

Met vriendelijke groet,

Josien

duifje
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Ma 01 Jan 2007 22:02

zieke schoonmoeder

Berichtdoor duifje » Wo 17 Jan 2007 21:28

Beste jootjekatootje, fijn dat je alles zo lekker van je af kan schrijven,he?
Ikzelf was in het voorjaar van 2006 alleen heel erg moe en besloot wat rustiger aan te doen. Begin juni kreeg ik ineens een dikke buik en dat ging erg hard, na een week leek ik wel 5 maanden zwanger, de dinsdag daarop naar de dokter gegaan en smiddags een echo van de buik gekregen. Daar zagen ze meteen dat het fout zat, door de vochtophopingen in de buik en opgezette klieren in het buikvlies. Ze dachten meteen aan kanker. Donderdag kreeg ik de hele dag onderzoeken in het ziekenhuis, waaronder hart en longfotos, hartfilmpje, weer echo en er werd met een buisjesnaald vocht uit mijn buik gehaald voor verder onderzoek en bloedgeprikt. De maandag daarop een inwendige echo van de eierstokken en de baarmoeder en de volgende dag nog een mri-scan om een nog completer beeld te geven. Donder dag kreeg ik de uitslag dat het veruitgezaaide eierstokkanker was en de woensdag daarop ben ik al geopereerd. Dat was op 21 juni.
Alles is dus in een razend tempo gegaan. Wat bloedprikken betreft richten ze zich voornamelijk op de ca-125 waardes. Die schommelen normaal rond de 20 en ik zat voor de operatie op 835 en na de operatie op 103.
Weten jullie al wat over die waardes? Na de derde kuur zat ik al op 9, wat dus goed is. Ik wil er wel bij zeggen dat ik een andere zeldzamere vorm van eierstokkanker zal hebben dan je schoonmoeder, omdat ik 35 ben en ik geen tumor had, maar het kankervocht zich waarschijnlijk verspreidde vanuit mijn linkereierstok waar de bron zat. Mijn vorm heet een ovariumcarconoom en hoor bij de groep van de kiemcel tumoren.
Ik hoop en leef met je mee dat je schoonmoeder er optijd bij is en misschien is het wel een tumor opzich wat ze weg kunnen halen, maar als ik de klachten hoor die je schoonmoeder heeft, zou ik toch maar rekening mee houden dat het niet goed zit.
Dit zeg ik echt niet om je er onnodig mee te belasten, het is al spannend genoeg om het straks echt te moeten horen.
Wat lief dat je z'on goeie band hebt met je schoonmoeder, die heb ik namelijk ook met de mijne. Zij is ook echt een plaatsvervangende moeder. Verwen haar maar lekker he straks als het nodig is.
Veel sterkte, ik lees het nog wel.
groetjes duifje

jootjekadootje
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Ma 08 Jan 2007 17:41

Berichtdoor jootjekadootje » Ma 22 Jan 2007 14:42

Hallo allemaal

Nou mijn schoonouders hebben net de uitslag binnen, kanker luidt de uitslag. Aan haar eierstokken. Ik ben nu echt helemaal leeg, en gewoon gevoelloos lijkt wel... Ook duizelig en dat ik moet huilen maar ook weer niet..

Ze wordt binnenkort geopereerd en daarna behandelingen. Ik ben zo bang dat ze dood gaat ofzo,maar tegelijkertijd weet ik dat ze ook kan leven na dit...

Ik had zo gehoopt zij allemaal dat het goedaardig zou zijn maar helaas is dat dus niet zo. Hoe moet ik hiermee omgaan? Ik hou zoveel van haar....

Groetjes,

Josien

duifje
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Ma 01 Jan 2007 22:02

Berichtdoor duifje » Ma 22 Jan 2007 21:15

Beste Josien, wat erg dat je schoonmoeder toch eierstokkanker heeft. Ik was er zelf al een beetje bang voor aan de hand van de klachten die je beschreef, je vraagt je ook af wat je nu zou kunnen doen, en of er nog hoop is, natuurlijk is die er. Heb je mijn vorige mail nog gelezen van 17 januari, anders moet je dat nog even op je gemak doen ,he, misschien put je nog een beetje hoop uit m'n verhaal.
Verder leef ik erg met jullie mee.
Groetjes duifje.

jootjekadootje
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Ma 08 Jan 2007 17:41

Berichtdoor jootjekadootje » Ma 22 Jan 2007 21:46

Lieve Duifje

Dank je wel voor je reactie. Ik heb inderdaad jouw mailtje gelezen en je verhaal ook gelezen. Ik hoop gewoon inderdaad dat de toekomst er goed voor ons uit mag zien. Het is zo oneerlijk, mijn schoomoeders 9e kleinkind wordt in april geboren, mijn vriend en ik gaan trouwen in augustus.. Het is zo oneerlijk. En die pijn van binnen, stekende maagpijn, en hoofdpijn. Mijn vriend belde me ook helemaal overstuur op vanaf zijn werk en is naar huis gestuurd.

We zijn nog even bij mam en pap geweest en was heftig. Heel emotioneel maar ook heel erg veel liefde voor elkaar. Iedereen was er mijn schoonzus met de kindjes ik en mijn vriend en mij schoonouders en het was een hele mooie hechte sfeer. Ik heb mijn schoonouders flink geknuffeld en mijn schoonzus ook even een hart onder de riem gestoken. En mijn neefje doodgeknuffeld maar dat is ook zo'n schatje, zo onschuldig heeft nog niks in de gaten, hij is ook nog maar 10 mijn kleine lieverd.

Nou zo weer een heel verhaal, maar goed, bedankt Duifje voor je snelle en lieve reactie.

Hbe ik heel veel aan....

Liefs,
Josien

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Berichtdoor starfleet » Di 23 Jan 2007 02:21

jootjekadootje schreef:

We zijn nog even bij mam en pap geweest en was heftig. Heel emotioneel maar ook heel erg veel liefde voor elkaar. Iedereen was er mijn schoonzus met de kindjes ik en mijn vriend en mij schoonouders en het was een hele mooie hechte sfeer.


Dat zijn weer mooie dingen. Het is nu allemaal een schok en jullie zitten in een maalstroom, maar ik hoop dat er nog wat gedaan kan worden voor je schoonmoeder en dat jullie nog met zijn allen een goede, lange tijd hebben samen. Hoe gek ook, maar het went. Nu is het een schok dat je schoonmoeder kanker heeft en het misschien op den duur niet zal redden, maar dat wil niet zeggen dat er niet nog heel veel goede en mooie momenten in het verschiet liggen. Genieten van de dag en wat er nu is daar komen jullie ook aan toe .

Anne

jootjekadootje
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Ma 08 Jan 2007 17:41

Berichtdoor jootjekadootje » Do 25 Jan 2007 18:10

Hallo allemaal

Nou we zijn weer wat wijzer.. Mijn schoonmoeder moet zo snel mogelijk geopereerd worden alle zieke delen moeten eruit en dan word dat opgestuurd naar Amsterdam en onderzocht. Dan afhankelijk van wat daar uit komt moet ze misschien een reeds chemo behandelingen. Ik had een vraagje, meer voor de mensen die erom heen staan, om degene die kanker heeft, maar hadden jullie ook lichamelijke klachten nadat je wist dat degene van wie je houd kanker heeft? Ik merk aan mezelf dat sinds dat de uitslag bekend is, ik heel veel last heb van hoofdpijn, duizeligheid etc. etc. Ik weet gewoon dat dit met de stress te maken heeft en ook mijn vriend heeft er last van. Gelukkig zijn de artsen positief en zeggen ze dat deze vorm van kanker goed te behandelen is. Mijn mam moet ook een energie rijk dieet gaan volgen, want de dokter zei, deze ziekte vreet je van binnen leeg. Dus ze moet een dieet volgen rijk aan energie die ze niet lekker zla gaan vinden, maar ja, het zal haar wel helpen. 30 januari krijgt ze te horen wat er allemaal gaat gebeuren en hoe en wat. Ze zeiden ook dat als de zijleiders?? ziek waren ze die er ook uit gaan halen maar dat ze dat liever niet doen maar als het moet dan moet het. Je ziet haar ook gewoon per dag verzwakken en dat is zo moeilijk. Ze is zo bang en wij kunnen het niet wegnemen, wat we graag zouden willen doen...

We zijn gelukkig ook met andere dingen bezig, ons huwelijk, ons samenwonen wat waarschijnlijk gaat gebeuren in april, en toch, de pret is er nogal vanaf. Waar we 2 maanden geleden nog zo opgewonden naar uit keken is nu onbelangrijk geworden. Het belangrijkste is dat mam beter wordt en dat ze zich weer lekker gaat voelen. Wel fijn is dat als mijn mam in het ziekenhuis ligt ik bij pap ga logeren, mijn vriend natuurlijk ook maar die werkt ( alhoewel ik dat betwijfel dat die dat doet in de week dat ze wordt geopereerd.. ) ik ga proberen een beetje voor pap te zorgen, koken hondje uitlaten, schoonmaken, gewoon hem gezelschap houden. Ik vind het trouwens heel erg fijn dat dit forum is opgericht. Ik vind het zo fijn dat er mensen zijn die dit begrijpen en weten wat het is als iemand van je wie je zielsveel houdt getroffen wordt door deze ROTziekte.

Ik hoop gewoon dat ze snel beter wordt en dat we gewoon weer kunnen genieten van alle dingen zonder dat je er steeds bij stil staat, mam heeft die rotziekte.. Ook mijn schoonouders had ik zo graag een mooi leven toegewenst. Mijn mam is bijna 61 en pap is 58 hartstikke jong nog..

Nou ja, ik heb weer van me afgeschreven. Dat lucht behoorlijk op

Groetjes en liefs,

Josien

duifje
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Ma 01 Jan 2007 22:02

Berichtdoor duifje » Vr 26 Jan 2007 22:08

Beste Josien, nou zeg wat een enorme schok hebben jullie daar te verwerken gehad. Geen wonder dat je naast die spanning en verdriet last krijgt van lichamelijke klachten. Dit zijn waarschijnlijk de meest heftige periodes in je leven en daar reageert je lichaam natuurlijk ook op.
Alles doet mee he, probeer dus zelf ook je rust te nemen, eet goed en probeer je ook eens te ontspannen, koop eens wat leuks of ga lekker ergens eten voor mijn part. Wees ook lief voor jezelf. Ik merk dat je tijdelijk je schoonvader gaat ondersteunen, top van je.
Straks als je schoonmoeder wordt geopereerd kom je weer in een andere fase terecht. Ik noem dat de strijdfase, dan voel je niet meer zo die machteloosheid, want er wordt gewerkt en geknokt en daar kun je dan op jouw manier je bijdrage aan leveren. Omdat ze toch al 61 is kun je er in ieder geval wel van uitgaan dat haar eierstokken en baarmoeder worden weggehaald en na de operatie en als ze thuiskomt zal ze de nodige kilos zijn kwijtgeraakt. Vandaar en omdat haar buikwond moet genezen is het belangrijk om een eiwitrijk dieet te eten, voor cel opbouw.
Ik kreeg roomboter op brood, aardbeien met slagroom, veel zuivelproducten, gerookte paling, haring met uitje en makreel, want vette vis is ook heel goed. Ik hoop dat je schoonmoeder er een beetje van houdt. Ik weet ook zeker dat ze wil dat jullie straks ook gewoon doorgaan met de plannen in je leven en dat ze daar absoluut alles van wil meemaken. Vooral als je zelf kanker hebt geniet je veel intenser van die bijzondere dingen. Ik hoop wel voor jullie dat ze dan niet midden in de chemo zit. Maar daar hoof je ook niet de hele tijd van ziek te wezen.
Ik loop nu vooruit, eerst wordt je lieve mam geopereerd en dan halen ze echt al heel veel kanker weg en het feit dat ze geopereerd wordt betekent natuurlijk ook dat ze je schoonmoeder absoluut kansen geven op genezing.
veel sterkte, tot later
groetjes duifje ,ik heb trouwens een eigen profiel hier op oa de eierstokkankersite, daar mag je alles over me lezen hoor, als je daar behoefte aan hebt, josien,doei.

jootjekadootje
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Ma 08 Jan 2007 17:41

Berichtdoor jootjekadootje » Wo 31 Jan 2007 16:51

Hallo, hier weer een berichtje van mij

Goed nieuws, mijn mams wordt morgen opgenomen en vrijdag geopereerd. Ze hebben 3 uur uitgetrokken voor de operatie en ze krijgt daarna een morfine slangetje. Ze moet 6 weken volledige rust houden en haar zieke delen worden naar een patholoog anathoom opgestuurd. Daar krijgt ze dan weer 5 dagen daarna bericht van en aan de hand daarvan gaan ze besluiten of er chemo's nodig zijn. Dus morgen wordt ze opgenomen en vandaag is ze begonnen met astronautenvoeding.

Ik hoop dat de operatie goed gaat en tot die tijd ben ik ook nogal zenuwachtig, maar het zal vast goed gaan...

Liefs,

Josien

jootjekadootje
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Ma 08 Jan 2007 17:41

Berichtdoor jootjekadootje » Vr 09 Feb 2007 23:40

Hallo allemaal

Nou hier een heel raar verhaal... Mijn mams zou vorige week vrijdag geopereerd worden, maar op het nippertje kreeg de chirurg de uitslagen van de ct scan binnen. Hij vertrouwde het niet en besloot een kijkoperatie te doen en hij zag helemaal geen kanker...! Wel zag hij dat mijn mams levercirose had maar hoe en wat dat moest de internist vertellen. En dat heeft ie vanmiddag verteld.. Mams heeft levercirose in een vergevorderd stadium en de enige optie is een levertransplantatie.. Ze heeft de cirose opgelopen door waarschijnlijk hepatitus c in een ver verleden... Hij zei ook dat het een hele ernstige ziekte is en dat ze er als ze geen nieuwe lever krijgt dood aan kan gaan.. Hij zei ook dat ze door de cirose vatbaarder is voor leverkanker.. Nou ja, iedereen helemaal overstuur en verder zei hij dat ze ook nogal dun bloed had en dat ze daar ook mee moest oppassen.. Maar dat ze vooral moet genieten van alles en alles moet doen wat ze wilt. Nu is het hopen dat het levercentrum haar op de wachtlijst zal zetten voor een transplantatsie. Ze mag nooit meer alcohol, maar ze dronk dat zelden en ook moet ze zoutarm eten maar dat deed ze al. Ze ligt nu ruim een week in het ziekenhuis en zou misschien dit weekend weer naar huis mogen maar dat is nu alweer maandag geworden en ook dat is twijfelachtig...

Nou ja, moest het even kwijt...

Groetjes en liefs,

Josien


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten