verschillende klachten...tussen de oren of...??

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Farlopa001
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 27 Nov 2006 17:56

verschillende klachten...tussen de oren of...??

Berichtdoor Farlopa001 » Wo 06 Dec 2006 22:04

1
Laatst gewijzigd door Farlopa001 op Zo 26 Dec 2010 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Do 07 Dec 2006 17:34

Hoi Farlopa,

Bedenk dat je hier op het forum geen artsen zult aantreffen.
Wat wel bij mij opkomt na het lezen van je verhaal is, hoe gezond leef jij.
Ik bedoel: eet je gezond op vaste tijdstippen, gebruik je niet teveel suiker of suikerhoudende snoep of dranken, eet je bruin brood?
Daarnaast is een knobbeltje wat je kunt verplaatsen veelal onschuldig.
Maak je er ongerust over, laat het aan je huisarts zien.
Als jezelf denkt dat het tussen je oren zit, wat ga je er dan aan doen?
Heb je daar al eens met de huisarts over gepraat?
Veel sterkte

Liddy

Farlopa001
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 27 Nov 2006 17:56

Berichtdoor Farlopa001 » Do 07 Dec 2006 19:07

223
Laatst gewijzigd door Farlopa001 op Zo 26 Dec 2010 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Renee
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: Za 11 Mar 2006 11:34

Berichtdoor Renee » Zo 10 Dec 2006 14:56

Ik zou om te beginnen eens wat minder drinken; je geeft zelf al aan dat je klachten aanzienlijk verergeren als je hebt gedronken. Geloof me; als het kanker is, zou dat heus niet zo zijn. Kanker trekt zich daar volgens mij weinig van aan.
Verder klinkt het alsof je erg 'op je lijf' leeft en alles wat je voelt, ook gelijk VOELT (als je snapt wat ik bedoel); je bent wel héél erg alert. Of heb ik dat mis?
Je bent inmiddels aardig door de molen gehaald, door verschillende huisartsen maar ook in het ziekenhuis. Veel logische kwalen hebben ze al doorzocht.

Het hoeft zeker niet psychisch te zijn (je zult niet de eerste zijn die 'psychisch' als oorzaak te horen krijgt en ondertussen iets 'echts' onder de leden heeft) maar je zou nog eens kunnen overwegen om nog 1x van arts te wisselen, om op die manier met al je klachten en onderzoeken bij iemand 'vers' te komen.
Missschien kun je in de tussentijd goed bewegen, eens stoppen met drinken en veel bewegen. Je kunt voor het gemak ook een logboekje bijhouden met je klachten, misschien kom je op die manier achter meer klachten. Bijvoorbeeld na het eten van een bepaald iets ofzo.
Ook kun je letten op je houding; zit je bijvoorbeeld veel achter de computer en kun je daardoor last van je rug hebben?

Kanker kun je natuurlijk hebben, zoals iedereen. Maar... je bent nog erg jong, dus ga er niet vanuit dat je dat wel zeker zult hebben. En helaas heeft kanker ook niet één duidelijk symptoom. Een voelbaar knobbeltje zal dan ook vaak géén kanker zijn. Maar het kan wel.
Alleen een arts kan dat uitwijzen.

Tenslotte gewoon goedbedoeld advies: probeer ook van het leven te genieten en niet van elk lichamelijk ongemak te schrikken en in paniek te raken. Je hebt een leeftijd waarop je juist volop van het leven zou moeten genieten. Denk eraan dat er een hoop mensen zijn die die kans níet hebben...

Farlopa001
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 27 Nov 2006 17:56

Berichtdoor Farlopa001 » Di 12 Dec 2006 19:34

24746


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten