Bult in wang

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
miertje
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 06 Nov 2006 16:09

Bult in wang

Berichtdoor miertje » Ma 06 Nov 2006 16:27

Hallo allemaal,

Een paar maanden geleden ontdekte ik een verschuifbare bult in mijn wang maar had er verders geen aandacht aan geschonken. Vandaag ben ik er toch maar eens mee naar mijn huisarts dokter geweest omdat ik me toch wel zorgen maak en het ook wat pijn doet aan de wang en ook als ik op de bult druk. Volgens mijn dokter is het niets ernstigs omdat het beweegbaar is, volgens hem zou het een cyste kunnen zijn. Voor mijn geruststelling heeft hij mij wel doorverwezen naar een KNO arts maar dat duurt ruim een week voordat ik daar terecht kan. Ik zit behoorlijk in de stress moet ik zeggen, brrr wat vind ik dit eng.
Wat denken jullie als je dit zo leest zou het inderdaad gewoon goedaardig zijn of zou het toch ook kanker kunnen zijn?
Mijn bloed is overigens goed want die is pas nagekeken.

Groetjes van een bezorgde moeder

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Bult in wang

Berichtdoor liddy » Di 07 Nov 2006 13:51

Hallo Miertje,

Je hebt heel veel kans dat het een cyste of vetbult is. Je hebt dan ook een heel grote kans dat het onschuldig is.
Als jouw dokter het vermoeden zou hebben dat het kanker is, had hij wel voor jou een afspraak gemaakt met de KNO-arts, zodat je eerder aan de beurt zou zijn.
Bedenk dat je wel mensen hoort praten over kanker, maar je hoort zelden mensen praten over een onschuldig iets. Terwijl er veel meer mensen met iets onschuldigs zijn, dan met iets ernstigers.
Het is een oud gezegde: "een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest, maar dat nooit op komt dagen"
Blijf positief :)

Liddy

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Re: Bult in wang

Berichtdoor starfleet » Wo 08 Nov 2006 01:34

miertje schreef:Wat denken jullie als je dit zo leest zou het inderdaad gewoon goedaardig zijn of zou het toch ook kanker kunnen zijn?
Mijn bloed is overigens goed want die is pas nagekeken.

Groetjes van een bezorgde moeder


Het kan allebei, maar de kans dat het onschuldig is, is veruit het grootst. Het is verstandig dat je huisarts je heeft door verwezen, want zekerheid voor alles. Ik vind dat je al snel terecht kan bij de KNO arts en hoop dat het inderdaad iets onschuldigs is.

Anne

miertje
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 06 Nov 2006 16:09

Berichtdoor miertje » Do 09 Nov 2006 12:27

Hallo, bedankt voor jullie reacties. Ik ben inmiddels iets meer gerust gesteld en wacht het maar gewoon volgende week af. Gelukkig kan ik al vrij snel terecht want het had ook nog weken kunnen duren. Tot die tijd moet ik me maar niet gek gaan lopen maken.

Miertje


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten