Bult in de onderarm

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
onbekend
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Vr 18 Aug 2006 11:38

Bult in de onderarm

Berichtdoor onbekend » Vr 18 Aug 2006 12:03

Ik ben een vrij nuchter persoon, maar nu na wat gevallen van kanker in de familie en het al lang aanwezig zijn van een gezwel in mijn onderarm, wil ik toch eens vragen of er mensen met ervaring zijn.
Zelf ervaar ik al een zeeeer lange tijd een meer dan normale vermoeidheid en lusteloosheid. Hiervan wordt ik nog niet bepaald ongerust gezien mijn lichamelijke verleden en toestand (overgewicht enz). Echter ontdekte ik reeds een jaartje geleden een gezwel (2x2x2) in mijn onderarm. Niet pijnlijk in eerste instantie, dus een tijdje mee doorgelopen, en toch maar eens naar de dokter gegaan. Conclusie was dat het met aan 'zekerheid grenzende waarschijnlijk' een lipoom zou zijn wat onschuldig is.
Gerustgesteld en toch met een intussen verlopen verwijsbriefje weer huiswaarts gekeerd. Nu echter (laatste 3 maanden) merk ik steeds meer pijn in mijn onderarm, steken in de arm of regelmatig in slaap vallen van de vingers. Ik veelvuldig computeraar geef de schuld meer aan overbelasting tenslotte is het gezwel niet echt groter geworden, maar toch !
Ook vindt ik dat mijn algehele conditie terugloopt, gauw uitgeput, buiten adem, meer vermoeid, duizelig enz ook dat schuif ik af op algemene conditie, overgewicht enz
Natuurlijk moet ik hier toch eens voor naar het ziekenhuis, maar ik wil toch vragen of er personen zijn die dit ook hebben gehad, en is het aan te raden om een gezwel als je er last van hebt toch te laten verwijderen of is de ingreep erger dan de kwaal.

Mijn 'gezwel' zit halverwege de onderarm aan de pink kant van de rechterarm. Het zit redelijk oppervlakkig maar is toch niet goed te voelen hoe diep het gezwel zit, zelf denk ik dat het ongeveer 2x2x2 is.

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Vr 18 Aug 2006 12:34

je schrijft dat je verwijsbriefje in middels verlopen is ? wat voor verwijsbriefje?
Het pleit in je voordeel dat het gezwel dus niet gegroeid is of wel? zo klinkt het tenminste niet. Tumoren groeien over het algemeen. Maar ik zou zeker even terug gaan naar de huisarts. Onschuldig of niet, mogelijk bekneld het wat en dan moet iets onschuldigs ook gewoon verwijderd worden. Sommigen onschuldigen dingen kunnen veranderen in kwaadaardige. Dus ik zou even voor de zekerheid weer naar de huisarts gaan en vertellen hoe het gaat en hoe het zit. Neem het zekere voor het onzekere, je hebt maar 1 lichaam en daar moet je zuinig op zijn

sterkte en succes

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

onbekend
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Vr 18 Aug 2006 11:38

Berichtdoor onbekend » Vr 18 Aug 2006 12:50

Hé bedankt voor je reaktie.

Het verwijsbriefje was van de huisarts voor de poli met de mededeling dat ik even naar het ziekenhuis kon gaan als ik er niet gerust op was. Maar het bezoek aan de huisarts had me toen dusdanig gerustgesteld dat ik niet ben geweest.
Nu echter na toenemen van diverse klachten zal ik toch nog even een bezoekje aan huisarts en ziekenhuis af gaan leggen.
Wat me met name interesseerd is of andere bekend zijn met zulke gezwellen op deze plek (onderarm) juist omdat ik hier helemaal niets over kan vinden. Heel veel info over nek, schouder, rug, been enz maar niks over de onderarm. Eigenlijk ben ik een beetje op zoek naar informatie.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten