Hersentumor?

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Klaas
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 02 Aug 2006 20:29

Hersentumor?

Berichtdoor Klaas » Wo 02 Aug 2006 20:38

Sinds een aantal weken heb ik last van hoofdpijn, misselijkheid en duizeligheid. De ene keer gaat het beter dan de andere keer, zo heb ik bijvoorbeeld een maand niks gevoeld en dan zitten er weer een paar dagen tussen dat ik me zo voel. Ik ben de afgelopen dagen ook een paar keer bij de dokter geweest, maar veel meer dan pilletjes tegen de misselijkheid geven doet hij niet, ook als ik uitleg wat voor soort hoofdpijn ik heb wordt er gezegd dat ik spanningshoofdpijn of migraine heb. Ik wordt er zo langzamerhand zelf helemaal gek van (en niet alleen ik, ook mijn omgeving), ik loop heel de dag te piekeren en als ik weer wat voel ga ik van het ergste uit.

Ik ben er erg bang voor, ookal heb ik niet alle verschijnselen voor een hersentumor, ik bezoek ook allerlei sites over hersentumoren om te bekijken of een symptoom bij mij klopt, hier wordt ik natuurlijk ook niet al te gerust door :(

Dit van me af schrijven helpt ook al een boel, maar zou iemand wat symptomen kunnen noemen? Ik zie door de bomen het bos gewoon even niet meer :(

Renee
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: Za 11 Mar 2006 11:34

Berichtdoor Renee » Do 03 Aug 2006 16:49

Hai Klaas
Ik zou je willen adviseren om niet op zoek te gaan naar het bewijs dat je een hersentumor hebt, maar naar een dokter die je serieus neemt.
Het zou bijvoorbeeld heel goed kunnen dat je, ik noem maar wat, voorhoofdsholte-ontsteking hebt. Of dat je met dit weer te weinig drinkt.
Er zijn massa's ziektebeelden die passen bij jouw klachten en ik zou je zeker niet focussen op het feit dat je wellicht een tumor hebt, want die kans is aanwezig maar wel héél klein.
Bovendien is het heel link om via internet zelf je eigen diagnose te stellen want er is wel wat meer bewijs voor nodig dan een lijstje met symptomen om aan te tonen dat er een hersentumor in 't spel is.

Dus ga naar je arts en zeg dat de klachten niet over gaan en nogmaals duidelijk wat de klachten zijn. Hij kan je eventueel doorverwijzen naar het ziekenhuis voor verder onderzoek, indien noodzakelijk

Groet en succes en nogmaals: niet zelf gaan zitten dokteren en piekeren!!

Renée

Klaas
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 02 Aug 2006 20:29

Berichtdoor Klaas » Vr 04 Aug 2006 11:33

maar naar een dokter die je serieus neemt.


Ik ben al bij 3 verschillende dokters geweest, en ze zeggen allemaal hetzelfde. En toch ben ik er niet gerust op, ik weet het allemaal niet meer...

Vanochtend werd ik wakker zonder gevoel in mijn rechterarm, hij hing er maar wat bij, dit duurde maar een paar sec en daarna leek het alsof hij sliep, m`n moeder zegt dat ik er wel op gelegen zal hebben... :(

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Vr 04 Aug 2006 13:45

dat is inderdaad een vervelend gevoel ja. Dat heb ik ook weleens.
Ik denk alleen dat renee gelijk heeft. Migraine is iets dat vervelende klachten geeft en zich verschillend kan openbaren bij mensen.

Verder was het de afgelopen tijd natuurlijk ontzettend warm! En spanning doet ook een hoop! Ik heb zo'n beetje dezelfde klachten als jij hebt de laatste tijd. Vaker hoofdpijn, af en toe duizelig. 1 x snachts een flinke paniek aanval. Maar ik weet waar het aan ligt; Ik heb weer te veel gedaan, de temperatuur op de slaapkamer was te hoog (weinig aan te doen) dus nog meer drinken en verder heb ik doordat ik moe was erg veel achter de pc gezeten, wat ook weer hoofdpijn veroorzaakt. De spanning die het oplevert doordat je zoveel leest, houd de klachten ook een beetje in stand. Hoe moe moeilijk dat ook te accepteren is.

Verder zou ik zeggen : probeer het van je af te zetten. Die angst voor een tumor. Je kent van het gezegde; Men lijdt het meest onder het lijden dan men vreest.
En zo is het maar nét. Op dit moment vergalt de angst je leven best een beetje. En dat is zo zonde! Zoek afleiding, ontspanning. Doe leuke dingen, geniet !
Mogelijk besef je na een tijdje dat de klachten al lang niet zijn opgetreden. Het kan natuurlijk ook anders; en besef je ineens dat de klachten erger zijn geworden, dan ga je gewoon weer terug. Maar geef jezelf de tijd en dwing je zelf om er een poosje niet aan te denken. Het is moeilijk, maar het proberen waard denk ik.

sterkte!

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten