teelbalkanker

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Jerry

teelbalkanker

Berichtdoor Jerry » Di 21 Dec 2004 20:30

Beste mensen,

ik heb al geruime tijd (ongeveer 2 jaar) last van verscheidene kwaaltjes. het is allemaal begonnen met een stekende pijn in mijn borststreek. het ging van kwaad naar erger. Een overdreven kloppend hart; slaapende armen; tintelingen; slechte nachtrust; soms last van onscherp gezichtsveld; angst voor een of andere kanker; hoofdpijn; etc....
ik ben dan ook verschillende keren naar de dokter gelopen. hyperventilatie en stress zouden de oorzaak zijn.

Nu heb ik helemaal geen reden om stress te hebben, heb een leuke job leuke vriendin en een hele leuke vriendenkring. wat zou dan toch de reden kunnen zijn?

Telkens ik van de dokter terug kwam ging het weer wat beter. hij stelde me op mijn gemak en ik kon er weer een tijdje tegen.

maar telkens herviel ik in dat ganse systeem.

Na een paar keer naar de dokter te gaan en geen beterschap te hebben ondervonden had ik besloten om naar een andere dokter te gaan, een bloedonderzoek leverde al gauw een slechte levertest op. ik heb namelijk een heel sociaal leven waarin er regelmatig een pintje gedronken word. 4 weken zonder alcohol was het verdict. na deze periode opnieuw bloed laten nemen maar zonder beterschap. opnieuw die angsten die bovenkomen.

Nu heb ik sinds kort ook problemen aan mijn rechterteelbal. en in mijn liesstreek. het gaat echt van kwaad naar erger. Ik heb deze symptomen allemaal uitgelegd aan mijn huisarts maar ik heb precies de indruk dat ze iets over het hoofd zien.

Zou het kunnen dat ik teelbalkanker heb? of iets anders? Het zijn allemaal vragen die door mijn hoofd rond spoken. En waar ik dagelijks mee bezig ben. Ik kan precies niet meer tot rust komen en dat stoort me enorm. Ik ben vreselijk bang te moeten horen dat ik misschien kanker heb en nooit geen kinderen kan krijgen.

Heeft iemand hier al iets gelijkaardigs meegemaakt en wat is hier aan gedaan?

Ik hoop dat ik hier spoedig antwoord op krijg. Alvast bedankt voor jullie steun.

Groetjes,

Ginny

Re: teelbalkanker

Berichtdoor Ginny » Do 13 Jan 2005 15:07

Jerry schreef:Beste mensen,

ik heb al geruime tijd (ongeveer 2 jaar) last van verscheidene kwaaltjes. het is allemaal begonnen met een stekende pijn in mijn borststreek. het ging van kwaad naar erger. Een overdreven kloppend hart; slaapende armen; tintelingen; slechte nachtrust; soms last van onscherp gezichtsveld; angst voor een of andere kanker; hoofdpijn; etc....
ik ben dan ook verschillende keren naar de dokter gelopen. hyperventilatie en stress zouden de oorzaak zijn.

Nu heb ik helemaal geen reden om stress te hebben, heb een leuke job leuke vriendin en een hele leuke vriendenkring. wat zou dan toch de reden kunnen zijn?

Telkens ik van de dokter terug kwam ging het weer wat beter. hij stelde me op mijn gemak en ik kon er weer een tijdje tegen.

maar telkens herviel ik in dat ganse systeem.

Na een paar keer naar de dokter te gaan en geen beterschap te hebben ondervonden had ik besloten om naar een andere dokter te gaan, een bloedonderzoek leverde al gauw een slechte levertest op. ik heb namelijk een heel sociaal leven waarin er regelmatig een pintje gedronken word. 4 weken zonder alcohol was het verdict. na deze periode opnieuw bloed laten nemen maar zonder beterschap. opnieuw die angsten die bovenkomen.

Nu heb ik sinds kort ook problemen aan mijn rechterteelbal. en in mijn liesstreek. het gaat echt van kwaad naar erger. Ik heb deze symptomen allemaal uitgelegd aan mijn huisarts maar ik heb precies de indruk dat ze iets over het hoofd zien.

Zou het kunnen dat ik teelbalkanker heb? of iets anders? Het zijn allemaal vragen die door mijn hoofd rond spoken. En waar ik dagelijks mee bezig ben. Ik kan precies niet meer tot rust komen en dat stoort me enorm. Ik ben vreselijk bang te moeten horen dat ik misschien kanker heb en nooit geen kinderen kan krijgen.

Heeft iemand hier al iets gelijkaardigs meegemaakt en wat is hier aan gedaan?

Ik hoop dat ik hier spoedig antwoord op krijg. Alvast bedankt voor jullie steun.

Groetjes,



Beste Jerry,

Ik denk dat je,je veel te druk maakt over vanalles en nog wat. Zelf had ik ook een tijd geleden last van hartkloppingen en een stekende pijn in mijn linker helft van mijn borstkast en tintelende vingers. Ik rook en eet nog al eens graag een snack dus het eerste wat ik dacht was dat ik misschien een of andere hartkwaal zou hebben. Naar de dokter geweest en die zei dat het stress was en dat ik me daar gewoon niet bewust van was. De dokter schreef me tabletjes voor die kalmeerde, een spierverslappende werking hadden en een gunstige werking op hartkloppingen hadden. Ook zei hij dat ik geen cola en minder koffie moest drinken vanwege de cafeïne ( veroorzaakt hartkloppingen ) Ik voel me nu kiplekker en weet dat het stress moet zijn geweest. Ik heb ook een druk sociaal leven en soms is het je gewoon allemaal even te veel. Dan ga je je vanalles in je hoofd halen en wordt je nerveus.. Wat je lever betreft, moet je gewoon wat minder drinken, dat scheelt al een hele boel.
Twee glaasjes alcohol per dag is zelfs gezond. Let wel, niet meer dan twee glaasjes. Dat probleem met je teelbal, ik zou het gewoon even laten nakijken bij de dokter. Dat kan ook een kleinigheid zijn en dan ben je wel gerustgesteld. Verder gewoon niet te veel piekeren en plezier maken in je leven.

Groetjes van Katrientje.

ET

Berichtdoor ET » Di 06 Dec 2005 08:56

Jerry, die klachten die je allemaal ondervind, heb ik ook.

Het is Chronische Hyperventilatie of CHV.

Ga hiermee naar de dokter en hij verwijst je door naar de fysiotherapeut waar je ademhalings oefeningen krijgt.

Als je dit eenmaal onder de knie hebt gaat het stukken beter!

ik heb overigens aan mijn linker teelbal al een aantal weken problemen en toevallig gister ontdekte ik een vreemd bobbeltje.

ik ga maar eens naar de dokter ... baadt het niet, het doucht ook niet zullen we maar zeggen

Tifo

verschillend

Berichtdoor Tifo » Za 20 Mei 2006 13:18

Mijn rechterbal is ongeveer 2 keer zo groot als mijn linkerbal. Mijn rechterbal is ongeveer zo groot als een pingpongballetje, alleen dan ovaal natuurlijk. Ik zou graag willen weten of dit normaal is of dat ik hiermee naar de huisarts moet.
Alvast bedankt.

Gast

Berichtdoor Gast » Za 20 Mei 2006 15:19

naar de huisarts!

N.

Teelbalkanker...?

Berichtdoor N. » Za 20 Mei 2006 15:37

hey,

k heb de laatste paar dagen een raar gevoel bij mijn teelballen, vooral de linker maar ook de rechter... het doet niet egt pijn ofzo, maar het voelt heel raar aan, ik heb nog niet echt een bobbeltje ontdekt ofzo, weet één van jullie of dit kanker is... of dat ze gwoon aan het groeien zijn ofzo...

groeten, N. (15 jaar)

Tifo

Berichtdoor Tifo » Ma 22 Mei 2006 14:55

Als je ene zaadbal groter is dan de andere (ongeveer 2 keer zo groot) zoals ik al eerder vermeldde, is de kans dan groot dat het kanker is?

jarne1999
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 17 Apr 2007 18:56
Locatie: beringen

Berichtdoor jarne1999 » Di 17 Apr 2007 22:29

wanneer ik deze tekst lees , is hetnet of ik het verteld heb , ik heb dezelfde kwaaltjes en weet mij er ook geen raad mee en ben altijd aan denken wat het zou zijn wie weet hie meer over aub

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Di 17 Apr 2007 23:58

Hoi,
In 2003 is vastgesteld dat zo'n 535 mannen zaadbalkanker krijgen, meestal in de leeftijd tussen 15 en 40 jaar..
Als je dat afzet tegen het aantal mannen in Nederland in die leeftijd, dan is de kans voor een man dat hij zaadbalkanker krijgt circa 0,013%.
Ofwel de kans is heel erg klein.
De klachten die kunnen voorkomen zijn:
* een vergroting van de zaadbal
* een verharding in de zaadbal
* een dof, zwaar gevoel in de onderbuik, achter of in de balzak
* buikpijn of rugpijn
* een zwelling van de borstklier of van het gebied rond de tepel, met of zonder pijn
* vermoeidheid of gewichtsverlies, zonder een voor u aanwijsbare reden

Nogmaals, ook als je een of meerdere klachten hebt zoals hier boven beschreven, dan nog is de kans heel klein dat er iets aan de hand is.
Wil jehet zeker weten, dan is een bezoek aan de huisarts een must.
Vertel hem ook waar je bang voor bent.
Enne, op internet staan verhalen van mannen met zaadbalkanker.
Stel je eens voor hoeveel verhalen er op internet zouden staan, als alle mannen die geen zaadbalkanker hebben daar een verhaal over zouden plaatsen.
Kortom, blijf niet met de angst lopen.

Liddy

Loderunnerr
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 25 Jun 2014 20:49

Re: teelbalkanker

Berichtdoor Loderunnerr » Wo 25 Jun 2014 20:54

Al lang geleden gevoerd deze discussie, maar ik heb exact dezelfde klachten als bovenaan beschreven worden en ben erg benieuwd naar de afloop van de klachten bij de mensen die meededen aan deze discussie! Misschien dat iemand die hier in 2006 was dit nog leest?! :lol:


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten