Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Kraggy
Lid

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor Kraggy » Zo 19 Apr 2009 20:39

Het gaat al een heel stuk beter, gelukkig. Ik krijg nogsteeds aanvallen van angst, maar ze zijn lang niet zo hevig als een klein maandje terug.

Een paar dingen die de laatste dagen zijn gebeurt kwa mijn Hypochondrie:

Ik merkte een zwelling op in mijn mond, links & rechts van mijn tong, in het weefsel waar het aan vast zit. langwerpig en gaat helemaal langst de Verstands kiezen tot bijna voor in de mond af. Dit zorge voor lichte paniek bij mij, en ik ben naar een tandarts forum gegaan voor informatie, uiteindelijk kreeg ik het antwoord:
"Klinkt als je speekselklier, Deze heeft iedereen en zitten er al je hele leven".

Wat een opluchting was dat, ik wist dat ze er al langer zaten, maar toch maakte ze me een beetje bang.
Gelukkig krijg ik binnen 15-30 min antwoord en was de angst snel gevlogen.

Ik merkte dat een gedeelte van mijn linker oog, De rechter hoek, het oogwit helemaal rood was, dit gaf natuurlijk weer een beetje paniek. Maar het kwam denkik door mijn lenzen. Die draag ik eigenlijk veel te lang en regelmatig ook snachts ook al kreeg ik het advies ze uit te doen. Ong een uur na het uit doen van de lens was het rode weg getrokken.
Ik moest zowieso vrijdag naar de oog arts, die heeft mijn ogen geonctroleerd, ze zijn de afgelopen 1.5 jaar van -1.5 beide naar -2.25 beide gegaan. Dit komt waarscheinlijk omdat ik nogal een computer freakje ben. Ik vroeg of ik erg droge ogen had, want ze irrieteerde soms een beetje, maar dit voel volgens haar wel mee.

Sinds gister merk ik op dat ik soms een beetje keelpijn krijg hoog in de keel, zeg maar op ongeveer neus hoogste, voornamelijk als ik slik terwijl ik er op let. Dit zorgt een beetje voor de angst, maar het is niet extreem hevig. wel denkik er over om een afspraak te maken bij de tandarts voor controle van mijn kiezen (Mijn verstands kiezen zijn te groot en kunnen niet doorkomen, meschien dat dit het lymfekliertje op mijn kaak veroorzaakt). en dan zal ik waarscheinlijk meteen vragen of een tandarts ook verstand heeft van de keel en eventjes zou kunnen kijken.

De angst schommeld echt op en neer, soms hevig, maar meestal valt het reuze mee. Langzaam maar zeker kom ik er denkik wel overheen. :)

Met vriendelijke groet,

Kraggy.

Kraggy
Lid

Berichtdoor Kraggy » Di 21 Apr 2009 08:54

Beste Liddy

Het spijt me heel erg..Maar ik ben weer doods bang voor de lymfeklieren in mijn lies, Het zit helemaal vol met onderhuidse bultjes die vast lijken te zitten, niet begeegbaar zijn en hard aanvoelen, allemaal best klein minder dan 0.5 cm. Maar ze zijn hard en zitten vast het zijn er erg veel. Voor het eerst sinds ik deze topic heb geopend zit ik weer zo erg met de angst dat ik tranen in mijn ogen heb...ik kan morgen pas bij de huisarts terecht maar ik word helemaal gek...ik ijsbeer op en neer in mijn kamer, kan niet slapen en voel me gewoon weer zeer angstig. :cry:

het spijt me, maar is er iets wat jij weet dat dit uit kan leggen, iets waardoor het wat makkelijker word om de dag door te komen..?

Kraggy
Lid

Berichtdoor Kraggy » Vr 24 Apr 2009 02:28

Bah, Ik was weer lekker gerust gesteld door de huisarts en kon er weer tegenaan...voor een paar uur.

Toen merkte ik een zwelling op in m'n mond, in het zachte stuk waar je tong aan vast zit, net op het randje van de voor tanden...Het lijkt langzaam te groeien, dus ik ben vandaag eventjes bij de tandarts geweest, ze zij dat het niets ernstigs was en gewoon een Speekselkliertje...
maar hij blijft groeien! hij is in 1 dag van een rijst korreltje naar een erwtje gegaan. Het is een beetje hard en ligt beweegbaar..

*Zucht* Ik zou die angst waarscheinlijk wel naast me neer kunnen leggen...
als ik verdomme eens langer dan een week door kan gaan zonder dat er ergens een gezwel tevoorschijn komt groeien :evil:

achja...

als ik hem morge vroeg nog groter aan vind voelen, terug naar de tandarts...

liddy
Senior Lid

Berichtdoor liddy » Vr 24 Apr 2009 10:03

Jij voelt iets, maakt je ongerust, gaat de hele tijd aan het plekje zitten voelen,
plekje raakt door al dat voelen een beetje geïrriteerd en wordt een klein beetje groter en jouw angst schiet de lucht in.
Ook is het een bekend gegeven dat als je ergens pijn hebt en jezelf niet kunt afleiden de pijn erger wordt dan hij eigenlijk is.
Dus, zoek afleiding en probeer je niet mee te laten slepen door je hypochondrie.
Succes.

Kraggy
Lid

Berichtdoor Kraggy » Ma 04 Mei 2009 23:36

Beste Liddy,

Ik dacht dat ik maar weer is van me liet horen en een kleine update zou geven van hoe het met me gaat ^^

Helaas ben ik nog altijd een een vaste staat van angst, en het non-stop mezelf controleren op knobbeltjes gaat helaas maar door.
Ook heb ik regelmatig last van mijn darmen, zoals krampen en dergelijken, maar mijn doctor zegt dat het waarscheinlijk door de stress word veroorzaakt.
M'n tong raced nogsteeds de heledag door m'n mond en ik lijk steeds meer dingen op te merken, die me weer erg nerveus maken...

Ik doe wel m'n best om Dr.Google koste wat kost te ontwijken, en heb een mooi, actief lotgenoten contact forum gevonden waar ik met vragen terecht kan en meestal zeer geruststellende antwoorden terug krijg :)

Met vriendelijke groet,

Kraggy

liddy
Senior Lid

Berichtdoor liddy » Di 05 Mei 2009 10:33

Wat fijn dat je contact hebt met lotgenoten..
Dat en de therapie zullen je op de goede weg zetten.
Succes.

Kraggy
Lid

Berichtdoor Kraggy » Ma 01 Mar 2010 18:21

Beste Liddy,

Ik weet niet of je me nog herinnerd, Aangezien we nu al bijna 10 maanden verder zijn.

Ik ben zo onderhand geheel hersteld van de Hypochondrie, kan weer normaal leven zonder permanent bang te zijn. Ik doe nu m'n best om mensen met Hypochondrie te kalmeren, aangezien ik precies weet hoeveel het helpt om gerust gesteld te worden.

Ik vond het in ieder geval nodig om nog eventjes een bericht achter te laten om je te bedanken voor de steun die je me gaf toen ik het nodig had.

Dank je.

Kraggy.

stoffeltje
Lid

Berichtdoor stoffeltje » Ma 01 Mar 2010 19:27

hoi kraggy,
fijn om te horen,
zal liddy ook erg fijn vinden.
goed dat je je er nu voor inzet bij anderen ,toppie!
stoffeltje :wink:

liddy
Senior Lid

Berichtdoor liddy » Ma 01 Mar 2010 23:19

Hoi Kraggy,

Een geweldig bericht van jou.
Dit soort berichten maken het modereren en actief zijn hier zo waardevol.
Fijn dat je je nu ook inzet voor anderen.
Heel veel goeds.

Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”