Een paar dingen die de laatste dagen zijn gebeurt kwa mijn Hypochondrie:
Ik merkte een zwelling op in mijn mond, links & rechts van mijn tong, in het weefsel waar het aan vast zit. langwerpig en gaat helemaal langst de Verstands kiezen tot bijna voor in de mond af. Dit zorge voor lichte paniek bij mij, en ik ben naar een tandarts forum gegaan voor informatie, uiteindelijk kreeg ik het antwoord:
"Klinkt als je speekselklier, Deze heeft iedereen en zitten er al je hele leven".
Wat een opluchting was dat, ik wist dat ze er al langer zaten, maar toch maakte ze me een beetje bang.
Gelukkig krijg ik binnen 15-30 min antwoord en was de angst snel gevlogen.
Ik merkte dat een gedeelte van mijn linker oog, De rechter hoek, het oogwit helemaal rood was, dit gaf natuurlijk weer een beetje paniek. Maar het kwam denkik door mijn lenzen. Die draag ik eigenlijk veel te lang en regelmatig ook snachts ook al kreeg ik het advies ze uit te doen. Ong een uur na het uit doen van de lens was het rode weg getrokken.
Ik moest zowieso vrijdag naar de oog arts, die heeft mijn ogen geonctroleerd, ze zijn de afgelopen 1.5 jaar van -1.5 beide naar -2.25 beide gegaan. Dit komt waarscheinlijk omdat ik nogal een computer freakje ben. Ik vroeg of ik erg droge ogen had, want ze irrieteerde soms een beetje, maar dit voel volgens haar wel mee.
Sinds gister merk ik op dat ik soms een beetje keelpijn krijg hoog in de keel, zeg maar op ongeveer neus hoogste, voornamelijk als ik slik terwijl ik er op let. Dit zorgt een beetje voor de angst, maar het is niet extreem hevig. wel denkik er over om een afspraak te maken bij de tandarts voor controle van mijn kiezen (Mijn verstands kiezen zijn te groot en kunnen niet doorkomen, meschien dat dit het lymfekliertje op mijn kaak veroorzaakt). en dan zal ik waarscheinlijk meteen vragen of een tandarts ook verstand heeft van de keel en eventjes zou kunnen kijken.
De angst schommeld echt op en neer, soms hevig, maar meestal valt het reuze mee. Langzaam maar zeker kom ik er denkik wel overheen.

Met vriendelijke groet,
Kraggy.