Knobbel achter oor

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
mariskab76
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 10 Nov 2006 19:04

Knobbel achter oor

Berichtdoor mariskab76 » Vr 10 Nov 2006 19:24

Ik heb sinds iets meer dan een jaar 2 knobbeltjes achter mijn ene oor, ben ermee naar de huisarts gegaan. Hij zei dat het opgezette klieren waren en dat ik in de gaten moest houden of ze niet groter werden.
Nu wil het geval dat de bovenste van de 2 knobbeltjes ineens in een korte tijd enorm groot is geworden(formaat knikker) Daarnaast heb ik om onverklaarbare reden zo'n jeuk dat ik bij vlagen tot bloedens toe krap.

Dit hoeft niets met elkaar te maken, maar vertel het toch even..Hou niet zo van knobbeltjes vandaar.

Zou iemand advies kunnen geven hoelang ik de groeiende knobbel nog aan moet kijken?

Alvast bedankt

cassie
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 23 Okt 2006 21:16

Berichtdoor cassie » Vr 10 Nov 2006 23:22

Hallo,

Waar achter het oor? Ik namelijk ook ,maar dan niet op mijn oorschelp, maar achter mijn oor aan de schedel. Ik maak me ook ernstig zorgen.

Gr.Cassie

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Za 11 Nov 2006 00:12

hoi Mariska,
als je huisarts zegt dat je in de gaten moet houden of ze groter worden en nu worden ze ineens groter, dan zou ik even terug gaan naar de huisarts, zodat hij nog eens kan kijken,
of was je al terug geweest weer?
sterkte jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

mariskab76
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 10 Nov 2006 19:04

Berichtdoor mariskab76 » Ma 13 Nov 2006 16:26

Vandaag langs de huisarts geweest, bleken er in mijn ene lies 2 knobbels te zitten, in mijn andere lies was er ook een aanwezig en in mijn nek zat er ook nog een...die 4 heb ik zelf dus niet eens opgemerkt. Vond de drie die ik al had meer dan genoeg, blijken het er 7 te zijn.
Kon meteen door voor bloedonderzoek in het ziekenhuis en nu de uitslag afwachten...

maritzwemmer
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: Zo 30 Jul 2006 19:15
Locatie: Zandvoort

Berichtdoor maritzwemmer » Ma 13 Nov 2006 16:28

Dat is ook schrikken. Ik wens je veel sterkte en zal duimen dat het niets slechts is.

Groetjes Marit

sanne 48
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Wo 29 Nov 2006 15:35
Locatie: Tilburg
Contact:

Berichtdoor sanne 48 » Wo 29 Nov 2006 17:11

er zit wel verschil in een knobbel of een verdikking?
Hallo,heb een knobbeltje in mijn oorschelp, daarvoor had ik 3 jaar hoofpijnen, nu heb ik meerdere syptomen, waarvan ik de verdenking heb dat het erger is dan alleen een verdikking zoals de dokter zegt, wie heeft zoiets dergelijk meegemaakt?

sanne 48
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Wo 29 Nov 2006 15:35
Locatie: Tilburg
Contact:

Berichtdoor sanne 48 » Wo 29 Nov 2006 17:14

hoi cassie,

jij bent in november geweest voor onderzoek als ik mij niet vergis, weet je nu wat het is?

greotjes en sterkte sanne
Hallo,heb een knobbeltje in mijn oorschelp, daarvoor had ik 3 jaar hoofpijnen, nu heb ik meerdere syptomen, waarvan ik de verdenking heb dat het erger is dan alleen een verdikking zoals de dokter zegt, wie heeft zoiets dergelijk meegemaakt?

sanne 48
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Wo 29 Nov 2006 15:35
Locatie: Tilburg
Contact:

Berichtdoor sanne 48 » Wo 29 Nov 2006 17:19

hoi mariska,

vandaag had een vriendin mij ook gevraagd waarom ik niet doorgestuurd was voor bloedonderzoek, kunnen ze via het bloed dit vaststellen?


groetjes sanne
Hallo,heb een knobbeltje in mijn oorschelp, daarvoor had ik 3 jaar hoofpijnen, nu heb ik meerdere syptomen, waarvan ik de verdenking heb dat het erger is dan alleen een verdikking zoals de dokter zegt, wie heeft zoiets dergelijk meegemaakt?

sanne 48
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Wo 29 Nov 2006 15:35
Locatie: Tilburg
Contact:

Berichtdoor sanne 48 » Wo 29 Nov 2006 17:21

ergens ben ik wl ontzettend bang voor het antwoordt, zzou het toch wel willen weten, ook al duurt het 2 weken voordat ik terecht kan in het ziekenhuis.

sanne 48
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Wo 29 Nov 2006 15:35
Locatie: Tilburg
Contact:

Berichtdoor sanne 48 » Wo 29 Nov 2006 17:22

waar kan ik nog meer informatie vinden over hersen tumor?

maritzwemmer
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: Zo 30 Jul 2006 19:15
Locatie: Zandvoort

Berichtdoor maritzwemmer » Do 30 Nov 2006 00:06

Hoi Sanne,

Je moet je niet zo druk maken hoor en wel een beetje vertrouwen in je arts hebben. Heb je je arts verteld dat je bang bent kanker te hebben? Een aantal kankersoorten zijn inderdaad in het bloed te zien. Ga eens met je dokter praten waar je bang voor bent.

Groetjes Marit

sanne 48
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Wo 29 Nov 2006 15:35
Locatie: Tilburg
Contact:

Berichtdoor sanne 48 » Do 30 Nov 2006 09:45

hoi marit,

ik ben wel overbezorgd, omdat ik het gevoel heb weer niet serieus genomen te worden, mijn dokter had het over een verdikking, terwijl ik voel dat ik achteruit ga, wel heeft hij sterke pijnstillers voorgeschreven.
heb het eerder meegemaakt met mijn vorige arts, dat ik 4 jaar weggestuurd werd met het is niet zo ernstig, toen ging het om mijn baarmoeder, maar wel ontzettend veel pijnen, later bleek dat het sterk vergroot was en op mijn zenuwen drukte, dus zo`n lange lijdensweg wil ik niet meer.

hoe is het met je zelf, ik las wat je had?

groetjes sanne
Hallo,heb een knobbeltje in mijn oorschelp, daarvoor had ik 3 jaar hoofpijnen, nu heb ik meerdere syptomen, waarvan ik de verdenking heb dat het erger is dan alleen een verdikking zoals de dokter zegt, wie heeft zoiets dergelijk meegemaakt?

maritzwemmer
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: Zo 30 Jul 2006 19:15
Locatie: Zandvoort

Berichtdoor maritzwemmer » Za 02 Dec 2006 01:08

Dat is vervelend als je het gevoel hebt niet serieus genomen te worden. Toch raad ik je aan daarover met je huisarts te praten, dan weet hij hoe je je voelt.

Groetjes Marit

mariskab76
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 10 Nov 2006 19:04

Berichtdoor mariskab76 » Wo 06 Dec 2006 22:02

De uitslag van mijn algemeen bloedonderzoek was goed. Vorige week toch maar weer naar de huisarts geweest, er waren weer knobbels bijgekomen. Hij verwees me door naar het ziekenhuis.

Vandaag bij chirurg geweest, bloedonderzoek wordt overnieuw gedaan en krijg echo's en puncties van hals en lies.
Moet dus maar weer een weekje wachten tot het zover is...

maritzwemmer
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: Zo 30 Jul 2006 19:15
Locatie: Zandvoort

Berichtdoor maritzwemmer » Do 07 Dec 2006 00:37

Goed dat je terug bent gegaan. Heel veel sterkte met de onderzoeken en zal voor je duimen dat het niets vervelends is.
Liefs Marit


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten