Witte bloedlichaampjes: te veel

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Compu
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Vr 14 Jul 2006 22:35

Witte bloedlichaampjes: te veel

Berichtdoor Compu » Vr 14 Jul 2006 22:36

Goeiedag

Naar aanleiding van een recent bloedonderzoek had ik de volgende vraag (verwijzend naar leukemie). Plots last hebbende van een zware keelontsteking, gecombineerd met zware rugpijn en ferme vermoeidheid, kwam er een klein bloedonderzoekje (dokter nam bloed).

Aan de telefoon vertelde die mij dat het aantal witte bloedlichaampjes bij mij nogal vreemd hoog was. Ik weet niet of dit per ml is of wat dan ook; maar volgens de dokter zitten er gemiddeld 5000 wittebloedlichaampjes. Bij een keelontsteking eerder 11000. Bij mij waren dat er 18000.

Iemand die deze cijfers kan plaatsen? 'k Voel er mij toch niet zo gemakkelijk bij, aangezien ik pas binnen 14 dagen terug moet gaan voor een nieuw onderzoek (als ik volledig genezen ben).

Na 4 dagen is de rugpijn wel weg en de keelontsteking wel bijna weg.

Groetjes

Compu
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Vr 14 Jul 2006 22:35

Berichtdoor Compu » Za 15 Jul 2006 15:02

Het betreft het aantal leukocyten (=witte bloedlich) per "cubic millimeter", per ml dus.

Compu
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Vr 14 Jul 2006 22:35

Berichtdoor Compu » Di 01 Aug 2006 20:19

Blijkbaar zijn mijn aantal wittebloedlichaampjes terug genormaliseerd naar 8000 à 9000. Zoveel te beter, groet.

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Di 01 Aug 2006 20:35

fijn om te lezen ! Dus waarschijnlijk toch een infectie ergens in je lichaam die deze tijdelijke verhoging veroorzaakt heeft.

fijn dat je dit nog even hebt laten weten!

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten