Het zal toch niet

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
saskia
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Za 01 Jul 2006 20:11

Het zal toch niet

Berichtdoor saskia » Za 01 Jul 2006 20:17

Gek hoor ineens bespringt het me, Zo van het zou toch niet!
Mijn vriend tobt al een een aantal jaren met zijn gezondheid oogproblemen trillen vermoeid etc. Oogproblemen geen oorzaak voor kunnen vinden. Na een paar jaar dacht iemand eraan B12 te meten bleek een ernstig te kort te hebben nu injecties en het gaat iets beter waarschijnlijk te lang mee gelopen dus permanente schade. Maar verder nog een verzameling aan andere klachten. Nu kwam er uit het laatste bloedonderzoek dat zijn leucocyten verhoogd zijn (20 ) en vooral de lymfocyten en monocyten.. Dit blijkt al een hele poos zo te zijn de internist vertelde was eerst 11 toen 13, 14 17 en nu 20. Volgens de internist was er niks aan de hand, maar er volgt wel verder onderzoek. Hij heeft geen vergrote milt en verdikte lymfeklieren. Maar toch ineens bespringt het me het zou toch geen leukemie of zo zijn......
Ik ben altijd degene die positief is gebleven bij alle onderzoeken maar nu word het me ineens te veel denk ik.
Nou dat was het hele lange verhaal heel kort beschreven
Saskia

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Za 01 Jul 2006 22:55

hoi Saskia,

ik kan me voorstellen dat je toch ineens de angstkriebels krijgt hoor. Zeker omdat ze verder gaan kijken. Maar misschien is dat wel goed juist. Hopelijk sluiten die onderzoeken straks de enge dingen uit... en hoef je niet te lang te wachten op de uitslagen van de onderzoeken. De verhoging is op zich niet veel.. maar op een gegeven moment zou hij weer wel normaal moeten worden. Er kunnen echter natuurlijk ook tal van andere oorzaken zijn, juist omdat het maar zo licht verhoogd is.. maar die onzekerheid is moeilijk he. Je hoofd doet gekke dingen met je. Probeer hem voorlopig nog even 'uit' te zetten... en je nog niet te druk te maken, hoe moeilijk ook. Voor nu, sterkte met het wachten op de onderzoeken en uitslagen van je vriend!!!

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

saskia
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Za 01 Jul 2006 20:11

Berichtdoor saskia » Za 01 Jul 2006 23:36

Bedankt , de verhoging is dus niet zo hoog wel het dubbele van de norm en het stijgt al een een aantal maanden. Ik kan nergens waarden vinden behalve de nrm waardes dan.
Hopelijk weten we snel wat meer bah dat onzekere gedoe. Is nu al een aantal jaar aan de gang eerstmisschien is het MS nee dat is het niet dan B12 tekort enz enz
Hopelijk komt er in dit geval niks uit de onderzoeken dan is het goed nieuws.
Knop nog maar weer even om maar........
Groet Saskia

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Zo 02 Jul 2006 10:32

hoe bedoel je met waarden vinden? nrm waarden? Als je andere uitslagen hebt ik geloof dat ik ergens een pagina heb staan in de favorieten (moet ik wel even hard zoeken) waar alle 'standaard' waarden staan. Of je er heel veel aan hebt weet ik ook niet hoor... ik bedoel; als ze afwijken, weet je nog niet of dat heel ernstig is of niet, of waar het op duidt.. maar toch.
Een second opinion is overigens ook altijd een idee he? Hoewel ik wel verwacht dat er al overleg gepleegd is met meerdere artsen onderling..

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

saskia
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Za 01 Jul 2006 20:11

Berichtdoor saskia » Zo 02 Jul 2006 10:57

Hoi Jodiy bedankt voor je antwoord. De normaal waarden heb ik al gevonden. Het gaat er meer om dat jij zegt het is niet zo hoog dus ik was benieuwd bij welke waardes er dan wel aan leukemie moet worden gedacht. Het is vooral de stijging die mij zorgen baart. Volgende week moet mijn vriend een speciaal bloedonderzoek laten doen en een CT scan ivm met de onverklaarbare oogproblemen waar hij al jaren mee tobt en dan 14 daarna weer internist en als uit het bloed niks is gekomen word er een beenmergpunctie gedaan is hem verteld.
Bedankt voor je antwoorden.
Ik merk al wel iets meer berusting zo van we laten ons niet gek maken en wachten het nog maar even af allemaal. Het kan ook iets heel onschuldig blijken te zijn.
Het lastige is alleen dat de specefieke waarden monocyten en lymfocyten e.d. en bezinking elkaar tegen spreken dat het om een infecties zou gaan wat je toch wel bang maakt. Maarja er zijn waarschijnlijk nog dozijnen onschuldige aandoeningen met zo'n tegenstrijdig bloedbeeld.
Groet Saskia

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Zo 02 Jul 2006 12:49

hoi Saskia,

probleem is een beetje dat deze bloeduitslagen ook niet altijd alles zeggen. Bij sommigen stijgen de waarden gewoon amper en blijkt het wat ernstigs te zijn (zoals kanker bijvoorbeeld, vooral sluipende vormen van allerlei ziektes, of chronische vormen van ziektes daarbij komt dat voor) . En bij anderen zijn er rare hoge afwijkingen en blijkt het wat simpels te zijn, een fikse blaasontsteking bijvoorbeeld (ook niet echt simpel natuurlijk maar toch) .
Ik heb zelf altijd zoiets van; denk niet bij alles meteen aan kanker, er zijn ook tal van andere mogelijkheden anderzijds; als je wat mankeert of iets klopt niet in je lichaam, dan moet dat gewoon uitgezocht worden, dus doorgaan met zoeken tot de oorzaak gevonden is, anders heb je nooit rust. Wat de uitslag ook zal zijn. Soms zal dat kanker zijn, vaak wat anders, soms komt er helemaal gewoon niets uit.

Ik moet er wel bij vermelden, eerlijk is eerlijk, mijn vader heeft leukemie, de chronische lymfatische vorm, inmiddels 3 jaar. Met dezelfde leuko's al jou vriend. In stadium nul. Hoe is dat ontdekt? Door een andere tumor. Daardoor werd hij volledig door de molen gehaald om uitzaaiingen op te sporen, hoewel de kans daarop zeer klein was. Klachten heeft hij nooit gehad. Heeft hij nog steeds niet. Genezing is onmogelijk. Klachtenbestrijding en het onder controle houden van de leukemie wel. Hij kan nog zeker 15 tot 20 jaar leven. Wanneer hij klachten krijgt kan hij milde chemo krijgen om deze te bestrijden.
Ik heb alleen verder geen flauw idee van zijn andere waarden, maar mocht het zoiets zijn, en ze hebben zijn bloed al uitgebreid getest, dan zou zoiets (neem ik toch aan) allang naar voren gekomen zijn. Vooral omdat je al bij een internist bent en ook omdat er vermoeidheidsklachten meespelen.
Mocht je verder nog twijfels hebben ofzo, dan zou ik volgende keer gewoon wat dingen vragen aan je arts. Beken gewoon dat je hebt zitten zoeken.. uit onzekerheid, en zou het dan dit of dit niet kunnen zijn? en als je internist hier weinig tijd voor heeft, bespreek dit soort dingen dan ook eens met je huisarts (als je een fijne hebt tenminste)

groetjes Jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

saskia
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Za 01 Jul 2006 20:11

Berichtdoor saskia » Zo 02 Jul 2006 13:14

We wachten eerst maar gewoon de onderzoeken af :?
Internet is en mooi medium maar af en toe :oops:
Ik laat tzt nog wel eens horen wat er mis was methet bloed en of het uberhaubt iets was
Thx Saskia

saskia
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Za 01 Jul 2006 20:11

Berichtdoor saskia » Di 04 Jul 2006 04:18

Even upate. Ik heb mijn vriend naar aanleiding van jou ideeen de huisarts laten bellen om zijn ongerustheid uit te laten spreken. De HA probeerde de ongerustheid wel iets te verninderen maar kon nog niks uitsluiten. Wel word er nog maals extra bloed afgenomen voor een telling van de witte bloedlichaampjes en hopelijk zijn deze iets gezakt waardoor de kans op leukemie aanzienlijk verkleind. Verhoogd maakt de kans juist weer groter. Ook heeft hij een hele vage uitspraak van de internist naar het land der fabelen kunnen verwijzen.
De huisarts kon zich de ongerustheid opzich zeker voorstellen maar kon verder nog niet veel betekenen eerst moet verder onderzoek volgen.
Dus aan de ene kant niet gerustgesteld maaraan de andere kant wel serieus genomen. Vooral omdat we alle onderzoeken herkennen van het rijtje dat bij mijn schoonmoeder is geweest. Zij blijkt de ziekt van Kahler te hebben.
Bedankt voor de mogelijkheid om mijn/onze ongerustheid te kunnen spuien en hierin wel serieus te worden genomen.

Hard hopend op een strom in een glas water


Groet Saskia

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Di 04 Jul 2006 09:36

hoi Saskia,

fijn om te lezen dat de huisarts zo gereageerd heeft. Echt uitspraken doen kunnen ze toch niet, hoewel er nog genoeg artsen zijn, die dat wel doen.. waardoor mensen eerst slecht nieuws krijgen en dan goed.. of juist andersom!
Maar nu weet je in elk geval dat je echt bij hem terecht kan! Fijn!

Jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten