Verstopping en bloed bij ontlasting

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Gast

Verstopping en bloed bij ontlasting

Berichtdoor Gast » Za 21 Feb 2004 12:42

Ik heb er nog nooit last van gehad, maar vorige week vrijdag had ik ineens een beetje zuiver rood bloed bij mijn ontlasting. Sinds toen ben ik mij behoorlijk bang gaan maken, dat doe ik bijna altijd met een kwaaltje. Sinds die dag lijkt het ook of ik een soort verstopping heb, ik heb nauwlijks aandrang, en wat er uit komt is maar een klein beetje...... en het zijn allemaal van die losse stukjes keutel. Er heeft nadien geen bloed meer bij gezeten...... Ik ben verder niet misselijk, vermoeid en mijn eetlust is net zo goed als normaal.

wie heeft hier ervaring mee.

Gast

Berichtdoor Gast » Ma 23 Feb 2004 21:37

waarschijnlijk heb je last van aambeien, vandaar die verstopping en het bloed.

cinderella
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: Za 07 Feb 2004 17:42

Berichtdoor cinderella » Do 26 Feb 2004 20:51

ik zou er gewoon mee naar de dokter gaan en laten onderzoeken anders blijf je er mee rond lopen en stress is ook niet goed voor je want dan ga je vaak meer dingen voelen ik weet hoe het voelt succes

g

bloed bij ontlasting

Berichtdoor g » Di 12 Okt 2004 20:04

Hoe is het afgelopen?
Ben je bij huiusarts geweest?
\ik heb namelijk ook dezelfde klachten.

Angel28
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Wo 02 Mar 2005 20:04
Locatie: provincie Zeeland

Re: Verstopping en bloed bij ontlasting

Berichtdoor Angel28 » Wo 02 Mar 2005 20:08

Anonymous schreef:Ik heb er nog nooit last van gehad, maar vorige week vrijdag had ik ineens een beetje zuiver rood bloed bij mijn ontlasting. Sinds toen ben ik mij behoorlijk bang gaan maken, dat doe ik bijna altijd met een kwaaltje. Sinds die dag lijkt het ook of ik een soort verstopping heb, ik heb nauwlijks aandrang, en wat er uit komt is maar een klein beetje...... en het zijn allemaal van die losse stukjes keutel. Er heeft nadien geen bloed meer bij gezeten...... Ik ben verder niet misselijk, vermoeid en mijn eetlust is net zo goed als normaal.

wie heeft hier ervaring mee.


Het enige advies dat ik je kan geven is toch naar de dokter te gaan.
Mijn moeder had dit namelijk ook en zij is er mee blijven lopen. Uiteindelijk is haar darm geperforeerd. De reden was een kankergezwel in haar dikke darm waardoor haar ontlasting er niet meer uitkon en zich achter het gezwel ophoopte.
Dus neem het zekere voor het onzekere en ga naar de dokter.

Heel veel succes en sterkte!!

stiertje
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Za 30 Okt 2004 12:12
Locatie: zoetermeer

Berichtdoor stiertje » Wo 06 Apr 2005 13:14

hallo mensen ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar het ziekenhuis en vriend van ons had ook bloed in zijn ontlasting .
Hij heeft zelf ook kanker gehad is nu al een tijd schoon .
In de nacht werd hij wakker en de lag ook bloed op zijn lakens heeft toen een onderzoek gedaan bleek gelukkig poliepen te zijn geweest goedaardig.

Wees er bijtijds bij je ziet het , het hoeft niet persé kanker te zijn .
liefs stiertje

rotterdammer

bloed in de ontlasting

Berichtdoor rotterdammer » Do 07 Apr 2005 16:59

Lullig voor je maar ik raad je aan als de sodemieter naar een huisarts te gaan voor een verwijzing. Het zijn exact mijn klachten en onderzoek in december wees uit dat het dikke darm kanker bleek te zijn. Ben in januari geopereerd, alles schoon eruit, helaas een nabehandeling met chemo die nu bezig is. goede perspectieven.[/b]

Jasmijn

Berichtdoor Jasmijn » Vr 14 Apr 2006 20:17

Helderrood bloed bij de ontlasting wijst meestal op aambeien en kloofjes. Zie ook deze webpagina:
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=56176

Toch is het beter om tenminste een keer naar de huisarts er mee te gaan. Deze kan eenvoudig vaststellen of je aambeien of kloofjes hebt. Mocht je die hebben, dan is het van belang een vezelrijk dieet te volgen en veel te bewegen. Daarmee wordt de ontlasting dunner.

De huisarts zal ook vragen of er kanker in de familie voorkomt. Daarnaast is je leeftijd van belang. Als je onder de 40 bent, en er komt geen kanker in de familie voor, dan is de kans een stuk kleiner dat je last hebt van kanker (helemaal uit te sluiten is het natuurlijk niet, zoals je op deze pagina kunt lezen). Dit is echter wel weer het forum waarop vooral kankerpatienten komen.

Mochten de klachten aanhouden, dan kun je een onderzoek zoals met een cameraatje of een darmfoto overwegen. Bedenk wel dat deze onderzoeken ook niet geheel zonder gevaren zijn.

Eefie

beetje geschrokken

Berichtdoor Eefie » Do 25 Mei 2006 13:42

Ik heb dezelfde klachten als beschreven. Af en toe bloed in mijn ontlasting, ik ga van verstopping naar diarree en het is nog al pijnlijk allemaal. Een moeilijke stoelgang komt voor in mijn familie dus heb ik me er nooit echt druk over gemaakt. Tot ik anderhalve maand geleden ook last kreeg van kramp en buikpijn. Af en toe heftig, vaak meer zeurderig en gewoon irritant. Dus toch maar naar de huisarts. Zij heeft me bekeken en gevoeld en ze voelde "iets" maar wist niet goed wat. Het is een hele nuchtere fijne vrouw en ze heeft me nu voor een maand lang 3x per dag een laxeermiddel voorgeschreven. Dan moet ik terug komen en krijg ik een volledig onderzoek ook vaginaal. Ik heb heel veel vertrouwen in haar maar toch ben ik geschrokken. Als ik aambeien of kloofjes heb, had ze dat dan nu niet al geweten? Herkennen jullie dit??
Groetjes Eefie


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten