Alweer kanker? Help!!!

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
swimpe
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 07 Mei 2009 13:07

Alweer kanker? Help!!!

Berichtdoor swimpe » Do 07 Mei 2009 13:33

Mijn moeder is 56 jaar, waanzinnig positief en optimistisch en heeft 7 jaar geleden een melanoom gehad.

Sinds een jaar heeft ze weer verschillende klachten. Ze is uitzonderlijk moe, jeuk, pijn in haar botten- met name knieen en polsen-, hoofdpijn en soms buikpijn. Een paar weken geleden is ze er dan toch mee naar de huisarts gestapt. Deze heeft een aantal keer bloed afgenomen waaruit blijkt dat haar bezinking steeds stijgt en haar ijzer zakt. Daarom werd ze doorgestuurd naar een internist.

De internist had het over een stoornis in de aanmaak van de bloedcellen en wil maandag een ct-scan maken en een andere keer nog een beenmergpunctie doen. Zover mij bekend doen ze dit alleen als ze het niet vertrouwen. Moet ik me voorbereiden op weer een vorm van kanker?

Wie weet raad of heeft ervaring met een beenmergpunctie, of met deze klachten?
Elke reactie is welkom.

Beadnkt, lieve groetjes

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Alweer kanker? Help!!!

Berichtdoor liddy » Do 07 Mei 2009 18:36

Een stoornis in de aanmaak van de bloedcellen kan door allerlei oorzaken ontstaan.
Het hoeft helemaal niet te betekenen dat de kanker terug is.
Wel kan het een laat verschijnsel zijn van de behandeling die ze destijds heeft gehad.
Dus het is echt afwachten wat de reden van de stoornis is.
Succes met het wachten op de uitslag.

swimpe
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 07 Mei 2009 13:07

Re: Alweer kanker? Help!!!

Berichtdoor swimpe » Do 07 Mei 2009 19:43

Hoi Liddy,

Heel hartelijk dank voor je antwoord.
Mijn moeder is voor het melanoom destijds alleen operatief behandeld. Dus geen chemo, bestralingen e.d.
Wat voor oorzaken/ziektebeelden kunnen er nog meer zijn dan voor de symptomen in combinatie met een stoornis in de bloedcellen?
Ik hoor het heel graag!

Liefs

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Alweer kanker? Help!!!

Berichtdoor liddy » Do 07 Mei 2009 23:45

Een hardnekkige ontsteking, verstoring door hormonen, verminderde werking van bijv. de lever om maar wat te noemen.
Succes met het wachten.

swimpe
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 07 Mei 2009 13:07

Re: Alweer kanker? Help!!!

Berichtdoor swimpe » Di 19 Mei 2009 15:34

Vanmiddag kreeg mijn moeder dan de uitslag van de ct-scan. Er waren plekjes te zien op de longen. De internist heeft verder gezegd dat ze veel te weinig bloedplaatjes heeft. Daarom gaan ze dus toch nog een beenmergpunctie doen.
Wil dat nu zeggen dat kanker is uitgesloten?
Kunnen ze elke vorm van kanker op een ct-scan zien? En zo nee, welke vormen dan niet?

Ik ben helemaal geen hypochonder maar mijn gevoel vertrouwt het gewoon voor geen cent. Mijn moeder komt elke 2 weken een kilo bij en heeft sinds een week een hele opgezwollen buik, hals en knieeen.
Hoop dat iemand antwoord heeft op al mijn vragen!

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Alweer kanker? Help!!!

Berichtdoor liddy » Di 19 Mei 2009 22:57

Elke 14 dagen een kilo aankomen, dat heb ik nog nooit gehoord bij kanker.
Wel bij een verstoring in de stofwisseling.
Let wel; ik ben geen dokter.
Dus uitgesloten dat ze kanker heeft, nee.
Grote kans dat het toch iets anders is. ja.
In het allerprilste stadium is kanker vaak niet op een ct-scan te zien, omdat de kankercel dan veel te klein is om opgemerkt te worden.
Het is een heel logische reactie om het niet te vertrouwen.
Toch moet je bewust zijn dat het nog echt alle kanten op kan, dus zeker de goede kant op.
Probeer positief te blijven.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten