al een paar weken bang

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
annoniempje
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 03 Feb 2008 12:23

al een paar weken bang

Berichtdoor annoniempje » Zo 03 Feb 2008 12:41

hallo iedereen


al een paar weken ben ik erg bang dat ik misschien een vorm van kanker heb

eerst dacht ik dat ik keelkanker had omdat die wat dik en opgezet was en ik daarin een knobbeltje voelde na lang voelen bleek dat ik aan de andere kant precies zo,n zelfde iets heb zitten en het meer als een ader aanvoelt

toen voelde ik een bultje in m,n mond
het voelt erg hard aan en zit op een plek waar een verstandskies door zou moeten komen en ik denk dat dat het is op die plek

maar nu ik er dus allemaal zo mee bezig ben ga ik echt op elk bultje en verkleurinkje letten

zo heb ik nu een klein knobbeltje halverwege mijn penis ondehuids
ik zit m,n moedervlekken erg in de gaten te houden
ik heb het idee dat er eentje in m,n gezicht aan het veranderen is van kleur van donker naar wat roze rood en verder pigmentloos

en ik heb al een jaar of 2-3 een donker vlekje in m,n oogwit
het zal net 1 millimeter zijn en nu ben ik erg bang dat dat een oogmelanoom is
met dat oog heb ik gewoon goed zicht

in m,n andere oog zit ook zoiets maar dat is echt vele malen kleiner
met dit oog zie ik nu al een 3 kwart jaar wazig en sinds deze week zie ik een heel klein zwart rond vlekje bewegen als ik m,n ogen beweeg

en ik heb het idee dat ik minder goed kan nadenken
beetje suf en sneller moe vooral als ik erg zit te piekeren

ik heb 4 maanden geleden een mri scan gehad van een groot gedeelte van m,n lichaam dit was niet voor kanker maar voor m,n bloedvaten
sommigen zijn namenlijk verwijd door een angeboren afwijking (marfan)

maar zouden ze op die scan kanker opgemerkt kunnen hebben als ik het zou hebben

binnen een maandje moet ik voor die vaten weer op controle in het lumc in leiden daar ga ik gelijk vragen om m,n ogen te laten controleren dat moet toch af en toe in de gaten gehouden worden ivm die afwijking aan de vaten dus dan zouden ze waarschijnlijk een oogmelanoom wel op kunnen merken lijkt mij ik zal ijn ieder geval eens vragen wat het kan zijn als het gecontroleerd word

maar wat moet ik met de rest aanvangen
zit ik me nou voor niks zo op te fokken
of is er kans dat het terrecht is

ik heb van de zomer iemand verloren aan longkanker 54 jarige leeftijd met uitzaaiing naar de hersenen dat heeft toen wel een impact gehad en wou ook meteen stoppen met roken enzo
was eigenlijk gelijk erg bang

dat stoppen is niet gelukt ik rook nu al 7 jaar ongeveer
ben nu 2 dagen gestopt

ik ben net 20 is er kans dat ik iets heb??

robson
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 09 Feb 2009 12:10

Re: al een paar weken bang

Berichtdoor robson » Ma 09 Feb 2009 12:27

ok, die syntomen zijn allemaal heel vervelend. maar je raakt het meest niet goed door de stress die je veroorzaakt door het druk maken.
probeer is aan iets anders te denken dan waar je last van heb.
en probeer is een paar evenwichts testen bijv op 1 been staan met je ogen dicht.
Heb je ook last dat je niet meer uit je woorden komt? of dat je zinsopbouw niet meer goed is?
of last van uitval of epeleptische aanvallen die je voorheen nooit had?


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten