mondkanker

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
liesel
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 20 Aug 2008 19:44

mondkanker

Berichtdoor liesel » Wo 20 Aug 2008 19:52

ik ben vreselijk bang,
ik had 2 weken geleden een soort wrat of gezwel op de zijkant van me tong gevonden. onmiddellijk mee naar de arts geweest, die zei me dat het gewoon een wrat was of zo, maar ik liet toch me bloed testen op de meest courante dingen, alles ok. Nu ging ik toch effe bij een stomatoloog om er vanaf te geraken.Want ik kreeg er precies meer en meer vreemde dingen op die tong en ze was ook ontstoken. Die zei me , meisje ik wil je niet ongerust maken, maar ik kan hier niets doen, er is een kans dat je mondkanker hebt, je moet naar het ziekenhuis onderzoek laten doen. Nou nu zit ik hier he, met de daver op me lijf, al doodsbang dat ik al me toekomstplannen in het water zie vallen.
ik heb even wat peptalk nodig, kan iemand me helpen.
bedankt

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Wo 20 Aug 2008 22:55

In Nederland kennen wij geen stomatoloog.
Ik begrijp dat dit een tandarts is, die meer kan en mag dan een gewone tandarts, maar minder dan een kaakchirurg.
Er is misschien een kans dat het mondkanker is, echter er zijn nog zoveel andere mogelijkheden.
Natuurlijk ben je doodsbang. Da's heel normaal.
Is het nodig om al zo angstig te zijn? Nee.
De kans dat het mondkanker is, is klein.
Je hebt veel meer kans dat het iets anders is.
In Nederland waar zo'n 17 miljoen mensen wonen, krijgen per jaar ongeveer 1600 mensen een vorm van mondkanker.
Dat is ongeveer 1 op de 10.000 mensen.
Probeer jezelf niet gek te maken.
"de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest en nimmer op komt dagen"


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten