:?: Immunotherapie met Interferon na uitgezaaid melanoom :?:

Chemo, medicijnen, "clinical trials", enz.
Hier kun je er vragen over stellen.
Let wel, het is een forum van lotgenoten en niet van artsen!
Kdbraven
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Vr 24 Okt 2003 17:00
Locatie: Vijfhuizen (NH)
Contact:

:?: Immunotherapie met Interferon na uitgezaaid melanoom :?:

Berichtdoor Kdbraven » Vr 24 Okt 2003 17:14

Hallo allemaal, ik heb in 2002 uitgezaaid melanoom gehad met uitzaaiingen in hals, schouders en rechteroksel.
Hiertegen heb ik 10 chemokuren gehad, 4 met Temozolomide en 6 met DTIC, en daarmee hebben wij alles weggekregen. In november 2002 kreeg ik te horen dat ik helemaal schoon was. Gelukkig. Kuren gingen nog even door tot in januari, voor de zekerheid.

Op dit moment ben ik al geruime tijd alleen onder controle zonder gebruik van medicijnen. Vanmorgen kreeg ik de uitslag van mijn arts van het laatste nder zoek (nog steeds geen kankercel te vinden) maar mijn arts beveelt mij nu aan om een immunotherapie met interferon te gaan volgen om er zo nog even extra voor te zorgen dat de kanker ook echt wegblijft (ook al kan niemand daar een garantie voor geven). Dat zou gedurende een half jaar zijn. Het is aan mij om te beslissen of ik dit wel of niet wil, eigenlijk heb ik al besloten om het wel te doen. Mijn arts (in het AvL) wil dit graag doen omdat ik heel erg goed reageerde op de chemokuren en in slecht 6 maanden tijd helemaal schoon wist te worden van zo'n twintig uitzaaiingen.
Maar, ik kan wel van alles vinden over het middel zelf maar niet over de ervaringen van mensen. Dus hier mijn vragen:

- Wat staat mij te wachten als ik de behandelingen krijg?
- Is het gebruikelijk om zo'n behandeling te doen bijna een jaar nadat geconstateerd is dat de kanker weg is...
- ...of verzwijgt mijn arts iets (wat ik trouwens niet echt geloof)?

Ik heb op 29 december hier weer een gesprek over en wordt dan verder ingelicht door een researchverpleegkundige.

Ik hoop op een antwoord van iemand, per e-mail mag dat ook (zie mijn profiel).

Bedankt vast.

Kjeld
In 2002 uitgezaaid melanoom gehad. Gelukkig ben ik er vanaf na 10 chemokuren (4 Temozolomide en 6 DTIC). Zie ook mijn website.

mmvd
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 20 Feb 2006 21:57
Contact:

Berichtdoor mmvd » Wo 01 Mar 2006 21:07

Ik weet niet of je nog op deze site mailt, het is ook alweer een tijdje terug. Ik hoop allereerst dat alles goed met je gaat.

Mijn vader zal binnenkort chemo ondergaan. De melanoomkanker is voor de tweede keer uitgezaaid. Ik hoop dat alles goed met je gaat en dat je me wellicht kan vertellen hoe het jou na de chemo is vergaan.

Vriendelijke groet,

p leenstra

Berichtdoor p leenstra » Ma 06 Mar 2006 12:51

kijk eens op de site www.melanoom.nl, er staat eigenlijk alles beschreven.
succes

bij gebruik van interferon is er een verhoogde kans op depressiviteit bespreek dit met je arts.

afweer
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Do 03 Mei 2007 11:50
Contact:

Berichtdoor afweer » Do 03 Mei 2007 12:01

Op http://melanoma.any.to/ staat info over andere immunotherapie - lokale interleukine 2 therapie - tegen uitgezaaide melanomen, zonder bijwerkingen. Enkele patienten zijn hiermee behandeld en sommige zijn genezen.

Noot van Liddy (moderator): Het betreft hier een therapie die zich nog in het klinische fase II stadium bevindt.
Lokale interleukine 2 therapie kan zorgen voor genezing van uitgezaaid kanker.


Terug naar “Kanker en medicatie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten