pompje om darm rustig te houden

Chemo, medicijnen, "clinical trials", enz.
Hier kun je er vragen over stellen.
Let wel, het is een forum van lotgenoten en niet van artsen!
Luxia
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 31 Mei 2012 11:23

pompje om darm rustig te houden

Berichtdoor Luxia » Do 31 Mei 2012 14:43

Hallo,

ik ben al langer als gast op dit forum maar vandaag wil ik toch zelft wat vragen. Mijn schoonmoeder heeft eierstokkanker met uitzaaiingen in long, lymfklieren onder de arm en in de buik, lever en aalvleesklier. Zij is uitbehandeld en heeft nog weinig tijd om te leven. Ze kan niet meer eten en verteren en heeft daarom verschrikkelijke darmkrampen. In de nacht van maandag naar dinsdag ben ik weer met haar naar ziekenhuis gereden en werd ze weer opgenomen omdat ze ook de medicijnen niet meer kon innemen. Via de maag gaat dus niets meer. Om de darm rustig te houden kreeg zij een pompje, zo heeft ze dus geen krampen meer (er zit gloof ik Octreotide in ... ik kon de naam niet zo goed onthouden)...maar dat betekend ook dat zij niet (nooit) meer keer kan eten, ook geen zondevoeding...en tegen de dorst krijgt zij NaCl infuus. met infuus en pompje mag zij naar huis op haar laatste rijs.
Heeft iemand ervaring met zo een pomp? ik vraag me af of hoe lang zij nog heeft zonder eten...2 dagen of 2 weken?


groetjes,
Deluxe

Terug naar “Kanker en medicatie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten