Bijwerkingen van chemokuur

Chemo, medicijnen, "clinical trials", enz.
Hier kun je er vragen over stellen.
Let wel, het is een forum van lotgenoten en niet van artsen!
Ingrid/66

Bijwerkingen van chemokuur

Berichtdoor Ingrid/66 » Zo 01 Jun 2003 19:10

Beste allemaal,

Ik stel deze vraag uit naam van mijn vader. Hij heeft een operatie gehad waarbij een kwaadaardige tumor uit zijn darm is verwijderd. Er zijn uitzaaiingen geconstateerd en daarom krijgt hij nu 6 chemokuren (gedurende 6 maanden). Hij heeft ontzettend veel last van de bijwerkingen. Hij heeft vooral last bij zijn keel, mond en lippen (helemaal open) waardoor hij nauwelijks kan drinken en bijna niets kan eten (af en toe soep). Hierdoor valt hij erg af en sterkt hij niet aan voor de volgende kuur. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben en tips voor ons hebben? Groeten, Ingrid.

Marja 1962
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: Za 12 Jul 2003 14:45
Locatie: Nijverdal

bijwerkingen chemo

Berichtdoor Marja 1962 » Za 12 Jul 2003 15:20

Hallo Ingrid,

Ik heb eigenlijk geen antwoord op je vraag, maar je zou eens kunnen suffelen op een website waar veel over bijwerkingen en middelen te vinden is. Als ik het goed heb mag ik in dit Forum geen meldingen of verwijzingen maken naar websites, dus als je meer wilt weten moet je me maar even privé mailen, okay?

groetjes Marja
m.mels-boers@xs4all.nl

sietske

Re: Bijwerkingen van chemokuur

Berichtdoor sietske » Do 17 Jul 2003 19:18

Beste Ingrid,

Ik heb zelf 1 chemokuur achter de rug en ik had ook zo'n last van m'n mond. Maar niet zo erg als je vader. Mij werd verteld dat ik eventueel astronautenvoeding kon krijgen. Je kunt dit navragen bij de dietiste die in het ziekenhuis werkt.

Sterkte en succes!

Groetjes,

Sietske

ruben/13

antwoord

Berichtdoor ruben/13 » Vr 22 Aug 2003 18:04

ik heb net vernomen dat mijn moeder baarmoederkanker heeft welke medicatie zou het beste zijn voor haar ? zou chemo geod zijn want eigenlijk wil ze dat niet maar ik denk dat ze niet veel daarover weet .rubenellegiers 13 j mannelijk rubenellegiers@hotmail.com

Stien
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Zo 27 Jul 2003 14:21

bijwerkingen chemokuur

Berichtdoor Stien » Za 23 Aug 2003 12:14

Beste Ingrid
Sorry voor het laattijdig antwoord: ik hoop dat je er nog iets aan hebt!
Mijn vader is behandeld voor non-Hodgkin en had tijdens zijn chemokuren ook heel veel last van aften en open wondjes in de mond.
Hij kreeg hiervoor een combinatie van twee produkten voorgeschreven: eerst een mondspoeling met Kamillosan van de firma Asta Medica; vervolgens Daktarin orale gel van de firma Janssen-Cilag, aan te brengen in de mond.
Ik weet niet of je Belgische of Nederlandse bent: in Nederland schijnen iets minder produkten voorhanden te zijn.
Deze twee werkten bij mijn vader in ieder geval. Eerdere pogingen met natuurprodukten en dergelijke mislukten jammer genoeg.
Veel sterkte en groetjes
Kristine


Terug naar “Kanker en medicatie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten