vermoeidheid

Chemo, medicijnen, "clinical trials", enz.
Hier kun je er vragen over stellen.
Let wel, het is een forum van lotgenoten en niet van artsen!
Max
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: Di 27 Aug 2002 19:10

vermoeidheid

Berichtdoor Max » Wo 29 Jan 2003 17:43

Hallo allemaal,
Even een vraagje:ik heb borstkanker gehad en na de amputatie een chemo kuur.
Ik was extreem moe-kon eigenlijk niets meer- en kreeg na een dubbelzijdige reconstructie voor +- 80% mijn energie weer terug.
Nu heb ik het idee dat de vermoeidheid weer aan het winnen is.Ik kan s'middags al nauwelijks mijn ogen openhouden en dan zie ik weer mijn bed voor me.Als ik ze dan open kan houden dan stort ik s'avonds rond 19.00 uur al in.Mijn hele lichaam is me dan dankbaar als ik op bed ga liggen.Ik val dan geheid weer in slaap tot de volgende ochtend. En ik kom dan weer moe mijn bed uit.Ik heb het gevoel dat ik weer helemaal terug bij af ben.herkent iemand dit?Groetjes van Max.

okkie
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Zo 21 Sep 2003 02:57
Locatie: overijssel

Berichtdoor okkie » Wo 24 Sep 2003 04:14

Hai,

Vermoeidheid is vreselijk lastig, dat heb ik zelf aan den lijve ondervonden. Niet door kanker, maar door een chronische stofwisselingsziekte.
Ik heb gestudeerd voor diëtiste en ben nu zelf onder behandeling bij een diëtiste voor mijn vermoeidheidsklachten.
Met een dieet kun je heel veel bereiken, om de vermoeidheid te verminderen. Mijn diëtiste heeft ook kankerpatienten onder behandeling, voor deze klachten. Zij heeft veel positieve ervaringen met een speciaal dieet voor kankerpatienten.
Misschien heb je er iets aan?

x Okkie

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Wo 24 Sep 2003 07:44

hoi Max,

ook voor mij is dit herkenbaar... alleen ben ik niet tussendoor zo fit geweest als jij. Ik kan me voorstellen dat dit dan een extra domper is. Belangrijk bij vermoeidheid is, dat je regelmaat hebt in je leven. En accepteerd dat het zo is. Vecht niet te lang tegen de vermoeidheid. Misschien heb je wat aan het programma Herstel en Balans. Dit is een speciaal programma, voor kankerpatienten. Op meerdere plaatsen in Nederland word het gegeven. Zelf heb ik er erg veel aan gehad, zowel voor het psychische gedeelte, als het lichamelijke. Misschien kun jij hier ook wat mee. Hier op de site staat info over het programma, maar ook op www.herstel-en-balans.nl kun je uitgebreide info vinden,

sterkte,

Jodyi


Terug naar “Kanker en medicatie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten