mijn moeder heeft longkanker

Chemo, medicijnen, "clinical trials", enz.
Hier kun je er vragen over stellen.
Let wel, het is een forum van lotgenoten en niet van artsen!
samvg
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 07 Jan 2003 15:48
Locatie: nijlen

mijn moeder heeft longkanker

Berichtdoor samvg » Di 07 Jan 2003 15:50

Dag lieve mensen allemaal !

Sedert nauwelijks 3 maanden weet mijn moeder dat ze kleincellige longkanker heeft.

Mijn moeder geloofde de dokters, nl . dat ze met chemo enkele maanden tot een jaar meer zou hebben.

12 dagen geleden is zij, Grimm en ik samen (met een rolstoel om haar krachten te sparen) een dag op stap geweest en vanalles samen gedaan. Het was mijn bedoeling elk weekend in de tijd die nog zou resten iets leuks met haar te doen, zachtjesweg ook alle opengebleven zaken uit het verleden doen opklaren en haar angst voor wat ging komen zo veel mogelijk weg te nemen.

Maar de dokter moeten hun afdelingen laten renderen, ze is er ingetuind en nu had ze zoveel chemo gekregen dat ze geen witte bloedcellen meer heeft,waardoor ze longontsteking heeft gekregen en de andere "bijwerkingen" (zo noemen ze dat)hebben ervoor gezorgd dat haar nieren nu ook geblokkeerd zijn. De gifstoffen stapelen zich op en zorgen voor kortsluiting in de hersenen, de dood is nu plots voor elke dag en waardig -en ook volledig- afscheid nemen is er voor haar -en voor ons-niet meer bij.

Indien ze enkel pijnbestrijding had gekregen had ze nog enkele mooie maanden bewust kunnen afscheid nemen van alles dat haar lief was.


Als één van jullie ooit hiermee geconfronteerd zouden worden (wat ik natuurlijk niemand toewens!) doen jullie geliefden misschien niet dezelfde "stommiteit" als je hun dit vertelt...


Liefs aan allen, Sam
mijn moeder heeft longkanker

senna

moeder van sam

Berichtdoor senna » Wo 16 Jul 2003 20:16

hoi sam ik kwam je bericht tegen op een aantal velden.
mijn vader heeft ook longkanker is betraald en heeft chemo gehad, was even weg de kanker dus,maar weer terug, en weer gegroeid, van de bestralingen heeft ie trouwens heel veel last gehad.
Wat jij schrijft dat artsen soms eindelijk "'iets" doen om de boel draaiende te houden heb ik al van meer mensen gehoord ik wil dat eindelijk niet zo begrijpen maar zo zijn mensen nu eenmaal, dat is erg genoeg.
Maar je pakt alles aan en mijn vader valt nogal voor doktoren omdat ie geleerd hebben, en dat is harstikke vervelend. hoeveel er aan de andere kant weer kapot gemaakt wordt waardoor er weer meer kans is in andere lichaamsdelen om andere vormen van kanker te krijgen, als je dat trouwens rechtuit vraagt aan de arts dan geven ze dat meestal ook wel toe, maar ze hebben helaas geen alternatieven ookal zijn er die wel, maar ja dat is hun wereldje niet en misschien zelfs minder brood op de plank, dat is erg maar het is voor mijn gevoel wel zo.
Maar ondertussen zit je, wat kan ik nu nog betekenen voor mijn vader, ik ben nogal flink aan het zoeken op internet, alleen de ellende is dat mijn vader het op een gegeven moment, zelf niet meer zo ziet zitten of de moed er niet meer voor heeft.
Toch wil ik graag het onderste uit de kan hebben dus ik blijf zoeken en behandelen, maar kanker blijft een rare ziekte die voor mijn gevoel met heel veel dingen te maken heeft, grt senna en ik wens je veel kracht toe sam, ook voor jouw moeder.

sjoerd

longkanker

Berichtdoor sjoerd » Di 19 Aug 2003 13:36

Bij mijn moeder is ook kleincellige longkanker geconstateerd, bij de berichten die ik lees dat chemo therqapie niet zou helpen etc of bestraling denk ik wel dat iedereen moet uitkijken dat je dat schrijft.

Waarom omdat het een enorm verschil uitmaakt of je kleincellige of niet-kleincellige longkanker hebt, of er uitzaaingen zijn en waar zich deze bevinden.

Dat bij sommige mensen chemo niet aanslaat en ze er erg ziek van gewordne zijn vind ik heel erg, maar geen chemo geven is in de meeste gevallen erger, en nu heb je nog een kans om wat tijd te winnen.

Mijn moeder gaat nu haar 3e kuur en de 1e en 2e kuur hebben gezorgd dat de tumor niet meer zichtbaar is alsmede de uitzaaingen, ik weet dat het terug komt, maar als ik zie hoe ze 2,5 maand geleden was dan weet ik zeker dat zij al was overleden.

Nu heet ze nog tijd om te genieten en afscheid te nemen, hoe moeilijk dat ook is.

Ik wil maar zeggen dat iedereen erg moet uitkijken voor uitspraken te doen dat chemo niet zou helpen, ook al heeft het in een bepaalde situatie bij een bepaald persoon niet geholpen wil dat niet zeggen dat het bij een ander persoon ook niet zou werken.

Daarnaast is het type kanker en uitzaaingen van grote invloed alsmede de gezondheid, conditie en psychische conditie.


Terug naar “Kanker en medicatie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten