Andere chemo gekregen - na meer dan een week nog niet "

Chemo, medicijnen, "clinical trials", enz.
Hier kun je er vragen over stellen.
Let wel, het is een forum van lotgenoten en niet van artsen!
Gebruikersavatar
eisbaerke
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: Zo 04 Dec 2005 23:28
Contact:

Andere chemo gekregen - na meer dan een week nog niet "

Berichtdoor eisbaerke » Do 13 Mar 2008 11:32

Hoi,

Waar ik vroeg Cisplatinum kreeg, en later Carboplatinum hebben ze mij nu iets nieuw gegeven. Een combinatie van 3 spullen op 1 dag
(Endoxan, Vincrstine en Adriblastina)

Ik weet dat ik redelijk gevoelig ben voor de neveneffecten van chemo (van de andere misselijk / braken / moe / geen eetlust / ...) maar dit keer is het echt wel anders, ook de symptonen zijn heel anders ... het misselijk zijn viel deze keer heel goed mee, maar deze keer heb ik het gevoel dat ik een "bad trip" ofzo heb gehad ... we zijn nu ondertussen al een week verder (heb de chemo gekregen 5 maart) en nog steeds voel ik me met momenten "licht" in het hoofd, de concentratie is minder, gevoelig voor fel licht ... ik heb ondertussen ook al 2 dagen in het ziekenhuis gelegen maar daar hebben ze niets speciaal gevonden, dus ik mocht terug naar huis ...

ook heb ik met momenten (note: de smaak van eten is hetzelfde gebleven) inneens een heel slechte smaak in men mond ... precies of ze hebben één of ander chemisch goedje in mijn mond gedaan ...

Iemand een idee wat er met mij aant het gebeuren is? De dokters hebben gezegd zolang ik geen koorts heb / pijn en ik verder kan zonder hulp dat ik niet noodzakelijk naar het ziekenhuis moet ... (wat ik zelf ook niet echt wil omdat ik mij in het ziekenhuis zoiezo "slechter" voel en het eten er niet smaakt ... :P )
Alles over xerostomie (Geen of weinig speeksel & slikproblemen na bestraling in Neus-Keel gebied) => http://www.xerostomie.be

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Do 13 Mar 2008 11:53

Ik heb zelf indertijd 2 van deze 3 medicijnen gehad (in combinatie met anderen) de endoxan ken ik niet. En ik herken alleen de vieze smaak en de vieze geur ook eigenlijk die ik telkens rook... Van de adria werd ik ter plekke kotsmisselijk, maar misschien dat dat ook wel voor een deel tussen m'n oren uit kwam...

heb je nog andere dingen die je slikt -voor eventuele bijwerkingen? Op anti-misselijkheids dingen kun je ook van die versuffende reacties krijgen. (enerzijds denk ik dat je dat inmiddels wel weet, maar oke) en misschien is het gewoon je lichaam die het 'gewoon' zwaar heeft. Met bloeddruk dalingen dus en in combinatie met de dip in je bloedwaarde?

Maar wat een vervelende dingen zo zeg.. Een paar dagen niet lekker zijn maar al die tijd al pff. Sterkte en misschien herkent iemand anders er wat in!

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Gebruikersavatar
eisbaerke
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: Zo 04 Dec 2005 23:28
Contact:

Berichtdoor eisbaerke » Do 13 Mar 2008 20:10

Ik neem ibuprofen als pijnstiller voor het marie-bamberger gedoe op men gewrichten, maar dat heeft de prof zelf voorgeschreven ... en dat nam ik vroeger ook al, nooit last van gehad eigenlijk

Verder neem ik tegen de misselijkheid de eerste 3 dagen Emend maar dat kreeg ik daarvoor ook ...

Het zit echt wel in men hoofd denk ik ... ook 's nachts slaap ik onrustig en mijn dromen zijn heel "druk" (altijd nat van het zweet van wakker worden) ...

Het lijkt elke dag "ietstje" beter te zijn, maar na 7 dagen nog altijd neveneffecten ondervinden van de chemo ... dat gaat volgende kuur goed overleggen worden denk ik met de prof!
Alles over xerostomie (Geen of weinig speeksel & slikproblemen na bestraling in Neus-Keel gebied) => http://www.xerostomie.be


Terug naar “Kanker en medicatie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten